lördag 2 november 2013

Höstlov



Vi har haft höstlov den här veckan. Matte och lillhusse har varit lediga och hemma hos oss, eller nja, matte smet till det den stora staden i det danska landet över en natt. Istället kom en ny tvåbening som har varit här hela veckan, nämligen lillhusses flickvän, men det ska jag jama om i ett annat inlägg.

Lillhusse har haft hemflyttelsedag också, han har bott hemma hos matte i hela 17 år nu! :)


Jag har fått en award av snygge Pelle, han har angett att jag får den för att jag är söt som socker!!  *kurrar ljudligt*
Tack kära du! Jag vill ge den vidare till alla mina hankompisar!  :D









Dessutom är det här mitt femhundrade blogginlägg, oj så jamarmånga!!!  :D


Idag tänker jag jama lite om det där med sällskap. Det heter ju att vi är husdjur eller sällskapsdjur, alltså borde man förstå att vi vill ha sällskap. Nu är det så att matte ska ha praktik till våren, elva veckor på en tidningsredaktion nånstans i världen. Den här praktiken är jamarviktig, för den leder till sommarjobb och kanske vidare sedan, så matte är något stirrig som ni förstår (mattes kurskompisar också, än så länge är det bara fyra av femton som fått).
Matte vill ju helst ha praktik så nära oss som möjligt, men det kanske inte blir så eftersom vår tidning ska flytta och de runt omkring var upptagna och så vidare.

Matte vet att hon får lov att börja titta runt efter tidningar i Ståkkhålm nu, men dit går inte att åka varje dag. Lillhusse säger att han och vi kommer att klara oss utan matte i elva veckor. Jag vill nu att ni tittar på bilder från den senaste veckan:





Frank och matte vid datorn






Frank och matte i soffan






*buff matte*






Matte och jag i soffan 






Gosestund








Bara för att visa att vi tycker l i t e om lillhusse också...
Så här umgicks vi tidigare idag





Hallåjam!






Ser vi ut att klara oss utan matte i elva veckor?  :O
Nä, just det... Matte jamar dessutom att HON skulle inte klara sig utan OSS... Lillhusse kan hon ringa till, men oss kan hon inte jama med i Mjausungen...
Därför är hon lite låg nu och det kanske inte kommer nåt inlägg förrän det har ordnat sig.







4 kommentarer:

  1. Du är en klok tjej Linnsen.
    Ligger du där som på de sista bilderna har du och Frank full koll på lillhusse.
    Man kan väl säga att lagd husse ligger *fnissjam*
    Fina bilder på er och matte också!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagd lillhusse ligger! *fnittrar hysteriskt*

      Nosbuffar

      Radera
  2. Hurrjam och kattualtioner till 500 inlägg! Vi hoppas att det blir minst lika många till... :)
    Självklart klarar ni och lill-husse er galant utan matte i 11 veckor, men hur skall matte klara sig? *oroliga* I så fall måste ni bepälsa allt hon tar med sig ordentligt och gärna skicka med några ordentliga hårbollar. Men hur skall ni göra med hennes goskonto som kommer vara helt slut? Hmmm, tål att fundileras över.
    Jamarkul bild när du ligger på lill-husses ben. *fnissjam* Den visar vem som bestämmer!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket! Jag kan inte lova att jag håller ut i 500 inlägg till, men jag ska försöka! :)

      Jag tror inte att varken vi eller matte kommer klara de där veckorna, Frank och jag jobbar på att det ska bli annorlunda.

      Nosbuffar

      Radera