torsdag 15 augusti 2013

Ny leksak!


Först jag vill jag tacka alla som är med i mitt lotteri! Tack så JAMARMYCKET!!  ♥♥♥

Det är jamarspinnande med lotteri och jag leker med alla lappar som jag har lagt ner i lottkattongen. Matte jamar att jag inte får det för då kan ju lotter komma bort, men då får hon nåt att göra och det är ju bra!  ;)
Flera har också länkat till mitt lotteri på Catbook, tack så mycket till er också!  ♥
Jag har gjort tre små vinster till bara för att det är roligt! *fnittrar*



Frank och jag fyller ju hela nio år i år och framför allt Frank är väl inte så lekig av sig. Han har ju sina fågelpinnar, men dem är det bara lillhusse som kan få honom att leka med och lillhusse är sällan hemma eller så har han inte lust att leka med oss.

Men så en dag i somras så gjorde matte en leksak som vi ALLA gillade!  :D

En pinne med snöre som det har setat fast någon leksak på har länge legat på golvet till just ingen nytta. Av en ingivelse tog matte och knöt fast en sån där prasselboll på snöret och det blev magi. Jamarns så kul tyckte både jag, Frank och matte att det var!


Frank smög på prasslet från under draperiet och så FOR han fram som en skenade katt och tog den, gång på gång och matte fnittrade åt honom... Matte hade tyvärr glömt att blixtsaker inte är magiska ting som kan fånga vad som helst i dåligt ljus, så bilderna blev halvdassiga.




– Jag har den matte! 




– Mmm, nya leksaken är god också!



– Jag har fångat den IGEN! 




– Nu är jag beredd, matte!





Däremot lyckades blixtsaken göra en film på en galopperande Frank!   :D





Har ni några hemmagjorda leksaker som är kul?




4 kommentarer:

  1. Den där såg jamarskojsig ut!
    Vi har nog inte så många hemmagjorda leksaker, matte tycker inte att Bosses stora passion för toa och hushålsrullar räknas (men pappret kvar).
    Jag har alltid gillar mina rasselmuslingar men jag har alltid lekt själv med dem och aldrig brytt mig när matte kastar dem till Mårrgan som gillar att apportera.
    Men nu på sista tiden när matte kastar iväg en råtta till Mårrgan har jag gjort en Frank-rusning och snott den! Gissa om Mårrgan blir snopen varje gång! *fnissjam* Efteråt har jag gått iväg och nästan skrattat morrisarna av mig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det är klart att Bosses passion för rullar med papper på räknas! Sådant viktigt kan inte bortses ifrån!! :D

      Stackars Mårrgan... *fnittrar hysteriskt*

      Nosbuffar

      Radera
  2. Nja, vi är nog bättre på att komma på hemmagjorda leksaker än matte. Och hon är inte alltid så förtjust i våra påfund heller. Som den gången då vi burit ut ALLA hennes styckeförpackade bindor (de är ju små och lätta att bära!) från toan och frikostigt dekorerat lägenheten med dem lagom tills hon kom hem med besökare. Tror ni hon uppskattade uppiffningen av inredningen? Nopp. Tråkmatte! *fnyser* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste jag då jama vara den största kreativitet jag har hört jamas om hos katter!! Tänk vad ni fick jobba och inte minsta beröm... JAG tycker i alla fall att det var värt mycket beröm! ♥

      Nosbuffar

      Radera