söndag 10 juni 2012

Adiós



Nu börjar det bli strid på morrhåren här, vi ska provligga resväskor, gosas och borstas, krafsa runt ta fram kläder i lådorna och hjälpa till att packa, det måste städas och Lurrvar har tagit på sig att tvätta golvet i vattenfallet och jag ska hjälpa till med disken, det är så mycket nu att jag tror att jag får jobba dubbelt - använda både svans och tunga! Vad Frank ska göra? Jo, han har tagit på sig ansvaret att ligga i soffan och kurra för matte när hon syr en kjol som ska med i resväskan. Vi ska gosas och borstas. Kattvakt Bm ska komma och vi ska revira in henne så att hon luktar gott när hon kommer och leker med oss, och kan ni tänka er, hon ska sova över hos oss ibland också!! :D
Förutom att vi också ska gosas och borstas (jamade jag det?) så har vi det mycket hedersamma uppdraget att pälsa ner godkänna lillhusses avslutningskostym och kattrollera att hans betyg duger när han har fått dem.


Vi har också några mycket allvarsamma uppgifter - vi ska påminna matte om att lägga fram vår mapp med viktiga papper om något skulle hända oss när Kattvakt Bm tar tass om oss. T ex har ju inte Franks tand lossnat än och då kan det behövas försäkringspapper.
Vi ska också ge Bm ett papper som matte har skrivit ner (vi blev blöta i pälsen när hon gjorde det), att om något händer matte och lillhusse på resan och de skulle gå till Skaparkatten, ex när de åker i en sån där metallkotlett, då får Bm ansvara för vad som ska hända oss i fortsättningen (vår tidigare husse måste få chansen först, därefter får Bm bestämma). Matte ska också jama till Bm att om något händer OSS eller vi blir sjuka, då vill inte matte och lillhusse veta det. Usch så mycket hemska saker... Nu blir jag ju ledsen... *darrar på morrhåren och snörvlar*


Jag har fått jama ifrån på skarpen till matte att vi släpper inte in dem genom dörren om de inte har med sig minst tre presenter till oss vardera. Dessutom har jag planerat att en hel dag ska matte och lillhusse sitta på stranden och bygga sandkatter! Det vill jag ha fotobevis på innan jag släpper in dem, man måste ju ha lite garantier för att de har tänkt på oss när de har varit borta. Men jag vet att matte ALLTID har med sig foton på oss som hon ställer upp på nattduksbordet när hon är borta (ja, på lillhusse också, men nu behövs det ju inte).


Det här kan ju vilken katt som helst krafsa ihop i kattlådan. Men att bygga en sandkatt däremot...
DET är svåra grejer! Fixar matte och lillhusse det?



Nu jamar jag (mj)adiós (jag har nog lite separationsångest, jag har ju redan jamat hejdå en gång!). Dags att sätta igång med uppgifterna!



11 kommentarer:

  1. Trots allt får vi önska matte och lillhusse en trevlig resa. Fast jag tycker ju det hade varit bättre om de stannat hos er.

    SvaraRadera
  2. Våra mattar önskar er matte och lillhusse en underbar semester i det spanska landet, och vi katter önskar er katter en skön vila på hemmaplan med Bm som är en sådan snällis! Allt blir säkert bra, skall ni se. Kurr på er!

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Hälsa Frank att han skall ha en dentabit under kudden när tanden har lossnat. DS.

    SvaraRadera
  3. Alice19:28

    Här önskar vi också att matte och lillhusse får en jamartrevlig semester och får träffa många trevliga spanska katter. Sen tror vi att ni katter kommer få det minst lika trevligt hemma med kattvakten. Tänk bara så bortskämda ni kommer bli och allt bus ni kan hitta på och så får ni inte glömma alla presenter och gottisar ni kommer få när de kommer hem och har dåligt samvete för att de har lämnat er... Sånt kan man utnyttja länge...*fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Ingalill och Smulan19:50

    Vi önskar matte och lillhusse en underbar semester i Spanien. Ni får ju också semester (från matte och lillhusse menar jag).Det ska väl bli skönt! Och så får ni längta lite (mycket) grann efter varandra, det är jättebra, för då blir man så där jamarns glad när man träffas igen! Ni ska ju ha en trevlig kattvakt som ger er mycket gos och gottisar, det blir ju jättebra. Och när hon sover över får ni har pyjamasparty, det är nåt att se framemot det! Ha det så bra allihopa, vi hörs när matte kommer hem igen! Nospussar och kramar!

