torsdag 5 april 2012

Viktigt viktigt!

Jam, det är Frank här!

Måste bara jama om nåt otroligt viktigt!

Matte var och köpte kattsand tidigare idag och då tittade hon också på leksaksavdelningen, och vet ni vad som fanns där? Min FÅGELPINNE!!!!!    :D



Världens bästaste leksak!!!!



Tidigare har matte fått köpa den från ett ställe som heter England för att hon inte hittade just mina fågelpinnar i vårat land, men nu finns de på Grizzlys affärer och på deras nätaffär också!


Det som är så bra med min fågelpinne är att pinnen är dubbelt så lång som vanliga leksakspinnar och så flyger fjädrarna som en RIKTIG fjäderkotlett! 



Så här ser en del av förpackningen ut (ni får vända på skärmen)


Jag hade aldrig varit någon lekkatt, tyckte mest om att sova, men när matte köpte hem den här pinnen första gången väcktes lusten och jag hoppade och sprang och fångade fjäderkotletten precis som en utekatt *drömmer*

Tvåbeningarna blev jamarimp...jamarpimer... jamarimpregnerade när jag hoppade 1 meter rakt upp i luften, men tyvärr hittar jag ingen av mina filmer på det just nu... *suckar*


Från att ha varit en sovkatt...

 
...blev jag en HOPPTIGER!
(även om just det här inte är mitt högsta hopp, eftersom det är fel pinne,
och matte behöver skickas på kurs för att lära sig ta skarpa bilder och dessutom håller jag ju för ögonen!!  *rodnar*



Det är den här pinnen som lillkatten envisas med att först tugga sönder fjädrarna på och sedan hela fasthållningsanordningen så att den inte går att laga... :(
Men nu kan matte köpa hur många nya som helst *nickar ivrigt*



Lurrvar *med liten ljus lycklig röst*:
"-Farbror Frank nu har jag har fångat den och ätit upp fjädrarna!!"



Skicka genast iväg era tvåbeningar till kattaffären eller in på deras hemsida!!


"-Men matte, hur blir det nu med det bästaste godiset som du brukar köpa samtidigt som pinnarna från det där landet?"    *springer iväg*
 

4 kommentarer:

  1. Anonym00:11

    Vad roligt!/Mary

    SvaraRadera
  2. Basco05:31

    Vill också ha.....ska tipsa matte.

    Basco

    SvaraRadera
  3. Skojig pryl! Ska be matte titta på den där sidan. Jag får ju gå ut och jaga riktiga fjäderkotletter men den verkar skojsig ändå. Finns ju dagar man inte vill ut, som när det regnar. Tass tass!

    SvaraRadera
  4. Anonym17:24

    Maaatte...kom och titta! En sån vill jag ha!

    Snygg spänst du har i steget.

    SvaraRadera