söndag 1 juli 2012

Holajam!


... eh, jam menar så klart Hallåjam! *rodnar*
Man har ju blivit en interkattionell katt nu när man har hört matte och lillhusse jama på utrikiska. :)

Det var jamarlänge sedan jag bloggade, flera har frågat om jag inte kommer fortsätta och idag ringde Klostermattarna och påpekade att det inte uppdaterats på länge, det är ett säkert tecken på att det är dags så nu får jag sätta igång!  ;)

Vad jamade jag om sist tro?? Vi fick gå till stickisen, Frank hade en tand lös och matte höll på att få ett nervsammanbrott, så var det ja!

Men vi fick paket också, det är det allra allra bästaste vi vet!  :D

Ni kanske minns att jag efterlyste en spik eftersom NÅGON i familjen envisas med att putta på en tavla med glasram olovandes. Några dagar senare damp det ner paket i brevlådan, jag äääälskar verkligen mina vänner!  ♥

Titta!





Paketet var från Skrutten och Skorpan och innehöll spikar och skruvar som var nästan lika långa som lillfjanten så tavlan sitter numera lika hårt som locket på kattmatsburken!! Ja hm, kanske att det inte var någon bra jamförelse, jam menar, det är ju bra att tavlan sitter fast, men att locket gör det är så klart väldigt mycket sämre för hungriga katter... :/

Det var viktiga saker som sticks i paketet också! Man kan ALLTID lita på kattkompisar! *tuggar frenetiskt*


Hur matte och lillhusse har haft det på Söm-Estern?? Tja, det här är ju MIN blogg, så jag tycker att det är ointressant. Viktigt däremot är hur VI har haft det när tvåbeningarna var borta! Det får bli i nästa blogginlägg. Väl mött tills dess!


PS. Måste ju tilljama att idag ska vi ha filmkväll med Kattvakt Bm och äta chips!

Matte tror att DE ska titta på någon trevlig film, men vi katter förstår ju att hon kommer för att träffa oss igen och då blir det så klart en film som VI vill se!
Vi gillar Gustav, Aristocats och allra allra bäst Pelle Svanslös, den är såå romantisk! *ser drömmande ut*




Ja, vi satsar på Pelle-film ikväll, den kommer tant Bm också att gilla!  :D

Om någon inte har sett Pelle-filmen (den är baske mig ett svensk kulturarv jamar matte) lånar vi gärna ut den! Vad har ni andra katter för favoritfilmer? DS


9 kommentarer:

  1. Skrutten och Skorpan, dom e bra'rom! Kul att bloggen är tillbaka igen! Vi trodde ett tag att Söm-Ester hade kattnappat er! *ryser
    nosgos å sömmande estergottisar
    Maurice & kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack å tack!
      Vi blev jamarglada för paketet! En kattlig rättighet borde vara att få paket varje dag, minst!

      Nosbuffar

      Radera
  2. Härligt att ni är tillbaka! Vi har saknat er! Gulliga Skrutten och Skorpan! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så jamarmycket, tänk att vara saknad!! ♥

      Nosbuffar

      Radera
  3. *vink* *vink*
    Välkomna tillbax :)
    Härligt med tjompisar som skickar det man eftersöker och lite till !
    Klart att jag inte heller bryr mig om hur era 2-benta haft det på sin söm-ester , men min matte är visst nyfniknen som bare den att få se lite bilder.
    Ha en mysig filmkväll !

    SvaraRadera
  4. Vad vi gillar för filmer... tja, låt oss tänka efter. Vi gillar nog Pelle Svanslös, Gustav och Aristocats också, men så gillar vi Madagaskar också å sen gillar vi djurprogram på TV. Vi brukar också få något gott att snaska på när vi tittar på film. Assar vill alltid vara den som väljer, men det får han inte, säger gammelmatte. Hon frågar oss allihop och lyssnar noga efter vad de flesta av oss vill se. Ikväll ska vi ha TV-kväll har gammelmatte sagt.

    Nodgos å gottisar från klosternoviserna i Otterbäcken
    Jenny vid tangenterna

    SvaraRadera
  5. Det är klart man ställer upp för sina kompisar, behöver dom en spik eller skurv så skickar men det till dom. :) Alla paket borde innehålla stickisar och dentisar tycker vi. Det borde nästan bli lag på det. :)

    SvaraRadera
  6. Alice22:13

    Hejsan! *vinkar glatt med tassen*
    Vad roligt att höra dig jama igen, vi har saknat er! Vad snälla Skrutten och Skorpan är som skickade paket.
    Våra favoritfilmer är Mästerkatten, Shrek, Pettson och Findus, Hachiko - A dog's story (men då gråter alltid matte, samma sak med Eight below)och Som hund och katt. Pelle Svanslös har vi av någon anledning missat, så matte blev jamarglad när hon hittade både den ni visade och Pelle Svanslös i amerikatt att ta hem. Är det någon mer som vill ha dem kan ni jama till så skall jag jama åt matte att tassa iväg den/de till postkatten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Bra att ordningen är återställd hemma hos er. Nu har de väl semestrat klart för flera år framöver?

    SvaraRadera