fredag 2 mars 2012

Tugg Tugg

Hallåjam, det är Frank här!

Ni kanske vet vad jag gillar? Att bitas!

Hmm, jag vet inte riktigt varför, men det är ju så gott att tugga på ett finger eller två och här hemma har jag ju bara mattes fingrar att bita i. Lillhusses duger inte, men de få gånger när jag väl har försökt har han hunnit dra undan fingret, man skulle med andra jam kunna säga att jag tränar hans reflaxer... ;)



*väntar spänt på fingrarna som ska komma in i munnen*



När lillhusse tar hem kompisar brukar jag passa på att bita dem i fingret. Ibland fuskar dock matte och varnar dem för att sätta fingret under nosen på mig (så ska man ju göra med de flesta katter så att de kan nosa om det är en trevlig typ eller inte som står framför en, men så ska man inte göra med mig... Eller jo, det ska man ju!! *skrockar glatt*)

Jag kan berätta en hemlis för er, mattes kullsyster är jamarrädd för mig!! Jag är ju inte ett dugg farlig, jag bits ju bara lite grand om man sätter fingret framför munnen på mig! Numera biter jag faktiskt väldigt löst efter att matte har skrikit alldeles för många gånger, det var inte bra för min hörsel att bita hårt!  ;)
Bara så att ni verkligen ska förstå att jag inte är någon elak katt så ska jag erkänna att matte kallar mig för "sin gosenalle" bara för att jag är så buffig och mysig, det är pinsjamt, men sant...


Imorgon eller på söndag är en stor dag, då ska det tydligen komma kattvåbeningar hit och hälsa på oss. Jag ska å det bestämdaste säga åt matte att inte varna dem, det är osportsligt!




Det här tycker jag är en väldigt instruktiv och bra bild,
visar precis var fingret ska in!! :D



Jag ska jama till dem: "Kom till Farbror Frank så att jag får nosa på er, komsi komsi och sedan bara..."

TUGG TUGG TUGG!  :D


Välkomna på besök! ;)

14 kommentarer:

  1. Anonym06:10

    Jag förstår precis vad du menar. Jag brukar själv ta en tugga av husses hand när vi gosar. Det är liksom så svårt att låta bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med kollegor! ;)

      Nosbuff

      Radera
  2. Vilka fina bilder på díg! Hoppas att du får tillfälle att bita eh nosa på många menar vi! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam! Idag har jag bitit matte tre gånger! :D

      Nosbuff

      Radera
  3. Jag är inte någon tuggare men det är Simba. Han tuggar på matte i bland. I morse när han försökte få henne att gå ur sängen för att ge oss mat så tog han tillfället i akt och tuggade lite på mattes arm. Det gav resultat och matte for ut i köket för att fixa frulle till oss. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är med andra jam alltid bra att ta till tänderna! :D

      Nosbuff

      Radera
  4. Åsa Bergström20:15

    Så *farlig* ditt kort såg ut! Hur många har du låtsats smaka på hi hi Adam .Jag tar klorna.... Armanie:elegant katt vacker färg. Säkert en riktig knäkatt.... Piff paff nospuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam är en riktig goskatt och ibland när jag finner det lämpligt tar jag en tugga! ;)

      Nosbuff

      Radera
  5. Men vilken lite luris du är! Fast jag kan förstå att det är kul att se reaktionerna på tvåbeningar som tror du ska stryka dig snällt mot deras framsträckta fingrar. Tur att du är snäll innerst inne, annars hade det varit tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam är den allra snällaste (och bitigaste)!

      Nosbuff

      Radera
  6. Sambo och Roxy10:05

    Vissa fingrar KAN man bara inte låta bli.. Man behöver ju inte bita hårt - bara smaka LITE..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är precis som med mattes fingrar, de går liksom inte att låta bli... ;)

      Nosbuff

      Radera
  7. Hoppas att matte kunde hålla tyst, och att det var mååånga fingrar som ville hälsa på dig.:) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sammanlagt kom ju sex nya fingrar och fyra tassar hit i lördags och jag bet bara ett... Dålig utdelning! ;)

      Nosbuff

      Radera