onsdag 11 juli 2012

Orkan på väg in!



Det har ju inte blivit så mycket bloggat sedan matte och lillhusse kom hem från sin resa, men jag har verkligen massor som jag kan jama om:

Hur vi hade det när vi hade Kattvakt Bm här
Om presenterna vi fick (viktigt!)
Konsterna som vi har lärt oss i sommar
De nya grannkatterna
Jag har några bilder från resan som matte tog just för att jag ville det
Följetongen med Franks tand

Jam tassade ner på min Catbook tidigare idag att något har gått fel med mig, det är som att det sitter en jamarstor hårboll i halsen som gör att orden inte kommer ut...   :/
Jag har fått kattgräs, men det verkar inte hjälpa. Jag har haft en av mina kräkdagar idag och två rentvättade och nypålagda mattor är nu inte så roliga längre. Men FAST jag kräktes så sitter det kvar i halsen...


Idag kan jag iallafall förjama om att det är en orkan på väg till Örebro, nämligen mattes bästa väninna!
Ni har hört jamas om henne tidigare, hon är superallergenisk mot katter och det gör att vi blir utestängda från vårt alldeles eget lillhusserum... Sådant är fräckt tycker vi! Då sätter vi oss utanför rummet och så jamar vi och så fort orkanen går ut från rummet är vi snabba och skyndar oss in och lägger oss tillrätta på VÅR säng, men då blir vi utjagade...

Ni kanske undrar om lillhusse också blir utjagad från vårt rum när orkanen kommer, men han drog redan härom dagen på ännu ett av de där hundans skautlägrena...

En sak som gör matte lite obehaglig till mods är att de två senaste gångerna som väninn-orkanen har varit här har två av oss fått lov att äta meducin. Först lille Lusse som en vecka senare blev hämtad av Skaparkatten och så i höstas så fick Lurrvar äta meducin när orkanen var här. Betryggande för matte är dock att orkanen är tvåbeningsstickis och i de här lägena har hon ställt sig över sin allergeni och fått lov att bli djurstickis och hjälpa till med meducinering.

Matte har nogsamt frågat oss en och en i enrum om vi mår bra och känner oss pigga och det gör vi allihop, så den här gången ska det nog gå bra!  :)


Nu förbereder vi oss för ett enormt fnittrande och tjattrande och det ska drickas vin (orkanen, matte dricker sin Pepsi Max) och det ska tjattras mer och nu när det är fint väder igen ska det åkas och badas...


Djupa andetag och ut i friden på balkongen!



5 kommentarer:

  1. Oj, så läskigt! En orkan som kommer på besök - och som pratar, skrattar och dricker vin!!! Tänk så mycket som ni måste stå ut med. Det verkar farligt att bo i Örebro. Här i Otterbäcken kommer det inga orkaner. Solen skiner och matte har stängt av gräsmonstret, men tagit en annan bullersticka istället. Gammelmatte säger att hon använder en trimmer. Det använder ju vettisen på Rafael när han blir lejonklippt! Hoppas att ni överlever orkanen!

    Nosbuff
    Jenny, bolis och klosternovis

    SvaraRadera
  2. Det är ju spinnande med besök men man vill ju umgås med dem och inte bli utestängd från sina domäner.Hoppas att det blir bra i alla fall! nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hihi, vi försöker föreställa oss orkanen och matte slår sig på knäna av skratt och påstår att hon vet PRECIS hur hon ser ut :D Låter som ett både kul och spinnande besök, men det är ju jamarns förargligt med allergenin... Håller tassarna att ni får det mysigt tillsammans ändå och att ingen behöver medusinera den här gången :-)
    Matte och jag önskar er alla en fortsatt underbar sommar!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Bra att matte säkerställer att ni alla mår bra innan Orkanen drar in. Hoppas allt går bra nu.

    SvaraRadera
  5. Låter märkligt med orkan som dricker vin. Hoppas verkligen ingen får käka meducin när orkanen varit hemma hos er! Meduciner är dumma och skall undvikas!

    Hoppas matte haft det trevligt i alla jam.

    Nosgos

    SvaraRadera