måndag 21 maj 2012

Jamarviktig dag!



Idag får jag lov att jama att det är en riktigt viktig dag, det är nämligen på dagen SJU MÅNADER sedan jag jamade på bloggen för första gången!

Innan jag satte igång var jag lite rädd att jag inte skulle ha nåt att jama om, men istället blev det ju alldeles tvärtom, jag har ju jamat så mycket att jag knappt har hunnit leka! Jag fick till och med kattentarer om att man inte hann läsa allt jag jamade om så varefter jag har blivit en mer erfaren bloggerska har jag lugnat mig lite. Men sammanjamat har det blivit 343 inlägg, vilket blir ungefär 1,5 om dagen.

Det har blivit jamningar av alla de olika slag under min bloggtid:

Jag har visat hur man lagar mat, jag har recenserat både böcker och filmer, jag har berättat om när jag var promenadkatt och om EN av gångerna som Frank har rymt.

Jag har varnat för Kattfientliga maskiner, visat hur man bäst sköter kläder och fått tvåbeningar att skratta så att de grät över min Lucia-bild... :(



SUR Lucia på er!!!  :(


NI, mina kompisar, fick matte att gråta strax före jul när jag fick ont i ögat och jag jamade om det på bloggen. Det tog nämligen bara en liten stund så var det fullt med kattentarer både på bloggen, i min e-mjao och på min Catbook med katt-tvåbeningar som ville hjälpa till med pengar och matte blev så rörd... ♥
Som tur var ordnade det sig tack vare Snuffe-fonden och jag kunde få hjälp med ögat. Nu har matte samlat ihop en liten hög med egna pengar som är till för stickiskostnader, för det är bra att ha utifall att...

I höstas var Frank med och tävlade i Agrias tävling om sötaste huskatten och tack vare att alla kattbloggare, hrm, *host* kompisröstade så landade Frank på 6:e plats och det var vi jamarstolta över. Kankse att det där gjorde honom mallig, för han fick två beundrare som heter Smulan båda två och bestämde sig för att bli utvikningskatt!!! Och nog katten hade han varit i kontakt med Tugg Tassner i Morrywood också! :(
Men lika sårad blev han när han blev förrådd av sin lillhusse...
Jama om pinsamt det var när matte strippade på min blogg! Och att så många tittade gör att jag ifrågasätter min räknare... Det är ju en KATTblogg, inget annat!  #&¤"#%%# matte!  :(

Vi har fått lov att hjälpa lillhusse vid flera tillfällen med både datorskola, läxor och jobb, att han nu går ut 9:an med fina betyg är helt och hållet vår förtjänst.

På sista tiden har vi haft ett godistest med en anonym Testkatt på bloggen och i höstas gjorde jag ju en jamarstor Kattistisk undersökning. Eftersom det var så många katter som svarade på den blev det ju ett riktigt statistiskt urval och jag fick min doktorshatt! *stolt*

Jag har ju morrat om lillfjanten också, oftast har det bara blivit om hur jobbig han är, men några gånger har det faktiskt varit lite synd om honom också.


Nu är jag alldeles SLUT efter att ha jamat ner det här, ska genast gå och jama till matte att vi måste få EXTRA fin kvällsmat idag!


Tack för att ni finns kära bloggläsare! ♥

23 kommentarer:

  1. Det har verkligen hänt jättemycket! Du fortsätter väl att blogga? Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har det hänt mycket. Jodå, jag bloggar nog på! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Hipp Hipp KURRA på 7-månaders jubileumet !
    Hoppas du fortsätter att jamma många fler kuliga inlägg framöver !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket! *niger*

      Jag fortsätter allt att jama ett tag till!

      Nosbuffar

      Radera
  3. Grattis på 7-månadersdagen!!! Det var då rackarns vad ni hunnit med mycket!!! Men så är du en ovanligt duktig gullsessa också!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket! *niger stolt*

      Nosbuffar

      Radera
  4. Vi instämmer i Kattulationerna och ser fram emot flera kuliga inlägg.
    Vi förskte att kattentera förra inlägget men den bara försvann... FLERA gånger så vi gav upp. Hoppas att detta kommer fram!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! :)

      Ibland är kattentarerna dumma och rymmer...

      Nosbuffar

      Radera
  5. Alice19:17

    Kattulerar till jubileumet! Vi ser fram emot minst 7 månader till!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! *rodnar*

      Sju månader till, det är ju jamarlänge!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Smulan W19:36

    jaa vad mycket spännande vi har fått vara med om tack vare dig Linnsen (och Frank och Lurrvar och kanske liiiite matte också) Grattis till 7 månaders jubileet och som föregående katt jamar, minst 7 månader till vill vi ha!
    Tassklappar och svansvift!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Smulan och matte! :)

      Vi får se hur länge jag har nåt att jama om!

      Nosbuffar

      Radera
  7. Anonym19:47

    Tänk, hela sju månader! *drömmer* Vilken tur att du började blogga för annars skulle ju aldrig träffats ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det länge! Fast du har ju jamat i flera ååååååååår! *impregnerad*

      Jag är jamarglad att vi fick träffas! :D

      Nosbuffar

      Radera
  8. Anonym21:26

    SÅ FIN BLOGG DU HAR VÄNNEN, GRATTIS TILL JUBILEIUM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)

      Nosbuffar

      Radera
  9. Anonym21:28

    JAMAFIN BLOGG OCH GRATTIS PÅ DIG!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Mistor! :D

      Nosbuff på dig

      Radera
  10. fast... surare lucia får man leta efter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att jag ser GLAD ut!!! :(

      Radera
  11. Kattulerar jubilaren! Bra jamat, fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Pelle! :)

      Nosbuffar

      Radera
  12. Åh jag hoppas att du läser alla inläggen nu. För din blogg är det allra bästa som hänt. Man blir sååå glad skall du veta att få läsa den och Kattulerar på Jubileet så klart.

    Nalle

    SvaraRadera