tisdag 2 april 2013

Hrmm, purr!


I förra veckan hände något som gjorde matte alldeles fundersjam... konfunderad... konfundersjam. Hon fundilerar fortfarande på det vet jag. Ibland får hon en fjärran blick när hon tittar på mig! *fnittrar så att magen hoppar*

Det var som så att matte satt på bussen hem, hon surfade lite och hade just gjort ett inlägg på sin Catbook när det kom upp i flödet "Prinsessan Linnsen Kattsvans gillar Maurice och Kajsas sida". Matte tappade nästan tällefånen av förvåning! Hon satt på bussen och var på sin inloggning och någon var inne på min inloggning samtidigt. Ni förstår ju så klart att det var jag som surfade hemifrån men matte fattade absolut ingenting. Hon har uppenbarligen haft föreställningen att vi ligger och sover hela dagarna när hon inte är hemma. *fnyser så att morrhåren fladdrar*

Matte skrev och frågade på min Catbook och hon fick genast svar från Pachas och Cortos näbbiga matte att jag fick väl surfa när jag ville och säkert satt jag och PURRSURFADE på JoTob när matte var borta!!!  :O
Kan ni tänka er så fräckt... *så kränkt att jag nästan tappar pälsen*

Matte som katturligtvis blev lika kränkt å mina vägnar sa bestämt att sånt håller "hennes" katt inte på med! Jag är ju gift och allt!!

Då la Bea upp en länk på kattpurr (Catbook borde definitivt ha stoppat den), titta här:

Och det är INTE för småkatter under två år!!






Just den här purrfilmen hade jag inte sett  Sånt där tittar INTE jag på!!!
Fy så mycket konstigt det finns på nätet!



Nä, då tycker jag nog mer om råttmantiska filmer som den här:





Såna där mjukpurrfilmer har ju jag och Frank också gjort, vi blev påkomna igår när vi låg i soffan och hånglade. Matte skulle skriva och jamade till slut åt oss "gett ö rooom!" Jag vet inte exakt vad det betyder, men jag förstår ju att hon blev sotis! *ser stolt ut*


Men om vi jamar vidare om det känsliga ämnet purr så får man ju jama att den här filmen är ju hrm... intressant och hrmm... lärorik:





Men bäst gillar jag nog bilder, flera av bloggkompisarna har ju lagt upp purrbilder och ni vet ju att min egen Frank funderade på att bli purrstjärna hos Tugg Tassner i Morrywood... Det måste ha varit sjuårs-krisen som slog till... *suckar*


Titta vilken hane jag har! *nomnomnom*


Mmmmm, vilken hårig bringa... 


Ohhhhh...




Men bloggkompisarna går inte heller av för hackor, kolla vilka hanar! 



Cherokee!  *busvisslar*



Och kolla in bröderna brothers:

Max och Måns in action! Man blir ju alldeles kollrig av att titta på dem... *darrar på morrhåren*



Matte jamade med Maurices och Kajsas matte lillie om det här och hon beordrade matte att byta lösenord så att det inte är någon obehörig som har tagit sig in. Men matte det var ju JAG som purrsurfade läste bloggar!! Mitt utsökta lösenord "skinkskiva_med_leverpastej" är nu utbytt och jag kan inte gå ut på Catbook när vi är ensamma hemma... :(




Inatt kom för övrigt Kattabalik och hälsade på. Klockan två hördes en KRASCH nånstans i lägenheten. Det var glaskupan till badrumslampan som plötsligt tyckte att den skulle ramla ner. Glaset yrde och matte och lillhusse fick gå upp och skyffla glas och sedan stängdes badrummet så att vi inte skulle gå in där innan det var ordentligt dammsugit. De tre kattlådorna fick ju också glassplitter i sig och det var ju inte bra för oss att gå i.

