onsdag 26 december 2012

Fasa och skrikande katter!


Jag vill varna här för ett ruskigt inlägg!

Det är så att om några dagar fyller mattes husse (Katthataren) massor av år. Tills dess är en fest planerad.

Till saken hör att matte i unga år spelade viol, vilket gladde Katthataren (KH) så att hela hans hjärta blev varmt. Efter några år tyckte matte inte att det var vidare roligt att öva så en dag när KH hade tjatat för mycket gick matte helt enkelt till stadens violhandlare och sålde violen!

Sedan dess har det tjatats och tjatats om att matte borde fortsatt spela på violen (KH gick och köpte tillbaka den), men matte har vägrat. Mattes syster (min myster) däremot var duktig och gjorde som KH sa och nu åker hon runt i världen och spelar med orkattstrar och sånt.

Inför den stora dagen har det i hemlighet planerats för att matte och min myster ska spela, det är nämligen den bästaste present matte kan ge KH.

Det har med andra jam övats här. Både matte och lillhusse förstod att vi skulle reagera när det började gnissla, och det gjorde vi VERKLIGEN!!

Frank den stackaren låg och sov när matte drog igång, och på en tusendels sekund hade han vänt sig i fåtöjen och stirrade vildsint runtomkring sig för att se vilken katt som plågades. Matte och lillhusse var så elaka att de faktiskt började skratta åt hans vettskrämda blick. *jamar otydbara fula ord*

Hur lillfj... - Ok matte, det är fortfarande jul, Lurrvar reagerade kan ni ju räkna ut, han har aldrig sprungit fortare ut ur rummet och in under lillhusses säng. *fnissar tyst*
Jag, som är betydligt modigare än hanarna, satt faktiskt kvar och strök mig mot mattes ben, även om det lät som att hon drog fyrtio katter i svansen.

Katturligtvis var jag ju tvungen att undersöka den konstiga lådan som fasan låg i.




"Frugan, den är alldeles tyst nu, konstigt."



Måste undersöka det här närmare.


Hmm, lådan går att sitta i!




- Matte lägg inte ner oväsendet, JAG ligger här nu!



Nu väntar vi bara på att Katthatarens fest ska vara över så vi slipper höra mer av det otäcka ljudet. *ryser* 








10 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj. Vi säger bara att vill ni ha kattsyl så är ni välkomna hit.
    Vi har hört hemsak historer om vår matte. Hon har tydligen spelat kattpet, tvärkattöjt och andra konstiga kattstrument. Tvåbeningar är konstiga, det är det enda vi kan säga.
    Men som sagt ni får gärna komma hit ifall ni behöver lite lugn och ro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om matte har tänkt fortsätta med det här kattstrypandet efter fredag då kommer vi. ALLA i min mysters familj spelar nåt kattstrypande, tur att vi INTE bor hos dem!! :O

      Nosbuffar

      Radera
  2. Vad spinnande! Matte tutar i en kattinett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattinett har matte aldrig spelat. Hon hade egentligen velat spela mjello, men Katthataren sa då att matte inte skulle öva på den heller och matte hade så dåligt självförtroende så hon vågade inte börja efter den kattentaren, utan slutade med violen istället.

      Nosbuffar

      Radera
  3. Smulan W22:48

    Enzos matte spelar också ett kattstrument. Ni kan skicka alla mattarna till ett ställe så kan de bilda en kattester! Min matte spelar bara CD och DVD skivor, så jag får väl behålla henne hemma. Fast det låter mycket om de apparaterna också ibland. Ibland ylar hon med i låtarna. *skakar på huvudet* Låter inte bra alls kan jag jama om!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att matte spelade i orkattster när hon var ung. Hon tyckte att det var jamarkul och fick åka till London och spela!

      Jaså din matte ylar Smulan... Stackars dig jamar jag bara. Min matte ylar också men inte så ofta just nu, det räcker ju med gnisslandet.

      Nosbuffar

      Radera
  4. Alice23:20

    Stackars, stackars er vad ni får stå ut med! Tyvärr måste jag jama att matte skrattade så hon nästan grät när hon läste för oss. Vi håller tassarna för att ni får lugn och ro efter fredagen och massor av gottisar i kattensation (vi har ju sett gottishyllan....).
    Här har de tyvärr börjat smälla raketer ute på kvällarna och jamarns vad det låter. Jag blir så rädd att jag nästan tappar pälsen varje gång.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåbeningar har då underlig humor, *skakar på huvudet* det fanns ju verkligen inget roligt i det där... Eller tycker HON kanske om att lyssna på 40 skrikande katter?!?! *stirrar vildsint*

      Åh, har ni smällare hos er? Här har faktiskt inget smällt än vilket vi är tacksjama för. Jag förstår precis känslan av att bli så rädd att pälsen nästan lossnar, det är MYCKET otrevligt. Jag MISStänker att lillfjanten inte kommer att synas till på nyårsafton för att han är så rädd... :/

      Nosbuffar

      Radera
  5. Har aldrig hört någon gnisslande fiol , men jag kan tänka mig hur illa det låter om den låter som om 40 katter blir dragna i svansen samtidigt :)
    Tur att det snart är fredag i alla fall ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du aldrig har hört det ljudet ska jag spela in det åt dig så att du får höra. Du kommer att vilja dra dig själv i öronen för att de ska lossna! :(

      Nosbuffar

      Radera