fredag 8 juni 2012

Dumma stickis!


Kommer ni ihåg att jag härom dagen jamade om att vi skulle till stickisen? Duktiga ni var i såfall!

Min alldeles egen matte är så uppe i planerandet av sin resa att hon hade glömt bort det totalt och vi var naturligtvis tacksjama och påminde inte, men så kom lillhusse hem och han, som vanligtvis inte har koll på ETT ENDASTE DUGG, frågade om det inte "var idag katterna skulle till stickisen?" och då fick matte fart, katten också... :(



Tre förnedrade katter



Frank och jag skulle på den årliga besiktningen och få det där hemska sticket. Lillfjanten skulle få vara ensam hemma för första gången och det är han INTE mogen för så jag påjamade för matte att det nog var dags att ta ett nytt njurprov på honom och det höll hon med om så han åkte också in i en bur i ett huj!





Jag tycker inte alls OM det här, matte!


Att åka brummis instängd i bur är ju verkligen inte någon favorit och den här gången var det tre katter som samjamigt sjöng serenader i baksätet... Och att vi skulle bli lugna av att de jamade med oss kunde de ju glömma direkt! *storskrattar hånfullt*

Såklart fick vi vänta i flera kattiljoner timmar innan vi äntligen släpptes ut och då i närvaro av vår stickis som heter samma som matte men ändå inte är någon trevlig tvåbening...

Jag blev framdragen ur buren först, jag gick inte ut frivilligt, och då stack hon mig i pälsen, sen körde hon med en liten minibrummis och klämde på mitt ben och sedan stack hon in ett helt STÅLRÖR i benet på mig! Det gjorde alldeles förfärligt, förjamligt OOOOOOOOOOOOONT!!!!
Och kan ni tänka er, min egen matte var med på att stickisen gjorde så och höll fast mig under tiden!  :O



Ser du att jag kraftigt ogillar detta matte? Då ska du inte ta fram blixtsaken!


Den dumma stickisen klämde och klämde på mitt ben och tass och så kom det något rött ner i stålröret, jamarkonstigt, jag är ju en brun katt! Medan hon höll på med det här ombads matte att hålla mig under hakan eftersom den dumma stickisen inte ville bli biten och två gånger sa hon att "sköldpaddor är mycket speciella". Det där tyckte jag var minst sagt underligt, att en stickis medan hon håller på och plågar ett djur börjar tala om ett annat?! Eller visste hon kankse inte att jag är en KATT???? Då borde hon verkligen tas ifrån möjligheten att sticka små rara katter i ben och päls. Något som också var mycket underligt var att matte höll med och sa att jag var en mycket bestämd sköldpadda. Jag bara jamar, har inte matte heller förstått att jag är en katt??

Jag kan jama å det bestämdaste att få stålrör instuckna i benet är inte alls bekvämt, men jag tänkte att jag skulle föregå med gott exempel när lillfjanten var med så jag ryckte bara till och morrade tyst när det stacks i benet. När hon hade tagit ut stålröret virade hon tejp flera gånger runt benet så att det skulle vara omöjligt att få av, jamarfräckt!



Jag känner mig instängd och jag kan inte andas...(Alla katterna fick halsband på sig innan de åkte in i buren. Mattes kommentar)



Sedan var det Franks tur och han fick bara stick i pälsen. Oturligt nog så bad matte att stickisen skulle titta igenom oss båda så att vi såg bra ut (som att matte inte kan se det själv?!) och jag fick ju så klart Mycket Väl Godkänt precis som lillhusse borde få i skolan, men Frank blev inte godkänd... :/
Stickisen drog i öronen och stirrade på ögonen och i munnen och om Frank sa hon att hans tänder inte var riktigt bra, en framtand håller på att lossna sa hon och vickade på den. Och så sa hon att om den inte hade lossnat om en vecka så skulle vi komma tillbaka och så skulle den D R A S  U T!!!!!!!  :O
Matte vill nu att jag ska jama att stickisen sa att det inte var FORL, en dum tandsjukdom, utan att det nog bara var så att Frank hade en liten tandköttsinflammation vid framtänderna, för hon tyckte inte att Frank hade just någon tandsten och det var ju väldigt bra jamar matte.

Så var det lillfjantens tur och precis som alla andra så började stickisen att prata kattungespråk med honom för att han är så liten och löjlig och ändå var det HON som sa att han inte ÄR en kattunge! *morrar svartsjukt*
Lillfjanten råkade ut för samma otäcka behandling som jag, nämligen minibrummis på benet, hand under hakan så att han inte skulle bitas och så det STORA stålröret igen!!! Det var faktiskt så att jag tyckte synd om honom fast jag satt instängd i bur, för Lurrvar GRÄT! Dumma dumma stickis!!!!!   :(

Som om det inte var nog med denna förnedrande behandling så blev vi ställda på en platta som tvåbeningarna läste siffror ifrån. *fnyser*



SLÄPP MIG, lillhusse!



När vi äntligen kom hem fick vi mat och Lurrvar och jag haltade omkring med våra förband och försökte få loss dem och efter en evighet hjälpte matte till och tog bort dem och det gjorde JAMARONT!! Det hade ju fastnat massa päls i. Tänk om tvåbeningarna visste hur det känns att få pälsen bortryckt... :(





AJAJAJAJAJAJAJAJAJ!!



