måndag 6 januari 2014

Sillsallad


Jag ska jama lite om mina trevliga fiskar som jag leker med jagar just nu.

En dag i höstas när matte skulle sova över i Morrtala så hittade hon djuraffären. Hon hade så klart dåligt jamvete över att hon inte var hemma och gick in där. I affären fanns silverfiskar. Hon köpte några stycken och jag tyckte jamarmycket om dem!





Silverfiskar






Så när vi var hos stickisen och blev stuckna under hösten så tittade matte på sakerna som finns i affären ovanpå jourkliniken. Där fanns det sillar som hon köpte! Nu leker jag bara med mina silverfiskar och sillar!  :D



En sill!







Nyfångad silverfisk som matte fått i present!  :)







Före jul så städade faktiskt lillhusse sitt rum och då åkte snabeldraken fram. Ni kan ju gissa vad som hände; den ÅT UPP en av mina sillar!!  :O
Jag blev så klart alldeles förstörd och jamade i på skarpen att han skulle få sina fiskar varma om han inte tyglade draken och stoppade in handen i magen på den och räddade min fisk. Samtidigt kom matte förbi djuraffären igen och gick in och köpte några till, så med de gamla fiskarna, den från snabeldraken och de nya kan jag göra både sillsallad och Jamssons frestelse! Ni skulle bara veta hur fiskarna sprattlar, äh, ni får se det på film!






Märker ni att det hände nåt där utanför? Det var några som kom och jamade högt!





Frank och jag har bråkat lite det nya året. Han skulle nödvändigtvis ha min uppvärmda plats på fönsterbrädan och jagade bort mig...





Såg ni att jag slogs tillbaka från under soffan, det hade inte Frank väntat sig! *fnittrar*


Senare bet jag honom hårt i örat, så jag tycker att vi är kvitt nu!



Imorrn börjar mattes praktik och både vi och hon är lite ledsna. Vi har alla tyckt att det varit skönt att vara hemma tillsjamans under tre veckor. Men vi har fått nåt jamarstort som kattpensation för att matte kommer vara borta mycket igen. Det jamar jag om nästa gång! :)









12 kommentarer:

  1. Anonym17:34

    Jaa, vi hann se din tassboxning Linnsen. Fast Frank fick ju den goa varma platsen ändå. Du får ta tillbaka sängen en annan gång. Vi har aldrig sett de där silverfiskarna förr, jamar Silvana ... men matte ska hålla ögonen öppna i katt butiken efter dem! Mjau och trevlig helg från Silvana och Kassia. ( matte hjäper oss med tasstryckningarna o hälsar också) ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast ligger vi tillsjamans på fönsterbrädan, men ibland är Frank uttråkad och då gör han så där.

      Matte tror att det var på Arken zoo hon köpte silverfiskarna och på Pet products som sillarna fanns, titta där! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Katten Sven17:47

    Oj va'ni håller på du å Frank, alltid ngt på gång! Alla fiskarna ser jamarskojiga ut, tror jag skulle gilla sillarna bäst, såna där vita lappar som av ngn anledning sitter på dem är jätteskojsiga.
    Ps. Matte säger att Jansson e godare än sillsallad... i fall du nu tänkte fixa till lite gottigt till kvällsmat!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker att mina fiskar ser kul ut! Det roliga är lillhusse också gillar mina sillar jamarmycket! Tänk om han tar dom?!

      Hmm, nja, jag fortsätter nog jaga dem ett ta till! :D

      Nosbuffar

      Radera
  3. Vissa saker är helt enkelt bättre än andra! De ser skojiga ut de där firrarna! Nosbuffarr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! :D

      Mina fiskar är jamarkul, jag håller på och jagar dem nu. Frank gillar dem inte alls, men han jagar fjäderpinnen vi fick i julklapp!

      Nosbuffar

      Radera
  4. Fiskarna såg jätteskojsiga ut, de skulle Mårrgan gilla!
    Bra att du ger igen när Frank larvar sig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, jag fundilerar på om jag ska bjuda hem alla kompisarna och så kan vi ha fiskdamm! :D

      Frank måste hållas på plats! Ibland jamar matte att han skulle må bra av en anmälan till kattpolisen för hustrumiss-handel...

      Nosbuffar

      Radera
  5. Vilka fina firrar du hade där. Bra med silverfiskarna, som säkert syns ännu bättre på natten, så att man man störa... ehum, underhålla matte då också! :-) Vi såg nog din tass som gav igen åt Frank under soffan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de mysiga, mina fiskar! :)

      Jag skulle ALDRIG störa matte när hon sover! *korsar klorna bakom ryggen*

      Nosbuffar

      Radera
  6. Ser ju ut att vara fina fisken det där :D Haha, så coolt det såg ut när du bara klippte till från soffan :-)
    Trist att matte måste praktisera, ska bli jamarspinnande att få se vad ni får i kattpensation!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbade under cover, Simba och Tasse! *fnittrar*

      Det är jamartrist när matte är borta, faktiskt jamartrist. Och matte har dåligt sjamvete trots att hon har gett oss kattpensation... Det utnyttjar vi och kräver godis!

      Nosbuffar

      Radera