lördag 30 mars 2013

Glad påsk!


I går blev det ju en väldigt sen bloggning så sen att många kanske inte ens har hunnit se blogginlägget. Det var dessutom matte som hade kattnappat min blogg för att jama om besöket på Södertälje Katthem. Här är det blogginlägget för er som bara ser det senaste inlägget i sån där följ-manick!

Idag är det påskafton och jag ska ge ett pysseltips för er som har tvåbeningar som gillar sånt.

Matte visade mig bilderna från Ståckhålm och då såg jag det här:



Pälsigt påskägg



Som ni ser är det ett pälsigt ägg som de har hängt på en gren och det tycker tydligen tvåbeningarna är påskigt. Jag såg genast framför mig hur alla fattiga tvåbeningar satt och grät över att de inte hade råd med påskdekorationer och då vill jag lämna ett alldeles gratis tips att sitta och pyssla med idag.

Man tar helt enkelt ett ägg, gärna kokt för kattens skull. Det limmar man runt så att det blir klibbigt och så hämtar man katten. När katten äter lite godis tar man helt enkelt och rullar det klistriga ägget ett par varv på kattens rygg och VIPS så har man ett alldeles gratis pälsigt påskägg!  :D

Det kan ju tänkas att katten blir arg och klöser eller blir kladdig och måste duschas sedan, men det tar jag inte ansvar för. Idag tänker jag bara på tvåbeningarnas nöjen. För är de glada så får vi mera godis, alltså kan man få offra lite av pälsen. Den ska ju ändå av nu när det börjat bli vår, menar jag.

Ni som har vita katter, birmorna till exempel, era tvåbeningar kanske måste måla ägget i nån trevlig färg först och låta torka innan de kladdar ner ägget med klister. Det är ju liksom inte nån större idé att rulla ett vitt ägg på er, det syns ju ändå inte och då blir ni kladdiga i onödan.









Innan jag önskar er glad påsk ska jag skvallra lite om det som hände här igår eftermiddag. *fnittrar*

Matte satt med Frank kurrande i knät. Lillhusse har ju varit på kurs i Hästland i en vecka, han kommer hem idag, men igår ringde han från hästlandet. Ljudet på min Mjausung var på ganska högt, så när det ringde blev Frank rädd och hoppade upp på skrivbordet just där tällefånen låg. För att undkomma när matte skulle svara tog han sats ner i fåtöljen, vilket gjorde att han skapade en perfekt dominoeffekt. Hans baktassar puttade med kraft till tangentbordet som puttade till musmattan som puttade till mattes mest älskade glas som var fullt med cola light i!! :O

Glaset flöööög iväg och landade som tur var rakt ner i papperskorgen med colan skvättande åt alla håll!!   Effekten av denna kedjereaktion blev att när matte svarade i tällefånen utbrast hon i ett rejält "##&%#X!!!!!!!" eftersoom glaset precis landat... När hon förklarade skrattade lillhusse så att han grät borta i Hästland... :D

Så pratade de en stund, lillhusse berättade att han hade jamarkul och han hade träffat massor av snygga tjejer och nu satt han på toan och gjorde nummer två och ringde.
Plötsligt utbrast lillhusse i "##&%#X, DET FINNS INGET TOAPAPPER!!!!!" och matte började skratta... Matte hörde hur lillhusse tittade sig runt i panik och svordomar som "det här ¤%##& landet" yrde i luften. Snäll som hon var föreslog hon att han ju faktiskt kunde ringa till nån av killkompisarna på lägret och be dem komma med papper. Sen jamslutade matte med att jama att "nu skulle hon minsann gå och hämta hushållspapper och TORKA på golvet och lillhusse fick lycka till där borta i Hästlandet"!!! Därefter brast hon ut i ett lika högt skratt som lillhusse hade gjort åt Franks dominoeffekt. Skrattar bäst som skrattar sist!  *fnittrar åt att vara katt och bara behöva använda mattan att torka på*



Glad påsk med massor av godis önskar jag er!





4 kommentarer:

  1. Glad påsk på er också! De där pälsiga äggen såg intressanta ut, de skulle nog kunna vara skojsiga leksaker...
    Stackars lill-husse, hoppas han fick tag i lite papper. Men matte tycker vi inget synd om, hon får skylla sig själv som har en otäck signal. Då tycker vi mer synd om Frank som höll på att tappa pälsen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte har faktiskt inte fått veta hur det gick för lillhusse. Nu är dock hemma och duschad flera gånger så nu kan man umgås med honom igen!

      Nosbuffar

      Radera
  2. Hmmm, vi gillar INTE påskpyssel! Klister i pälsen, va??!!! Pfffft! Det kan du ha själv! :( Påspyssel ska det vara! I en papperskasse! Eller så kan jag (M) får en plastkasse från Kronans Droghandel att slicka på och gosa med. De har de bästaste platskassarna i hela världen. DET är påspyssel det!
    nosgos å plastkassar från Kronans Droghandel
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påspyssel låter trevligt!
      Vi vill pyssla med att få upp godispåsar! :D

      Nosbuffar

      Radera