lördag 1 december 2012

Glad mjaudvent!


Det har hänt grejor här anser matte, men jag vill absolut dementera och jama att det är matte som har trixat med den här bilden, det kan man ju exempelvis se på att den är oskarp!


Väldigt söt okänd katt som lutar sig mot lillfjanten!



Jag skulle ALDRIG lägga mig så där nära lillfjanten ens om jag blev mutad!


Eftersom många påstår sig tycka att lillfjanten är söt så tar jag med några bilder från när matte gosade med honom härom dagen. Tyvärr blundar han ju nästan alltid när blixtapparaten är framme, han har inte förstått logiken i att om man blundar så blixtras det mer för att man ska titta... 





*kliklikli*










Och så en bild från idag när lillhusse gosade med lillfjanten.
Lillie, Maurices och Kajsas tvåbening, jamar att lillfjanten kanske vågade sitta där för att lillhusse inte är lika otäck just nu. Han blev nämligen matförgiftad i Ståckhålm förra helgen och följderna av det var inte så trevliga för vare sig lillhusse, kräkfobikern som torkade eller oss som lyssnade. Han är bättre nu och har börjat äta igen, men han är fortfarande lite ämlig. Hädan efter blir matte tacksjam när det bara är lilla jag som kräks om man jamar så!  ;)









Nu är det december och idag har vi öppnat luckan i vår mjaudventskattlender med mat i! Det var kalkon och doftade ljuvligt, men lillhusse som hällde upp åt oss blev lite lätt ljusgrön och fick lov att fort flytta sig till luktfri plats och jamade där att han inte skulle äta den här kattmaten ens på en öde ö.  *PFFFT*

Jag skulle gärna bo på en öde ö med mjaudventskattlendern, bara jag får ha Frank och min borste med mig. Sedan kan tvåbeningarna hämta oss när maten är slut!  :D




10 kommentarer:

  1. Sötaste lilltussiga Lurrvar!!! Och vi visste väl att den däringa Prinsessan Linnsen, hon gillar Lurrvar i själ och hjärta!!! :)
    nosgos å kärleksgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är INTE jag på bilden, matte har klippt in mig jamar jag ju! *stampar* Jag ligger bara så när FRANK!!

      Sura nosbuffar

      Radera
  2. hehehe, bilden på Lurrvar när han kniper igen ögonen är bara sååå härlig!!! *fnissas så morrisarna krullar sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, jag tycker att det skulle ha varit fler bilder på mig istället!

      Men ni har en väldigt söt avatar här till vänster!

      Nosbuffar

      Radera
  3. Pacha och Corto01:33

    Vad bra att lillhusse màr battre nu men att han ar sà svag att Lurrvar vàgar sig pà honom!!Vi tycker ju att du ar den snyggaste prinsessa vi har sett och vill att du ska flytta hit omgàende men dumma matte tycker att Lurrvar och Corto skulle vara sà fina tillsammans!!!Hon ar inte klok!! Lyssna inte pà hennes strunt utan kom hit du vackra Linnsen nar du vill, om du vill!!! Pacha och Corto (som vantar otàligt!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jag är sötare än den där tvåbeningsprinsessan Maddälääään? Hmm, ja det tror jag nog!:D

      Jag vill jama ifrån direkt att jag tar INTE med mig Lillfjanten när jag flyttar till Franska landet, men Frank vill jag absolut ha med mig, och borsthandduken så klart!
      Ska börja packa nu, matte planerar att jobba extra på sin tidning i helgen som kommer, då blir hon inte ledig förrän om två veckor och det går vi inte med på! *stampar*

      Nosbuffar

      Radera
  4. Trevlig advent på er sötnosar! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma kära vänner! :D

      NOsbuffar

      Radera
  5. Alice12:22

    Åh vi visste väl att du också gillar söt-Lurrvar innerst inne. *fnissjam*
    Matte tackar för bilderna, nu fick hon sin dos avsöt-Lurrvar så det borde räcka ett tag.
    Ni får ha en jamarhärlig mjauadvent med massor av mys och gottisar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är INTE jag på bilden! Det vill jag jama å det bestämdaste! *stampar hårt med tassen i golvet*

      Idag öppnar vi nästa lucka i kattlendern, det ser vi fram emot!

      Nosbuffar på er allihop

      Radera