söndag 7 september 2014

Blandade jam


I flera dagar har jag försökt att berätta och visa några bilder som matte tog med stora blixtraren, men varje gång så har den dumma bloggen bråkat... Bara för det tänker jag jama om annat idag!

Det har varit ett nedrans trassel på Catbook senaste tiden. Konton har försvunnit, mitt och Franks också. Idag kom jag in på mitt konto igen, men då hade alla mina vänner och grupper tagits bort så det är lite ensjamt på Catbook nu.


Frank och jag har fortsatt gosa med matte, vi har massor att ta igen och kanske försvinner hon snart iväg på längre tid igen?


Nu sover vi, matte!




*kurrrrrrkurrrrrkurrrr*





Både Frank och jam tycker att det har varit för varmt på balkongen i sommar. Nu är det lagom! :)




Matte beställde mat och grejor till oss på nätet och helt plötsligt bara regnade det in kattonger. Jamarns vilket paradis att leka i när matte och lillhusse hade samlat ihop dem så här! Vi hade jamarkul när vi undersökte kattongerna!  :D



Varför har vi det inte så här i hallen jämt?? Det är ju ett kattparadis!  :D





 Faktiskt har jag gått med på att bli lite kliad på magen ibland. Men kliar matte för långt åt svansen sparkas jag direkt! Jam kan inte riktigt bara njuta av det som Frank kan...



– Nu är du farligt nära att bli sparkad, matte!



Frank har alltid gillat att sitta i lillhusses knä och titta på film. Men det måste så klart vara bra filmer, annars kommer han inte.  :)



– Mmm, klia på huvudet nu... 




– Och nu på ryggen... *kurrrkurrrkurrrr*




Igår fick jag skäll av matte för att jag drack ur "hennes" vattenglas. Hon har efter sex år ännu inte förstått att ALLT tillhör katterna. 


– Det är MIN dator också, matte!




Det är långt kvar tills uppfostran är klar här hemma...




12 kommentarer:

  1. Tänk att min matte inte heller fattar det där att alla hennes grejer är MINA grejer :)
    Fast det är klart jag har ju bara försökt att uppfostra henne i 4 år ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycks vara ett evighetsjobb att lära tvåbeningarna såna enkla saker... Man tycker ju att fyra år borde räcka.

      Nosbuffar

      Radera
  2. Här har matte fostrats av katter i nästan hela sitt liv (och hon är kattlijoner år!!!), ändå är det mycket fostran kvar.
    Fast det ÄR lite kul med att fostra henne ;-)

    Nosbuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj, och hon har fortfarande inte lärt sig ordentligt? Då förstår man ju vilket arbete man har framför sig. Det kommer krävas mycket godis om man ska orka fortsätta.

      Nosbuffar

      Radera
  3. Vi har fått matte tränad så långt att allt som inte sitter på väggarna eller i taket automatiskt tillhör oss - det är åtminstone en tass i rätt riktning, om man jamar så.

    Men tänk att så många av våra vänner fått trubbel med Catbook - vi blir så ledsna när vi hör det! Än så länge har de inte rört vårt konto, men det är väl bara en tidsfråga... eller törs de inte p.g.a. ordet "Cloister"? *fundilerar*

    Tass från abbemissan Majsan och de andra klosterkatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är helt klart en bit på väg. Jag är glad att vi har lyckats få lillhusse att förstå att ligger vi i sängen så får han lägga sig bredvid, inte putta ner oss. :)

      Kanske att jag ska kalla mig klosterprinsessan i fortsättningen?

      Nosbuffar

      Radera
  4. Mysmissar! Ni har mycket jobb framför er, att det ska vara så svårt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, vi är allt ganska mysiga! :)
      Allt jobb blir man trött bara av att tänka på dock...

      Nosbuffar

      Radera
  5. Katten Sven16:42

    Hallen ska absolut vara så där ALLTID- jamarmysigt och tänk vilken billig inredning!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var hallen underbar? Tänk vilken fantasstisk plats att undersöka. :D
      Man undrar jag lite om tvåbeningarna tycker om att vara glädjedödare eftersom de tog bort dem...

      Nosbuffar

      Radera
  6. Men vad är det för elakingar som kattnappar katters sidor på catbook? Tur att vi inte har catbook för vi vill då inte bli kattnappade! *morrhårsdarr*
    Jamarns vilken mysig hall ni har, det är ju en riktig dröminredning! *avis* Tänk vad kul man kunde ha haft där och jagat runt småbrorsorna.... *drömmer*
    Men inte skall väl er matte ut på rymmen igen? Vi tycker allt att hon har rymt klart nu.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är konstigt, riktigt diskattriminerande! Nu håller jag på och letar på mina vänner igen.

      Det var jamarfint i hallen, men så slängde de allt det roliga... :'(

      Matte bara rymmer och rymmer... och jo, förutom att hon var borta i helgen ska hon bort igen från söndag!!

      Ledsna nosbuffar

      Radera