För övrigt angående Franks tänder så frågade matte om det var något speciellt hon kunde göra och på det svarade stickisen att matte kunde borsta dem! *skrattar så att jag ramlar omkull* Matte påpekade att hon inte så väldigt gärna ville det och stickisen påpekade då att hon varit sarkattisk, hon förstod att Frank inte skulle njuta av att få en tandborste inkörd i munnen.
Men eftersom stickisen sa att matte skulle hålla koll på Franks tand så passade matte på att göra det när vi hade ätit kvällsmat. Med dödsförakt tvingade hon upp Franks mun och stack in fingret i hålrummet mellan käkarna och beordrade lillhusse att känna på framtanden. Innan lillhusse ens hade hunnit fundera på saken hade Frank slingrat sig så att han istället kunde ta sig ett rejält bett av mattes pekfinger och matte kan garantera att Franks HUGGTÄNDER fortfarande är i utsökt form!

Hon ojar sig nu över att vara piercad rakt i översta leden på pekfingret, muttrar om blodförgiftning och stelkrampssprutan jag tvingade henne att ta förra året, men jag vill bara påjama att vad är ett litet bett i fingret i jämförelse med att bli rakad och få ett STÅLRÖR i benet, just det matte, INGENTING!!!!



17 kommentarer:

  1. Stackars er! Men nu är det gjort och ni kan andas ut allihop!

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen blev det av!!
      Men det var hemskt... :/

      Nosbuffar

      Radera
  2. Anonym06:51

    Puhjam! Jag blir alldeles matt i pälsen när jag läser om vad ni blivit tvingade att gå igenom. Fast lite kul var det allt att matte fick sig ett bett i fingret. *hehe*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju förjamligt vad man som liten söt katt ska behöva utstå!

      Nosbuffar

      Radera
  3. raijaravelin12:48

    Huh blir svettig av tanken!Så brukar vettisen göra med mej med=/Fattar inte varför vi ska dit o plågas!Dumma mattar!Är du en sköldpadd?Skrattar o slår tassarna på golvet=D.Tröst nos puffar:Kidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåbeningar är dumma som ska plåga sina katter!

      Eftersom du är så lik mig borde väl du också kallas SKÖLDPADDA, mister?! :O

      Nosbuffar

      Radera
  4. *ryser, vettisar är ena illakingar!!! Kolla *visar upp högertassen* de gjorde mig illa i tassen för snart 5 år sedan. * trösteslickar den sårade tassen* Man ska INTE umgås m
    ed vettisar! De är farliga! De vill inget hellre än att sticka saker i tassarna på små oskyldiga kissekatter! :( Hoppas verkligen att förrädarna bjuder er på torsk, tonfisk och godaste gottiset hela helgen nu! Annars kan ni ta sönder mattes soffa! Ännu mer än vad Lurrvar redan gjort!

    nosgos å gottisar
    Maurice
    (Kajsa hälsar att hon hälsar. Hon är upptagen av nåt litet som brummar och flyger runt här)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars stackars dig Maurice! Det förstår vi fullkomligt att det gör ont i tassen fast det var fem år sedan de var dumma mot den. :(

      Matte köpte med hem av den förbjudna maten, den ska vi frossa på i helgen!

      Nosbuffar och hälsningar till Kajsa som förhoppningsvis har tagit den flygande brummande saken nu!

      Radera
  5. Åh era stackare! Stickisen är inget kul alls! Skönt att ni är hemma igen och inte behövde stanna kvar.

    Men jam funderade på det du sa om att vara en sköldpadda. Matte säger i bland att jag också är det. Visst är det konstigt. Vi är ju katter och inget annat. Har också fått höra det att sköldisar är lite speciella och mycket bestämda av sig. Klart vi är. Jag är både en speciell katt och en bestämd dam.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med sköldpaddor... Min mamma är en sköldpadda (jama om min förvåning när jag upptäckte att det finns sköldpaddor som inte alls ser ut som katter!!! Människor...) Hon är en fräsekatta. Utom mot lillie som hon brukar gosa med :/ Men, mot mig kunde hon fräsa! Så jag tänker aldrig hälsa på henne mer. *surar. Kela med min lillie, det kan jag KANSKE förlåta, men att fräsa mot mig (!!!!!) det glömmer jag aldrig... *muttrar
      nosgosågottisar
      Maurice

      Radera
    2. Jam tycker att det var väldigt mystiskt det där med sköldpaddan, det kan ju inte gärna vara så att vi blir kallade det för att vi är så långsamma?

      Konstigt att du har en sköldpadda till mamma när du är en katt Maurice... *skakar på huvudet och förstår ingenting*

      Nosbuffar

      Radera
  6. Såna fruktansvärda övergrepp ni varit utsatt för. Det värsta är nästan att matte varit med på det hela. Nåjam, hon fick sitt straff till slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Övergrepp är då verkligen det rätta ordet!! Och värre blev det idag när matte lyckades tvinga upp Franks mun... Men hon blev straffad redan igår och jag tror inte att Frank är färdigbiten än! :D

      Nosbuffar

      Radera
  7. Anonym20:58

    jag har förståelse för att ni tyckte det var jobbigt.
    Men tänk då på mej som inte!!! får vaccineras för att jag är för svag för det.
    Jag byter gärna! med er. Jag kan gärna! ta ALLA era vaccinationer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm ja, när man ser det så så kanske... Men du vill väl ändå inte ha in stålröret i benet?!

      Nosbuffar

      Radera
  8. Alice10:15

    Fyjam vilken hemsk dag ni har haft! Konstigt att er matte tillät att ni behandlades på det där sättet, bra gjort av Frank att bita ifrån.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tycker verkligen att det är underligt att matte var med på det där... :/

      Nosbuffar

      Radera