tisdag 6 mars 2012

Besök!

Som ni kanske har läst så fick Max och Måns besök av marknadskatten Sören igår. Men då vill jag jama att han var här hos mig redan i lördags kväll!  ;)

Efter att alla hade varit och ätit mat så skulle Nalle, Lasse och Pumas matte Emma följa med hem och titta på oss och då sa matte på skoj (hon är väldigt skämtsam ibland verkar det som) att Sören kunde ju följa med in, så det gjorde han. Det gjorde matte alldeles för jamligt nervös! Hur skulle vi reagera på det?




Sören på arbetet!

Matte åkte med i Sörens buss och efter en stund
kröp han upp och satte sig i mattes knä!


När matte kom in genom dörren och ropade att Sören var på besök fick jag snabbt göra en koll av pälsen igen så att den var okej! Han klev raskt in i lillhusses rum där vi låg och gosade på sängen.
När Frank fick syn på honom satte han av i fart för att ge Sören en rejäl nosbuff, men saktade av på farten ju mer han kände vibbarna och det slutade med att de bara nosade på varandra lite försiktigt, sedan började Sören morra... Och som han morrade! Det fräste och lät om honom hela tiden!  :O Jag blev jamarspak och insåg att det var bäst att ta och kolla in läget under soffan, det var ett tag sen... :/



Gladsvans i topp över storbesöket!



Linnsen: "- Jam skulle gärna vilja nosa på dig, men du ser inte helt bekväm ut Sören..."



Frank: "- Är det okej för dig om jag hoppar upp? Att nosbuffa är nämligen min specialitet."



Sören: "- Förstår du inte vanlig jamiska din
röde drummel?! HÅLL DIG UNDAN!"


 Nalle har av någon outgrundlig anledning när hon har läst min blogg fått för sig att lillfjanten är söt och hon lyfte genast upp honom och kattstaterade precis som alla andra som träffar honom "Vad liten och söt han!" *morrar avundsjukt för att vi andra NORMALA katter växer upp och ser ut som riktiga katter, till skillnad från den inavlade lille fjanten*



Kärlek vid första ögonkatten! ♥




Linnsen: "- Kan du klia lite mer bakom örat? Precis, där ja!"




När jag tyckte att den värsta faran var över hade kollat läget under soffan klart såg jag att Sören minsann gick runt och revirade på varenda en av MINA saker!!!  :O




Han var inne i mitt tält...

Hade han dessutom börjat leka med min pälsboll som ni ser mellan hans ben hade jag hoppat på honom!



Han klöste på MITT prinsesstorn... *jamar chockat*




Vilken förödelse, vi kommer få jobba hela natten för att
återställa reviret efter att han har varit överallt...



Han hoppade upp på vår varma fönsterbräda...



Han la sig till rätta och BREDDE UT SIG PÅ VÅR FÖNSTERBRÄDA!!!  :O




Sören: "- Jaha jam, så var man kung över detta revir också!"





Man kunde ju tycka att när man är gäst hos nån så uppför man sig, men Sören morrade och fräste oavjamat... Jag är inte van vid att bli fräst åt så jag försökte ännu en gång att närma mig för att vara artig men kom inte mycket längre än tidigare... :/
Här får ni se en film från Sörens besök!





Hör ni hur han morrade åt mig!

Nå jam, man får väl ändå säga att hrm.. besöket gick över förväntan!  ;)

14 kommentarer:

  1. Så synd att det morrades, men det är kanske inte så lätt att hälsa på hos tre så imponerande kissekatter? Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. NJa, han kanske kände att vi hade överläge? ;)

      Nosbuff

      Radera
  2. Men Linnsen du ser lite ledsen ut på bilden där. Matte jamade att Sören faktiskt tassade till din hårtuss leksak också. Men Frank var himla modig som vågade nosa på Sören precis som M&M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. RÖRDE HAN MIN PÄLSBOLL!?!?! :O Det var tur för honom att jag inte såg det!

      Han rörde ju till i hela reviret, vi fick ju hålla på hela natten för att få det att lukta rätt igen, så det är klart att jag var ledsen... :/

      Nosbuff

      Radera
  3. Mjau, du Linnsen vi skulle behöva ge Sören en rejäl lektion i cat manners, eller hur? Som gäst måste man ju vara lite mer gentleman eller har kändisskapet stigit honom åt morrhåren? NosPuss Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det tycker jag verkligen! Morrade han åt er också när ni träffades på landet?

      Jam undrar jam om det är kändisskapets fel?

      Nosbuff

      Radera
  4. Synd att Sören är en Fräsus Morrus, men det är jamars fina bilder ni visar på hans besök.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam för berömmet! :)

      Jag ville också nosa på honom, men det bara rök ju om honom av fräsandet!!

      Nosbuff

      Radera
  5. Vilket besök ni fick! Vad kul! Tror nog Sören kände sig lite osäker men tänk ni är en av få som Sören varit hemma hos! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam är stolt! Men lite sårad också, jag hade också velat buffa honom, men det gick ju inte att komma i närheten av fräsekatten!

      Nosbuff

      Radera
  6. Ja denna katt. Kanske vi borde koppla in beteendevetaren Susanne på honom så att han gå i Morrterapi.
    Men som jag sagt innan så tror jag att han morrar för att han inte kan Jama. Bara pipa som en liten kattunge och då garvar ju alla andra katter läppen av sig.
    Lägger in denna länken på min hemsida under Sörens avdelning.
    Kanonfina bilder ju.
    Sören hälsar att han skall vara tyst nästa gång och inte tassa runt bland era grejjor som om han ägde stället.
    Nalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. KAN HAN INTE JAMA?!? Nej, då är han ingen katt! ;)

      Asch, jag har förlåtit honom, det var skoj att träffas igen, men han är verkligen betydligt trevligare när inga tvåbeningar är med!

      Nosbuff

      Radera
  7. Tror att Sören morrade för han kände sig lite ensam och inte helt bekväm hos er. Han sitter ju fast i ett snöre! Och ni e fler än han. Du e finast, prinsessan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Pelle! ♥

      Ja, han kanske kände sig underlägsen? *fundilerar*

      Nosbuff

      Radera