onsdag 27 mars 2013

Lurrvar


Igår blev det ju väldigt många bilder på mig och Frank så idag vill matte kattpensera med lite bilder på lillfjant... Lurrvar (vilket jag inte tycker behövs, det är ju MIN blogg!). Hon vill skriva lite också, men jag återkommer på slutet av inlägget!



Hej hej, matte här!  *vinkar*

Jag vill bara jama berätta lite om hur mysig Lurrvar är. Han är ju en liten skyggis och kanske kommer han aldrig bli helt trygg. Det gäller att gå försiktigt, inte smälla och göra höga ljud, då går det oftast bra. Till och med lillhusse kan gå fram till Lurrvar nu utan att han springer sin väg i raketfart. 







Något som är så gulligt är att han har börjat prata mer. I början pratade han mest bara när man hällde upp kvällsmat, men nu kan vi ha hela samtal! Det hela är till lillhusses förtret, för när han inifrån sitt rum hör mig prata ropar han "VAA?!" och får till svar "jag bara pratar med katterna"...  :D




Lurrvars röst är svag och ganska ljus, han har de allra sötaste jam man kan tänka sig. Jag önskar att jag kunde spela in jamen så att de finns sparade, för jag blir glad av dem. Linnsen och Frank har vi en miljard filmer med när de pratar och leker, men hittills finns ingen där Lurrvis jamar. Katten Lusse som syns i högerspalten och som gick till Skaparkatten efter tre veckor hade ett väldigt speciellt sätt att jama på. Tyvärr finns det bara kvar i minnet och man glömmer ju...  






Har ni filmer med era katter och deras speciella egenheter?


Matte, jag tänker inte titta in i blixtraren! Den är otäck...  :/








Att få skarpa bilder på Lurrvar är inte så lätt, eftersom han inte är stilla längre än en tiondels sekund... Är han väl stilla så skyndar han sig att titta bort så fort han kan, så då får man en skarp kropp och så ett snabbt vridet oskarpt huvud.




Jag är snabbare än du matte!  :)



/ ~ /




Nu är det jag, Linnsen igen!

Jag glömde att visa två bilder på mig och Frank igår, de här!  







Vi sitter i mattes knä på bilderna. Hon påstår att hon inte kan skriva när vi sitter där, men det är katturligtvis bara ett svepskäl så att hon kan sitta och lata sig. Man skriver så klart BÄTTRE med en katt i knäet. Då kan ju vem som helst räkna ut hur bra det blir med två?!  :D 










Jag ska jamsluta med att skicka en hälsning till lillhusse som är i Hästland:

Lillhusse, lillhusse jag vaktar dina katt-sånger... katts-ånger... kattsånger medan du är borta! De kommer att vara på samma plats där du lämnade dem, huller om buller i lådan med andra jam!!  ;)





Jag sköter min plikt som vaktkatt!



Puh, börjar känna mig trött. Jag kommer att vara alldeles slut om jag ska sitta så här i flera dagar till...
Båten har för övrigt mattes husse (Katthataren) gjort, det är en
exakt kopia på hans egen båt och den går att segla med.


För övrigt ska matte ut på äventyr imorrn och det har jag INTE godkänt.  :( 

8 kommentarer:

  1. Matte här, den bild på din lurvar, så tittar min Mimmi oxå ner i bland, när jag ska ta bild på henne, som att hon oxå säger: **Matte, jag tänker inte titta in i blixtraren! Den är otäck :(
    Svårt att ta bilder på Mimmi många gånger, så dom blir bra. Övriga katter går bättre att ta bild på.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt att fotografera katter så att det blir riktigt bra. De är ju ofta väldigt snabba med att vrida på huvudet precis när man har ställt in skärpan och tryckt ner knappen. Men ibland blir det riktigt bra! :)

      Matte

      Radera
  2. Fina bilder på lille Lurrvar. Katter ÄR svåra att fotografera, de gör ju som de vill :)
    Alla vi kattägare har massor med suddiga bilder på våra pälsklingar! Kanske en halv kisse som har bråttom annanstans, eller som envist tittar åt "fel" håll ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :)
      Som tur är tycker vi om våra katter även om de inte vill bli fotograferade!

      Matte

      Radera
  3. Glad påsk på er alla! Underbara bilder idag också! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, katter är ju tacksamma att fotografera just eftersom de är så söta! :)

      Glad påsk till er!

      Matte

      Radera
  4. Alice23:12

    Men Linnsen, nu sitter matte igen och bara suckar och tittar på söt-Lurrvar.... Men det var faktiskt jamarfina bilder! Sen skrattade vi gott åt bilderna på dig när du vaktar lill-husses kattsånger. Vi gissar att han uppskattar det väääldigt mycket.. :)
    Men nu skall jag passa på att skvallra en sak innan din matte kommer hem.
    *viskar* Hon har varit här på Södertälje katthem tillsammans med matte och klosterkatternas mattar och hon vänsterkattade! Jo det är sant, jag har sett bildbevis! Hon vänsterkattade med flera stycken, men speciellt mycket med en helsvart kattjej.
    Sen fick vi höra hårresande saker som att ni bara får blötmat en gång om dagen, det får vi minst 2 gånger om dan. Nu får ni minsann sätta ner tassarna och jama allvar med matte!
    Sen hälsar matte att hon tyckte det var jamartrevligt att träffa din och klösterkatternas mattar och hon vill gärna träffa dem igen om det blir tillfälle.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan man sucka över hur söt han är, jag vet inte vad det är, blicken, det lilla ansiktet? Något är det i alla fall som gör honom oemotståndlig att titta på! :)

      Matte

      Tänk att matte har varit otrogen och med en tjej också...
      Ja, det är sant, vi får bara blötmat en gång om dagen, därför är det ju så viktigt att hon är hemma då, inte kommer hem klockan 2 som hon gjorde inatt! :( Visst hade vi torrfodret, men det är ju nödkost, blötmat ska´re vara! Vi svalt nästan ihjäl... *snyftar teatraliskt*

      Matte var jamarglad när hon kom hem, hon hade haft en trevlig dag med alla tvåbeningarna, och tyckte att det var så kul att träffa din matte. Klart att de ska ses igen! :D

      Nosbuffar

      Radera