fredag 23 augusti 2013

Hur kunde hon??



Jam bara frågar, hur KAN man förstöra katternas lekrum utan det minsta dåliga samvete???


Titta så fint det var i lekrummet:



– Jag vaktar, frugan, jag tar dig när du kommer ut! 






I vårt lekrum kunde man gömma sig längst in och sova i lugn och ro i timmar, Frank och jag kunde gå på upptäcksfärd och göra olika roliga gångar i de lager av ryggsäckar och skautgrejor som lillhusse la in och så vidare. Många var de nätter när matte och lillhusse undrade om det var ett attackflygplan som höll på att landa på taket, men så lugnade de sig och jamade " – Jaham, katterna är i garderoben..."

Det fina med våra tvåbeningar är att de är totalt osynkade och det till vår fördel! Matte lägger saker längst in på hög och lillhusse bara kastar allt rakt in, då blir det som i vårt lekrum, ett 2 x 1,5 meter högt berg av saker för oss att undersöka!  :D



Men så i går fick matte ett anfall och rev ut allting och nu är lekrummet förstört.


Vårt lekrum är FÖRSTÖRT!!




Vilken katt tycker att det här är kul att undersöka?? *förtvivlad*
Men vi hoppas att lillhusse ska komma till vår hjälp! Han är redan iväg på läger igen och på söndag kommer han hem och då kastar han nog in ryggsäcken som vanligt (till mattes stora förtret) och så påbörjas ett nytt berg! Jihoooooooo  :D




På söndag går mitt lotteri ut för den som vill vara med och har glömt det. Jag kan jama om att så många som 17 stycken har köpt lotter och så är det några av dem som inte vill ha någon vinst utan bara vara med. Konstigt va, när man är med i lotteri vill man ju vinna? Det roliga är att flera har påpekat att det viktigaste är att vinna min pälsboll, hihihi!! ♥


Vinsterna är två lite större paket och så har jag lagt till tre mindre bara för att det är roligt! :)





Vinst 1:
En Kattliv, en svart magnet, ett änglaspel med katter, ett leksnöre från vår tant Bm, en mus på snöre och en brosch som ser ut som Frank. Om vinnaren av paket 1 också vill ha en av mina pälsbollar ska jag genast sätta pälsen på extraodling!  





Vinst 2:
En klok bok om katter, en svart magnet, en burk att lägga godis i, ett leksnöre från vår tant Bm, en pälsboll från mig, en laserpekare och en påse godis.





Vinst 3-5
Varsin katterlacka och en boll



Numret till min kattong i Nordea är 3048 23 93106 och mitt lotteri pågår till på söndag den 25/8, och lotten kostar 15 kronor. Man får köpa precis hur många man vill och får då katturligtvis större vinstchans! :)
När man har skickat in pengen och skrivit något så att jag ser från vem den är, så e-mjauar man till mig vad man heter och var man bor, vilket paket man vill vinna eller om man vill vinna alla, på lillagosigabrun(kattkringla)gmail.com (byt ut kattkringlan så kommer e-mjauet fram). Sen låter jag lillhusse dra lotten ur skålen för han är opartisk. 
Lycka till! :)






6 kommentarer:

  1. Oförskämt att förstöra lekrummet utan att förvarna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jam tycker nog att det hade varit lika oförskämt även om hon varnat... Man GÖR inte så! :(

      Nosbuffar

      Radera
  2. Smulan och Ingalill21:31

    Åhhh det kan inte vara nyttigt att ha det så städat och snyggt! Vilken tur att Lillhusse kommer hem snart så det blir oordning och oreda igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det här blev verkligen inte bra... *jämrar mig* Lillhusse är en klippa när det gäller att ställa till, vi litar på honom! :)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Det var verkligen fräckt av matte att förstöra ert lekrum! Tur att lill-husse snart kommer hem och ordnar upp det hela.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var förfärligt gjort, vi vill inte ens gå in där nu, finns ju inte ett dugg att göra... *darrar på hakan*

      Lillhusse har många läger och grejor han ska på under hösten, det betyder många turer in och ut ur lekrummet, förhoppningsvis har han oordnat det till höstlovet! :D

      Nosbuffar

      Radera