onsdag 20 februari 2013

Skratt och partymix


Jag lovade ju att jama igår om vad matte gjorde i söndags, men tror ni att jag fick nån hjälp med det? Nehej, för matte sa "Jag kommer snart hem, Linnsen" och så gick hon på bio och kom inte hem förrän efter sex timmar, klockan 12 på natten när lillhusse till slut ringde och beordrade henne hem! Jag tycker att det var tassigt gjort, matte är en riktig tassmört!


Nå jam, i söndags var matte i LINNSEköping och träffade Skruttens och Skorpans matte Ulrika och frankattiska Pachas och Cortos matte Beata!  :D



Pachas och Cortos matte Bea till vänster och
 Skruttens och Skorpans matte Ulli till höger! 



Kan ni gissa vad de gjorde? Jo, de tjattrade så klart, oavbrutet under jamarmånga timmar och matte kom inte hem förrän det var nästan natt. Måste jama att jag tycker att det har blivit ett nedrans uteliv på henne den senaste tiden, jag råkar nämligen veta att hon planerar sig bort två kvällar till den här veckan. *fnyser*

Jam som sagt, alla mattarna pratade så klart i munnen på varandra och skrattade och hade jamartrevligt och det utdelades presenter!  :D
I januari fick jag ett paket från Franks land om ni minns, och det var från just Pacha och Corto. De skickade ju en jamarmumsig Partymix som inte finns här och den hade jag bett att få mer av när Beata kom till svenska landet. Kan ni tänka er, jag fick hela två påsar med olika smaker! *lycklig*
Av Ulrika fick jag en gul påse Dreamisar, hon påstod att de var till Lurrvar, och nån sådan känner inte jag, alltså tar jag den påsen också! *nomnomnomnom*
TACK SÅ JAMARMYCKET! :D







Finn ett fel!
Mattes "fyllechoklad" borde ha varit en påse Partymix till! 




Vi smakar på direkten, matte!





När matte körde hem från Linnseköping höll hon på att göra något alldeles mitt-i-prick. Det sprang nämligen upp kattmat på vägen och vet ni vad matte gjorde? Hon TVÄRBROMSADE, utan minsta tanke på vare sig sina hungriga katter, sig själv eller bakomliggande medtassikanter!?!?!  :O

Den stackars lille haren sprang rätt upp mitt framför matte, men när han insåg att matte brydde sig mer om den än om oss och andra runt omkring promenerade den långsamt tillbaka till skogen igen och matte andades ut. Som tur var var det ingen bakom när matte bromsade annars hade det kunna bli så att varken matte eller kattmatsharen kommit hem...


Godiset var i alla fall alldeles fantasstiskt jamargott Ulli och Bea, jag tillåter nu matte att åka till Franks land och hämta mer!  :D
Matte borde dock inte äta mer sån där choklad med sprit i, hon kom inte ihåg vem som var vem av oss sen...










10 kommentarer:

  1. Party Mix är farligt och beroendeframkallande. Skorpan vägrar äta något annat godis efter att ha fått en påse Party Mix av moster. Farliga grejor det där.
    Du delade väl med dig till Lurrvar av den gula påsen i alla fall?
    Förresten är vår matte lite sur på dig för du lovade att du skulle skicka med Lurrvar till henne men det gjorde du inte. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju MATTE som tog ur honom! Jag hade lagt ner honom allra allra längst ner i handväskan, under plånbok, tällefån och hårmoj, sen drog jag igen dragkedjan!

      Både Frank och lillfjanten fick faktiskt smaka även fast jag inte tycker att de förtjänade det alls! :/

      Nosbuffar

      Radera
  2. Den där Party Mixen låter spinnande , undrar om den finns i det Österrikiska landet dit visst min matte ska rymma nu nån gång i vår.
    Typiskt mattar att bara pladdra och pladdra och glömma bort både tid och rum *suck*
    Håller med dig Linnsen att dom där Fyllekaramellerna kunde din matte varit utan , så att du kunnat få ytterligare en påse med Party Mix !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jag vet inte om Partymixen finns där, det tycker man ju verkligen att den borde!

      Jag är så tassam att de inte var här och umgicks, vi hade inte fått vila i lugn och ro PÅ HELA DAGEN!! :O
      HUR skulle vi ha mått då??

      Nosbuffar

      Radera
  3. Men det var väl trevlig för matte även om man tycker att hon borde varit hemma tidigare , bra med godiset i alla fall! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, matte vara jamarglad när hon kom hem och hade haft väldigt trevligt påstod hon. Vi tyckte dock att det var trevligast med godiset! :D

      Nosbuffar

      Radera
  4. Alice13:12

    Vi håller med om att den där chokladen verkar onödig, det hade varit bättre med en godispåse till till er.
    Men vi tycker nog att både Lurrvar och Frank förtjänar att smaka de också.
    Här blev vi jamarglada när matte kom hem igår och berättade att vår ica börjat sälja dreamisar i 2 sorter så hon hade köpt hem en av varje. Tycker nog hon kunde ha fyllt hela korgen med påsar, men vi kanske klarar oss över helgen. Hon lovade att vi skall få smaka ikväll. *slick om nosen*
    Hoppas ni får en jamartrevlig helg med massor av gottisar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara två påsar och ni ska klara er över helgen? *bekymrad* Nä, det tycker jag var snålt av er matte. Skicka genast iväg henne på måndag att köpa mer, ni måste ju ha en buff-ert! :D

      Faktum är att vi ska nog ta och jama till om vårt lördagsgodis nu! *maaaaatttttte, goooooodis!*

      Nosbuffar

      Radera
  5. Pacha och Corto23:58

    Vi sade till matte mer an tusen gànger att det viktiga var godis till er INTE fyllechoklad!!!!! Men inte lyssnade hon inte, ibland skulle man kunna tro att hon var stendov!!!!! Tur ialla fall att vi inte behovde vara med nar de pladdrade!!! Men nasta gàng foljer vi nog med och dà kommer vi och halsar pà dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är konstigt det där med hörseln, den verkar vara lika selektiv hos tvåbeningar som hos katter.

      Klart att ni ska följa med på resa till svenska landet!! Välkomna! :D

      Nosbuffar

      Radera