Klockan fem vaknade matte igen och satte sig käpprakt upp för andra gången samma natt. Hon gick till hallen och kollade vad för oväsen som väckt henne och där satt jag, Frank och lillfj Lurrvar och ville absolut gå in i badrummet. Lurrvar krafsade envetet på dörren och den vibrerade och smällde mot trälisten så att alla i huset måste ha vaknat! Matte fascinerades över att en så liten katt kan föra så mycket oväsen och menade på att vi hade ju en kattlåda i hallen, den kunde vi väl gå på? *fnyser* Skulle vi trängas tre katter på samma låda??? Matte skulle inte vilja dela toa med tre andra, ÄH den jämförelsen funkar ju inte... men hon skulle ju ändå gå upp så det var väl bra av oss! Nu är i alla fall badrummet sanerat, våra lådor har blivit diskade och vi har fått ny sand i alla tre! En toppendag med andra ord!!  :D




14 kommentarer:

  1. Oj då, *rodnar* var inte riktigt det jag väntat mig hos dig idag. Men intressant ämne för all del

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men Pelle då, blir du schänerad!!! :D

      Kollar inte du på honor? Jo, du kollar ju på mig och tycker att jag är snygg! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  2. *rodnar* fastän jag snart är 3 år gammal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mycket läckra honor som du måste stöta på på utställning så borde väl inte du rodna! *fnittrar förtjust*

      Nosbuffar

      Radera
  3. Men, men, men...
    Till och med vi "gamla" tanter rodnar om morrisarna.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då, Smulan och Amanda, mer purr till katterna!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  4. Pacha och Corto13:39

    Alltsà vi skams over vàran matte sà vi kan dooooooo!!!! Vi hade helt missat att hon sagt att du skulle purrsurfa!!!!!! Vi kommer sura pà matte jattelange for sà fàr man inte gora!!!! Du som ar en sà sofitikatterad!! Men vi màste ju saga att det var en valdigt intressant bloggning i dag aven om vi hade velat se mer bilder pà tjejer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det är bra att ni surar, er matte ska ha igen för att påstå något sånt! *stampar med tassen* Jag tittar ju inte alls, hmmmm, på purr, bara på nån bild ibland... ;)

      Jasåjam, ni gillade inlägget i alla fall! Ah, ni får nöja er med hanar att titta på så länge!

      Franskattiska nosbuffar

      Radera
  5. Det är väl helt klart att man purrsurfar när man kan. Det är inte så ofta som vi får tillfälle till det, för lillie har inte varit så rymningsbenägen på ett tag nu, så vi får aldrig någon lugn och ro... Eller blir övergivna, menar vi förstås (utifall att lillie tjuvläser...)

    Din matte och snabeldraken kunde väl fixat till era lådor DIREKT. Och inte väntat flera år tills dagen efter! Flera timmar med en stängd dörr - det är TOORRRRRRRRTYYYYYYRRRRRRR!!! Och det är verboten. Det vet vi. För det står i FNs kattvention. Vi kan hela kattventionen, vi!

    JoTob har mycket bra purrfilmer! Det är LÄRORIKT att purrsurfa. Därför är det nyttigt och borde göras hela dagarna. När man inte sover. Eller äter tonfisk. Eller torsk.

    nu är vi hungriga.... Har ni nåt godis i kylen till oss???
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det inte bara är jag som purrsurfar lite, känner stödet från er nu.

      Man tycker ju verkligen att de kunde ha gjort i ordning badrummet på en gång, vad gjorde det om det var miss-i-nassen, grannen får väl tåla lite snabeldrakning när det är absolut tvunget!

      Vi ska precis äta kvällsmat,ni är välkomna över! :D

      Nosbuffar

      Radera
  6. Men Linnsen då!!!! *håller för ögonen på småkillarna*
    Jag blir alldeles för generad för att titta på sånt med matte i närheten.

    nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Alice, matte går väl ut ibland? Du kan titta DÅ!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  7. När matte såg den första filmen, stirrade hon storögd och så utbrast hon: "Men det är ju så Philemon gör med mitt ben om morgnarna!" Jodå, det är sant - han biter tag i hennes fot (genom täcket) och trampar på bägge sidorna om benet en lång stund, medan hon ylar om att det gör ont i smalbenet och försöker kicka bort honom. Faktum är att jag har sett honom göra så på gammelmattes ben också... *fnissar*

    Film nr. 2 kunde ha varit Majsan och Assar när de gosar som mest, för de ligger tätt intill varandra och tvättas kärvänligt så fort de kommer åt. Däremot har vi - tack och lov - sluppit scener som den i film nr. 3... det här är ju faktiskt ett kloster!

    Förresten, vad är det Max och Måns sysslar med på deras foto?!?

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch, vad håller Philemon på med?? Förstår nu hur jobbigt Imma måste ha det med honom i närheten... :/

      Hmm, ja vad de håller på med? De visar upp sig och purrar så klart! *nomnomnom*

      Nosbuffar

      Radera