lördag 6 april 2013

Hel eller halv?


Idag satte en tvåbening på musik JAMARHÖGT i datorn och satte sig vid köksbordet och åt frukost. Frank fick lov att YLA för att göra sina jam hörda, jag däremot låg kvar bredvid datorn och lyssnade, *vickar på huvudet i takt* det var bra musik!

Matte försökte låtsas att hon inte hörde, men Frank sprang runt och ylade högre och högre tills han helt överröstade musiken och hon fick stänga av, då gick det äntligen upp ett ljus.




*MMMMMJJJJJJAAAAAAUUUUUUMJJJJAAAAAAOOOOOOOOOOOO*
Visst förstod ni det jamet??




När matte till slut fattade vad Frank ylade om tittade hon i skålarna och jamade att "det VISST fanns mat". Det gör det ju inte!?!?!? Det där är ju bara rester som har ramlat ur ena mungipan, vem vill äta det??






MATTE! Ge oss mat NU!! Jag svälter IHJÄÄÄÄÄL! *mjjjjjaaaaaaauuuuuuooooo*
Du kan diska tallrikarna när du ändå håller på! *mjaoou*




Till slut fick jag ju lov att ställa upp för Frank och jama med, även om jag inte var speciellt hungrig just då. Man måste ju liksom ställa upp för sin pälskling! *kuuuurrrrrr*




Res på dig nu då och ge oss mat slöfock! Vi har varit hungriga i flera minuuuuuuter!!




Äntligen gjorde hon som vi sa!!




NU finns det mat, så där ja!! Har du sett Frank? Matte hörde vad du jamade! :)




Tack ska du ha för att du lyssnade! 




Nu kan du gå och sätta dig och göra dina tråkiga räpåtasch igen!



De här två bilderna far runt på Catbook just nu:


Här har ju tvåbeningarna fått ett speciellt uppslagsverk till vad
vi jamar om, och ÄNDÅ förstår de inte?!?  



Det här kallas tydligen för särskrivning och det ogillar matte starkt, men jag kan inte låta bli att fundera över hur det hade varit om lillfjanten Lurrvar hade kommit och bara varit halv. Jag undrar vilken del som hade varit bäst? Med framdelen jamar han ju otidigheter åt mig och slåss. Med bakbenen å andra sidan jagar han mig... Svår fråga. *lägger mig på köksstolen igen och funderar*




8 kommentarer:

  1. Ser man botten på matskålen så är den tom och behövs genast fyllas på! Men vi tycker allt att er matte var lite snål med påfyllningen...
    Jag tror tyvärr att det inte spelar någon roll hur många manualer våra tvåbeningar får, de kommer aldrig lära sig jamiska, de är inte tillräckligt intelligenta för det helt enkelt.
    Vår matte stör sig lika mycket på särskrivningar. Vi undrar också hur det skulle se ut med en halv katt...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon snål! Skålarna borde överfyllas VARJE dag! :)

      Jamiska måste vara ett av de svåraste språken, tänk vår matte har lyckats lära sig ryssiska och ÄNDÅ kan hon inte förstå ett ord jamiska.

      Nosbuffar

      Radera
  2. Håller med er om att en skål man deras botten på är en tom skål!
    Jamarns vilket bra lexikon på jamiska ni hittat !
    Tvivlar dock starkt på att det fungerar på våra 2-beningar ?!
    Min matte gillar inte heller särskrivningar nåt vidare även om det kan bli väldigt kuliga resultat :)
    Ibland måste matte använda bindestreck och särskrivningar på min blogg för att Mr Google ska göra ett någorlunda bra jobb med att översätta till begriplig engelska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, en tom skål är vad det är!!

      Och sär skrivningar är ett otyg jamar matte och jag med om katterna börjar säljas halva... :/

      Nosbuffar

      Radera
  3. Jam, vilken bra hjälpreda ni fått tag på, nu kanske de fattar. Här är husse helt hopplös, han hör inte, har selektiv hörsel precis som jag, eller så fattar han fel när jag vill nå. Matte kan lite mera jamiska men inte tillräckligt bra. Men hon säger att hon har språköra för hon kan lite kinesiska också, vad hon nu ska med det till.
    Det där med halva katter låter läskigt, vill jag inte vara med om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, det där med selektiv hörsel har vi också! :D Matte har dessutom selektivt minne och det jamar hon kan vara väldigt användbart!

      Moahahahaha, språköra!! Matte påstår precis detsamma, men jag tror att jamiska helt enkelt är för svårt, för kattplicerat för dem. De har ju inte vidare stora hjärnor.

      Nosbuffar

      Radera
  4. Pacha och Corto21:40

    Men hallà sitter eran matte och ater en massa gott till frukost och làter er svalta under tiden?!!!! Fy sà taskigt!!! Vi har faktiskt lyckats lara vàran matte att finns det bara 54 torrfoderbitar kvar i skàlen sà ar den tom. Vi tycker det làter lite laskigt med halva katter, alla inalver màste ju ramla ut!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår matte är hård och kall, vi svälter och hon äter, precis så är det!! Åhhh, 54 bitar! *går och räknar i skålen* Vi har bara 32 bitar i vår skål och hon fattade ändå inte... *snyftar teatraliskt*

      Vi gillar INTE halva katter! Såna borde inte få säljas!!

      Nosbuffar

      Radera