måndag 23 september 2013

Gömställen


Idag är det konstigt här för matte sitter med vantar på sig vid datorn. Hon har påbörjat nåt för att bli mindre liggvänlig och hon fryser under tiden... Tänk, tvåbeningar är då underliga djur, vi katter är alltid perfekta för vår päls!  :D


Nu ska jag jama om i somras när det var så flämtvarmt. *tänker på den sköna värmen under sommarnätterna*  Då fick man ju lov att ta skydd och dricka extra mycket, annars blev det alldeles så här...




Utkattade av värmen på balkongen...




En dag när det var så där jamarvarmt hittade jag ett utmärkt ställe att vara på där det var lagom svalt och skönt. En stolsdyna hade ramlat ner och där kröp jag in och la mig. Skugga, betonggolv och ingen som visste var jag var, perfekt!  :D



Syns inte med finns ändå...





Men kan ni tänka er, den där nedrans skvallerkatten Frank började leta efter mig. Varje gång när jag ligger någonstans alldeles perfekt, ja då ska han OCKSÅ ligga där...




Frank: – Hallåjam frugan, där är du ju! Jag vill också ligga här!
Jag: – Iväg med dig, dumma Frank! *fräser*




Och katturligtvis så skvallrar han...



– Matte matte, jag vet var frugan är, hon har gömt sig! 




– Matte, jag ville också ligga där... 






Matte: – Hej Linnsen! Är det HÄR du är, jag har letat efter dig!
Jag: – Jaham, vad synd att du hittade mig... Dumma Frank!






Är ALLA hanar såna här skvallerkatter eller är det bara min Frank?





4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med egna gömställen ibland! Här hemma är det faktiskt ingen som skvallrar på någon. Vi brukar alla 3 gömma oss ibland och matte går och letar och letar. *fnissjam*
    Nä Frank, nu får du allt skärpa dig och sluta skvallra på frugan!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att bo på ett skvallerfritt ställe. Här blir man ju alltid påkommen och skvallrad på... *surar och blänger på Frank*

      Nosbuffar

      Radera
  2. Kan inte utjama mig om just hankatter skulle skvallra mer än honkattor eftersom jag ju är ensam katt här :)
    Men kan ju jama att även min matte får leta efter mig då och då när jag hittat nåt bra gömställe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, visst är det roligt när de letar!! :D

      Nosbuffar

      Radera