söndag 22 juli 2012

Sommartävlingen



Matte gick ju iväg och köpte fula halsband åt oss som det dessutom står Dogman på, vem kan gilla det??



Vem ska ha vilket av de fula halsbanden??


För att vara med i min Sommartävling skulle man svara på vem av oss tre katter som skulle ha vilket av de rosa, blå och svarta halsbanden. Jag är stolt över att hela 11 stycken katter skickade in svar fast det är mitt i sommaren, TACK SNÄLLA NI! Jag blev alldeles jamarglad och det var ju det som var meningen eftersom jag var lite ledsen härom dagen.

En ny läsare var med i tävlingen, Lena med katterna Chali, Chacai och Chanti, ni är jamligt välkomna till mig!  :D

Kjelle Bus lämnade svar fast i kattentarerna, så honom diskade jag! Kjelle kattstaterade att han var alldeles torr i pälsen, men Kjelle, det förstår du väl att jag inte skulle låta dej gå härifrån alldeles blöt, då kan du ju få snuva, jag GOSADE dej ju torr!  ♥

Nu till svaren, *fnittrar* ni hade väldigt roliga gissningar, bl a flera som inkluderade att just MITT halsband skulle komma bort, och Sambo gick så långt att han jamade att jag skulle få ett diamant- eller pärlhalsband av en okänd beundrare och så skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar! *drömmer* Undrar om det kan vara från Katten Enzo? " - Hrm host, jamade du något, Frank?"

Det var självklart vilken katt som skulle ha det ROSA halsbandet, JAG, eftersom jag älskar rosa!



Ta GENAST av mig det pinglande otyget!!



Någon som blev väldigt stilig i ett blått halsband är:


Min Frank ♥







Och så den siste som får ta det som är över ;)


Lillfjanten



Eftersom lillfjanten är så korkad springer han nu runt som en galning och undrar varifrån det pinglande ljudet kommer ifrån... *suckar*
Matte jamar dock att pinglorna snart ryker eftersom hon påstår att hon kommer bli galen på tre springande pingelkatter, pfft, hur tror hon då att vi kommer att uppleva det när vi springer?!?




Vem pinglar, matte?




☼ ☼ ☼

Det var hela tre stycken som hade gissat rätt i tävlingen, nämligen
Roxy, Amanda och Nea!
Hurrjam för er, nu har ni fått utslagsfrågor *fnitter* i mailen som jag vill ha svar på så fort som möjligt!
☼ ☼



Matte passade på att roa sig lite mer med blixtapparaten när hon ändå höll på...




Matte, är du verkligen SÄKER på att du vill göra så här?????




Matte! *mycket barsk stämma*
Ska du ha någon födelsedagspresent imorrn?!?!?




Vad sa du matte? Nä då, inte är jag sur?!?!?!?    :O



Nu är jag RIKTIGT sur och kommer tillbringa resten av kvällen så här väntandes på svar på utslagsfrågorna så får vi se vem som vinner tävlingen, så spinnande!




6 kommentarer:

  1. Marys matte19:56

    Vad söta ni är!!! /Vicky

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Vicky! ♥

      Nosbuffar

      Radera
  2. Åh så spinnande det ska bli att se vem som vinner med hjälp av utslagsfrågorna !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det spinnande med tävlingar! :D

      Nosbuffar

      Radera
  3. Alice23:30

    Ni blev jamarfina i era nya halsband, speciellt Lurrvar. Det är inte så lätt för honom som är liten att förstå var pinglandet kommer ifrån, han är ju inte lika stor och klok som dig och Frank.
    Här skrattade vi så vi trillade omkull när vi såg bilderna på dig när du är sur. Jamarns vilket minspel, inte ens er matte kunde missförstå den minen...
    *nosbuffar*

    ps.
    Lurrvar hade varit ännu sötare i det blå halsbandet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam så mycket!
      Matte har tagit bort det inuti pinglorna som pinglar och nu tror jag hon tar bort resten av pinglorna också, skönt. Man fick ju nästan tassituss av det...

      Konstigt nog verkar inte matte förstå den där minen, hon tog säkert sjuttioarton bilder när jag blev hålld så där... :(

      Nosbuffar

      Radera