söndag 17 augusti 2014

Tillbaka igen!


Hallåjam, nu är jag tillbaka igen!  :D

Det är hela två månader sedan jag jamade sist och matte frågade till slut om jag hade slutat blogga, men nä, jag har haft sommarlov precis som lillhusse...  :)
För några dagar jamade Alice ner det här: "Men nu börjar vi bli oroliga för att husse har blivit uppäten i det hungriga landet, att matte har frusit fast i det isiga landet eller ännu värre har frusit ihjäl och att du och Frank har svultit ihjäl hemma. *morrhårsdarr* Hur mår ni vänner?"
 Jag vill inte göra mina vänner oroliga, därför avslutar jag mitt sommarlov några dagar tidigare än lillhusse.


Matte har från och med nu gett mig restruktoner restraktorer restrektioner restriktioner. I vanliga fall när jag bloggar går det till så att jag sitter på skrivbordet eller i mattes knä och så telekattiserar jag till matte vad hon ska skriva. Ibland håller jag på i timmar så att blogginläggen blir flera kattometer långa, men nu har matte jamat ifrån. Om jag telekattiserar längre än en kvart tänker hon gå ifrån och sluta lyssna. Eftersom jag vill ha min enda sekreterare kvar har jag lovat att lyda. Hon har i gengäld lovat att lyssna på mig oftare.


Idag vill jag jama om mat, blötmat. Det är gott och underbart och blött och inte alls lika tråkigt som torrfoder som jag nästan helt har slutat äta. När det är dags för blötmat är jag numera alltid först på plats i köket och jag inspekterar noggrant när det läggs upp så att inget blir kvar i påsen. För säkerhets skull tittar jag alltid in i sopskåpet när matte slänger påsen, så jag blir alltid tilljamad att dra undan huvudet när skåpet stängs. Här kan ni se bilder på tidigare undersökningar av sopskåpet, jag är förbjuden att göra så mer, matte och lillhusse vill inte att jag ska fastna någonstans. *fnyser*




*nomnomnomnomnom*




Så ställs maten utblandat med lite vatten ner på golvet och så börjar njutningen. Jag äter och äter och äter, inget kan störa mig. Efter en liten stund går Frank sin väg så jag får äta själv och det är nu som matte kommer in i leken. Hon har nämligen förundrats över hur länge jag äter, till och med blivit röd rörd och fått en tår i ögat över att jag äter så länge och njuter av min mat. Till slut tog hon tid, och i genomsnitt äter jag i ca 11 minuter, en gång så länge som 14 minuter. Frank däremot äter ibland på tre minuter, men oftast kanske sex-sju minuter. Efter den där långa sessionen tar jag en liten paus, kanske går en runda i köket, sen fortsätter jag äta njutningsfullt tills maten är slut! *nomnomnom*


Jag är inte färdigäten, matte, jag har bara en paus!



Äter och njuter ni av maten lika länge?  :)






Selfie på mig!




Jag har tagit en alldeles egen selfie. Nu vill jag utmana Kjelle Bus att göra detsamma, men det kan han inte för om han skulle göra det blir det en "Kjellfie", hihihihihi... *fnittrar så ett morrhår ramlar av*






12 kommentarer:

  1. Hi hi hii, Kjellfie....
    Va skönt att du är tillbaka, vi har saknat dig!
    Jag äter fort, sakta bara när det är rå köttfärs. Men min mat finns alltid framme, utom mjukmaten som Asta brukar nalla av. Fast då äter jag hennes...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns fint att vara saknad! :)

      Det där med mat är känsligt, speciellt om det är andras... ;) Du kan väl ändå inte mena att du har blötmat framme jämt, Pelle?!?!? Vilken lyx i så fall! Tänk om man fick ha blötmat framme jämt... *drömmer mig bort* :D

      Nosbuffar

      Radera
  2. Katten Sven14:06

    Vi ha saknat dig, så där länge 'får du inte' vara ledig nästa sommar! 11 minuter, HA! Hos oss glufsas det rejält när det äts blötmat, ca 3 minuter sisådär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni har saknat mig, Sven och Räkan! Jag lovar att inte ha ledigt lika länge från bloggen igen, men vi har haft förfärligt mycket att stå i här hemma, men det ska jag jama om i nästa blogginlägg.