    SvaraRadera
  5. Det blir nog lite efterlängtad semester för er alla. Och det är ju skönt att ni vet att hotellpersonalen kommer att ta hand om matte och lillhusse (och det finns nog en massa katter i Spanien. De har ju en hel landsdel som heter Kattalonien. Och kloster hade de ju också - och var finns väl i klostret om inte katter? (Tror faktiskt att "kloster" betyder "katthem" på kattalanska. "KLO-ster" Joo, ett ster med en massa klor i, måste ju vara ett katthem...) Och ni får nog det jättekul med Bm. Hon verkar vara världens bästa kattvakt.

    Gå nu och bli gosad med och borstad. Och ha en underbart fankattisk semester, både 4- och 2-beningar

    nosgos å resegottisar
    Maurice&Kajsa

    SvaraRadera
  6. Hoppas att matte och lillhusse får en jättebra resa! Så klart kommer de att sakna er massor (vi också) men ni blir ju väl omhändertagna av BM så det blir nog jättebra. Själlvklart ska ni ha massor med presenter när de kommer hem! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Det är bra att ni jamar till på skarpen angående antalet presenter !
    Ni såg ju hur det gick för mig när min matte var i Rom = inte en endaste liten present fick jag :(
    Hoppas nu era 2-benta får en jamarns trevlig vistelse i Barcelona !!
    Att ni kommer att ha det kanon med BM det tvivlar jag inte alls på :)

    SvaraRadera
  8. Vännen här: Måste skynda mig att jama tack för alla snälla kattentarer som ni sprider ang att min mamma (Bm) ska vara lektant, mattant, sovtant, gostant, borsttant och även kommer hon ha jobbet som latrintömningstant. Jag tror det kommer kunna bli ganska bra för Linnsen och kompani...jag har bott här i 6 år och hon har skött sig precis hela tiden. Det är gos och bus mest hela tiden...ibland blir jag ju så trött på henne, för hon frågar så dumma saker, för hon vet att jag måste genast inflika med en rättelse...och det tycker hon är så kul. (hon har ju inte fattat att det är tvärtom...det är jag som säger något och hon pratar tillbaka i något som hon tror är mitt språk....jeeeeeeses, säger jag...vad knasiga 2-beningar är egentligen... :)

    Men, jag kom från ämnet....jag lovar på heder och kattvete att hon kommer sköta sin patrullering med höga lovord.

    Ett jamarparty....menar pyjamasparty, får hon nog ha själv....eller kommer Linnsen och Co. ha pyjamasar på sig också!?

    Kurr på er alla härliga fyrfotingar (och tvåfotingar)

    SvaraRadera
  9. Det var ju jättebra tänkt av dina tvåbeningar att fundera ut vad som ska hända om nåt ont händer dem! Tänk som det blev för mig, husse o matte gick över Regnbågsbron o där stod jag med tomt hus men inget hem. Nu löste det sig men det talades om en trip till vetten o somna in..usch jam.
    Hoppas de får en trevlig resa och jag vet redan att ni kommer få det bra under tiden. Presenter har de nog med sig, du har ju jamat ifrån.

    SvaraRadera
  10. Att de envisas med sina rymningar, de där rastlösa tvåbeningarna! Nåjam, vi önskar matte och lillhusse lycklig resa och så får ni mysa med Kattvakt Bm. Och det är mysigt att längta också... :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  11. Glad Jamarns MidSommar, Linnsen och alla kattvänner!
    MysKurr Nova & TassKram Wikki

    SvaraRadera