torsdag 28 augusti 2014

Gosig


Hallåjam, det är Frank!

Just nu är jag jamargosig. Men jag vill inte gosa med frugan, utan med matte. Sitter hon vid datorn sitter jag i knät, är hon inne hos lillhusse sitter jag bredvid och ligger hon i sängen gör jag det också. Det är bara om hon borstar mig när jag ligger ner som jag blir arg, om jag sitter i knät kan jag bli kammad en liten stund.

I vanliga fall ligger jag alltid vid mattes fötter i sängen. Nu vill jag bara ligga vid ansiktet, eller allra helst PÅ ansiktet så att matte inte kan smita, utan gosa in sig i min päls och klia på magen. Efter ett tag börjar hon flämta konstigt om att hon inte får luft, men jag flyttar mig inte ändå. Hon påjamar att det är tur att hon inte är allergenisk.





– Matte, matte, vakna nu!




*går ett varv bakom huvudet*





– Kan du klia mig nu?






– Mmmm, skönt att bli klappad!





– Nu lägger jag mig bredvid dig så du kan klia min mage! 






... – jaham, och så kom frugan och trängde bort mig... JÄMT ska hon störa när matte och jag gosar!




Så fort jag gosar med matte kommer frugan och börjar buffa. Ibland måste jag bita henne i benet för att få vara i fred.





Matte har nosat in hela ansiktet i min magpäls!



Hejdå!




8 kommentarer:

  1. Bästaste goset! Nsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det var det!

      Buff Frank

      Radera
  2. Ibland behöver man fylla på goskontot lite extra mycket!
    Vilka härliga gosbilder på dig Frank!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det känns fortfarande tomt... Mer gos!

      Buff Frank

      Radera
  3. Man kan aldrig få för mycket mys. Och ibland behöver man ÄNNU mer än mycket! Bra att du ser till att matte får sin dagliga ranson. Härligt inspirerande bilder!
    Zzzzz....
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket! Man mår liksom inte helt bra om man inte har fått gosa ordentligt.

      Buff Frank

      Radera