      Tre minuter!?!?!? Tuggar ni inte?? ;)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Välkommer tillbaka Linnsen :)
    Vi har saknat dig, Frank å matte under er lååånga sommarlov!
    Här äts det i omgångar när matte bjuder på blötmat. Sen Smulan inte finns längre så får jag en burk med Gourmet Gold varje dag att glufsa i mig. MUMS, jag gillar alla varianterna.
    Både patén och bitarna i sås. Fast VARFÖR är det så liiite sås i burkarna???

    Nosbuffar
    /Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Amanda! Vi har tänkt mycket på dig och matte och husse även om vi inte har kattenterat just nånstans.

      Då skulle man ju kunna jama att du fick något påssitivt av att Smulan reste vidare, du får maten själv nu. Nå, någon tröst måste man ju ha! ♥
      Det där med såsen är en mycket bra fråga, men jag vet bestämt att Nea med matte Nilla håller på att starta ett företag som ska göra BARA sås i förpackningarna! DET ser vi fram emot! :D :D :D

      Nosbuffar

      Radera
  4. Välkommen tillbaka! Själva gillar vi inte blötmat, vi äter bara gelén men det är härligt att du kan njuta länge.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket!

      Kanske att vi kan överjama Nea att i sitt företag också göra påsar med bara gelé i! :D

      Nosbuffar

      Radera
  5. Hej Linnsen! *vinkar med tassen*
    Vad skönt att det inte hade hänt något utan att du bara har haft sommarlov. Vi blev lite oroliga.
    Jag äter ju bara torrisar men småkillarna äter blötmat varje dag. De får bara en halv påse var varje gång och det brukar de slafsa i sig på ett par minuter. Matte säger att det inte är någon mening att ge dem mer för då äter de inte upp utan de får lite och flera gånger istället. Men de vill inte ha med sås utan med gelé, det är tydligen noga.
    Men vad roligt att du har hittat mat som du tycker är god och att du äter ordentligt!
    En Kjellfie... *fnissar så morrisarna hoppar*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Alice! *vinkar glatt tillbaka*

      Jag vill ju såklart inte oroa mina vänner, det var ju inte tänkt att ta så långt sommarlov men vi fick så jamarmycket att sköta här hemma... Det känns ändå fint att vänner tänker på en när man inte hörs av! <3

      Vi delar också på en påse, Frank och jag, och det är den halvan jag njuter av länge länge. Matte har lärt sig att om vi får med sås fuskar vi, som hon tycker, och äter bara upp såsen, så därför får vi oftast i gele.
      Egentligen har jag ändrat mitt matbeteende, jag vill inte alls äta de äckliga njurtorrisarna och just inget godis heller, så då njuter jag extra mycket av blötmaten istället. Tant Bm tycker att jag har blivit smal, så matte jobbar hårt på att jag ska få tillbaka lite hull, för det kan vara bra att ha om jag skulle bli sjuk jamar matte.

      Nosbuffar

      Radera
  6. Hej Linnsen! Roligt att ni är här igen. Det blir liksom tomt när någon tar bloggpaus. Men ibland är det skönt att vila tassarna lite.
    Blötmat vet vi nästan inte vad det är. Vi äter specialtorrisar från vettisarna. Vi äter korta stunder och flera gånger när vi äter. Sen brukar Maja ofta knapra sönder sin mat i småbitar som sprätter runt. Jag (Kolfart) brukar städa efter henne sen för hon vill inte äta små smulor.
    Din Kjellfie....*fniss*....selfie blev ju jamarsnygg.
    *NosGos*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kolfart! *vinkar med tassen*

      Visst blir det tomt när man jamar med någon och den plötsligt försvinner. Jag borde absolut ha meddelat att vi mådde bra!

      Det är bra att äta ofta och kort, för då håller man sig i form. Då gör det liksom inget om man inte fångar en mus när man är ute, man är inte jamarhungrig ändå! :)

      Hihihi, Frank brukar städa efter mig med!

      Nosbuffar

      Radera