lördag 22 november 2014

Gick in i väggen...


Hallåjam igen!

Jam ber om ursäkt för min långa frånvaro, men när ni hör allt som har hänt här kommer ni totalt förstå att jag till slut gick in i väggen...

Först så åkte matte till ett pålskt land och jag fick lov att sköta lillhusse och Frank alldeles själv.

Sen så åkte hon till Ståkkhålm för att göra intervjuver och träffade bland annat Maja och Pelle Boman! Den stora frågan är dock varför JAG inte fick följa med och träffa dem??





Mmm... stilige, vackre Pelle! Så orange och fin... ♥






Maja Gräddnos, söt som en docka jamar matte att hon var! 



Pelle lurar lite i soffan medan hans mysiga matte tittar beundrande. 



Nu har han vaknat!  :D



Hej Maja! *vinkar*






Sen åkte matte till Klosterkatterna och gjorde ännu en intervjuv.



Gammelmatte klappar Rafael. 




Tant Kicki tittar på abbemissan Majsan som äter.



Jamars vad stilig Rafael är! Som ett lejon! *spinner*






Sixten är lite blyg... men lika söt för det! 

Tant Bm var med och skrattade glatt. 




*kurrrrkurrrrrkurrrr*






Philemon låg för en gångs skull stilla i två sekunder! *fnittrar*





Usch, den fasansfullt otäcka skällisen som bor hos Klosterkatterna... 





Sen fick matte jobb över vintern i Morrtala, så nu åker hon dit varje dag.



Matte jobbar i det gula huset. *pekar*




Det gjorde Frank och mig jamarsura... det är ju inte alls kul att hon är borta varje dag och kommer hem och är jamartrött.


Frank fick börja äta meducin varje dag för att han verkade ha ont i sina bakben. Varje morgon måste jag hjälpa till att ge honom meducinen genom att i symkatti äta skinkost, jamarjobbigt!





Trött Frank



Zzzzzzz...




Sedan hade matte och jag ett bråk om vattenglas. Hon tror att om hon har ställt ett glas på bordet så betyder det att det är hennes. Så är det ju katturligtvis inte, så hon blir jamarsur när jag enligt Kattlagen genast dricker om jag är törstig. Hon vill nämligen inte dela glas med mig eller Frank. *fnyser*



*nomnomnom* 




Så kom Snabeldraken fram och åt upp min vita mus!!!   :O
Jag jamade gråtande att någon måste rädda den och den var ju inte direkt vit längre när den kom ut... *nyser *




Före detta vit mus. *snyft*





Sen hade matte med en artikel i tidningen om den stackars katten Meg vars matte tvingar henne att åka och bada hos stickisen! Stackars stackars katt, tur att inte VÅR matte gör så!!




Mattes artikel om stackars Meg.




Men kan ni tänka er, djurplågeriet om stackars Meg intresserade även andra tidningar, så en dag fick matte ett jamtal från Kattliv om att de också ville visa att Meg tvingas bli blöt!!  :O
Så för att inte skriva en exakt likadan artikel tog matte tant Bm med sig hem till Meg och hennes matte Birgit (som räddade oss 2008 från köket vi bodde i i Frövi) och gick ut på promenad så att Meg fick visa hur hon har det hemma när hon inte tvingas bada.




Tant Bm lekte med Megs kompis under promenaden! Han gillade OCKSÅ hennes snören!  :D




Vackra Meg tänker på hur hemskt det är att bli blöt.


Den artikeln kommer i nästa års första nummer i Kattliv. I december har matte också artiklar i olika tidningar om vår kompis Snuffe och så Heidis piggbollar.



Jam, som ni förstår har jag blivit alldeles slut av att hålla koll på allt här hemma. För inte nog med det jag har räknat upp, lillhusse fyllde vuxen för ett tag sedan och så var det Lurrvars dag den 1 oktober. Det var dagen som han flyttade in till oss 2011 och också det som skulle ha varit hans fjärde födelsedag... *viftar bort en tår från morrhåret*



Till slut låg jag bara så här och stirrade in i väggen, det är inte meningen att en enda katt ska behöva hålla reda på så mycket saker på en gång...




In i väggen...




Som tur jam så har jag snälla kompisar som försökte muntra upp mig på Catbook. Vackra Pelle och Maja skickade dessutom ett paket fullt med trevliga saker!



Titta! Sillar, godis och boll!!!   :D
Kan ni tänka er att Maja skickade sin favoritboll? Helt plötsligt kändes allt mycket bättre.



Tack SNÄLLA Pelle och Maja! Nu mår jag bra igen!
*springer iväg och jagar Majas boll*









4 kommentarer:

  1. Oj, du har verkligen haft tassarna fulla Linnsen! Men något som inte vi förstår är varför er matte åker iväg själv på reportasch när det är du som har jårnalistlegimitasson. *förbryllade* Borde inte du sköta intervjuandet och matte vara med som fotograf?
    Vilka jamarfina bilder på både er och alla missar som matte har träffat.
    Den vita muslingen ser ut att vara i samma skick som Mårrgans. *fnissjam* Han och Bosse fick med sig varsin sån musling när de flyttade hem hit och det är Mårrgans favoritmuslingar över allt annat sen första dagen, och är de fortfarande. De har aldrig varit i snabeldrakens mage, men de börjar bli bra slitna efter alla år...
    Vad snälla Pelle och Maja är som skickade paket! Hoppas det hjälper mot den där otäcka väggen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är verkligen en jamarbra fråga, för jag får ju ända tassa ner texterna åt henne sen. Man skulle kunna jama att jag är hennes spökattskrivare!

      Min vita mus blir nog aldrig sig själv igen efter det där besöket i snabeldrakens mage. Inte smakar den gott längre heller...

      Vilken tur att Mårrgan får ha sin favoritmusling kvar, men kanske att du ska börja leta efter alterkattiv åt honom, en mus kan ju inte leva hur länge som helst och tänk vad ledsen Mårrgan blir då den reser vidare.

      Allting kändes genast mycket bättre när jag fick paket från Pelle och Maja, Speciellt bra var det att jag fick tre nya silverfiskar. Det är nämligen brist på såna och sillar här, jag vet inte var de tar vägen. Matte äter inte sill och lillhusse är rädd för silverfiskar och då finns det ju bara en kvar att miss-tänka här hemma! *blänger på Frank*

      Nosbuffar

      Radera
  2. Varsågod sötaste Linnsen. Hoppas det hjälper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästaste Pelle. Det blev bättre direkt när jag fick paketet! :D

      Nosbuffar

      Radera