tisdag 21 maj 2013

Ekattioner...


Vi som har matte borde ju vara ganska bra på det, men jag kan ÄNDÅ inte förstå ekattionen i att lillhusse är glad och dansar för att han har fått nya datorhögtalare och mattes gamla bildskärm.

Exakt V A D har det med mig att göra???????



Linnsen: "– HJÄÄÄLP, vad GÖÖÖÖÖR du, lillhusse?????"




Linnsen: "– Kära Skaparkatten, jag har varit en snäll katt! Rädda miiiiiiiig!!!!!





Linnsen: "– Släpp ner mig, jag mår iiiiiiiilllllllllllllaaaaaaa!!"




Linnsen: "– Nu kräks jag, nu kräks jag!!!!!"




VARFÖR UTSATTE DU MIG FÖR DET DÄR, LILLHUSSE???????????????





*avsvimlad av hela upplevelsen*





För den som vill hålla koll på matte kan jag jama att hon på tio dagar har haft åtta artiklar med i fyra olika tidningar och jobbar samtidigt med tre till, kan det vara rekord tro?
Det börjar gå överstyr i hennes huvud nu, när matte kom hem såg hon hur det rörde sig i kattlådan och hon suckade och tänkte bara "jaham, nu har jag börjat halliculinera också!", men det var en geting som klev omkring där och matte bar tassamt ut den.
Igår var mattes artikel om hennes Ögongodis med i Nerikes Allehanda, den fick en helsida vilket matte är nöjd över! Den som vill veta hur män som matte tycker är "Morrywood-snygga" ser ut eller kanske bara läsa om mattes busskompis kan klicka här.
Efter recept från Ögongodis åt matte halsad... nej halstarrig... nej halstrad pilgrimsmussla och fänkålssallad med tillhörande drink i söndags och det var kanske det som gjorde att hjärnan packade ihop. Det, hans leende och att han har två ringar. Men de borde väl gå att ta av precis som våra halsband? *fundilerar på varför matte suckar så*








Nu ska jag hjälpa matte att ge Lurrvar meducin, jag får nämligen också stickis då!  : D




6 kommentarer:

  1. Matte är duktig och "hennes" Ögongodis är snygg *fniss* och artikeln om honom är välskriven.
    Matte har verkligen hittat det som hon SKALL syssla med i sitt liv.
    SKRIVA!!!
    Ni får hjälpa henne med det dagliga.
    Bilderna på dig med lillhusse är ÄR "talande bilder". Har har i alla fall kul.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar att hon dånar varje morgon när hon träffar Ögongodis, både för att han är så trevlig och så snygg!

      Vi jobbar hårt för att hinna fixa här hemma, Frank och jag. Lurrvar vägrar hjälpa till, han ligger bara på köksbordet och latar sig numera.

      Nosbuffar

      Radera
  2. Jag har läst din artikel och tittat på ditt ögongodis och jag är imponerad, som vanligt, av ditt sätt att skriva. Du är verkligen på rätt plats, Karin.

    Kram från gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar och tackar så jamarmycket! Hon lovar att fortsätta att vara på rätt plats. :)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Mattes artikel var jamarbra! Vi fnissade gott åt lill-husses glada dans men det syntes tydligt vad du tyckte. Hoppas du slapp kräkas.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar och tackar!
      Jag tyckte INTE om att bli omkringkattad så där... Jag kräktes inte då men efteråt har jag tagit igen det rejält och kräkts i lillhusses säng som straff! :D

      Nosbuffar

      Radera