onsdag 25 juli 2012

Full storm! :D


Vilket protasst-tåg vi har dragit igång!  :D

Matte skrev av sig i ilska på facebook innan hon åkte ifrån stickisen igår och när hon kom hem och tittade så hade det blivit full storm av inlägget, vi jamar bara WOW!!

Det är mycket tydligt att kattägda håller ihop och dem retar man inte upp! Vi tycker att precis så ska det vara och är otroligt glada över diskussionen som blev både här och på Facebook.

Många jamar att vi ska hänga ut veterinären, men det får man inte göra enligt Personuppgiftslagen, däremot kan vi jama att vi aldrig ska åka till Askersund för att behandla något djur mer och vi tycker heller inte att någon annan ska göra det förrän VD:n som har varit veterinär i 23 år har lärt sig vad orden empati och patientbemötande betyder! Där fick ni ledtrådar och den som söker ska finna både namn och bild!

Fru VD var ju som ni förstått en sort för sig, men även assistenten som var väldigt vänlig behöver nog en kurs i vad man berättar för nervösa kunder med sjuka djur. Att komma in och säga med glad stämma att man måste byta rum därför att det ska "ske en avlivning där" är INTE lämpligt! Speciellt inte medan Lurrvar fortfarande låg på bordet och skulle få lugnande...
Jag kan med nästan 100 % säkerhet säga att INGEN djurägd vill höra ordet avlivning i samband med att man är hos veterinär, oavsett om det gäller ens eget eller andras djur.
Jag gick det fortaste jag kunde ut ur rummet och hoppades att hon skulle visa de ledsna djurägarna mer känsla än så.


Här är några andras jam om Lurrvars stickisbesök:

http://www.neathecat.se/2012/07/24/bli-bra-lurrvar/

http://klosterkatterna.blogspot.se/2012/07/imma_24.html

http://metrobloggen.se/wikipedia/hall-din-tass-over-lurrvar/

http://pellepressar.wordpress.com/2012/07/25/taskiga-veterinaren-forolampade-min-kompis/

http://metrobloggen.se/wikipedia/min-svans-min-flagga-min-protest/


Vi håller svansen högt och är stolta över att vara Katthemskatter och att vi håller ihop! *stampar* Och ni märkeskatter, ni får gärna vara med i protasstmarschen!  :D


16 kommentarer:

  1. Det är rätt!!! Här håller vi ihop! Håll svansarna högt och protestera mot vettisar som saknar vett. I synnerhet saknar kattvett!!! Vi har också råkat ut för vår beskärda del av vettlösa vettisar (i synnerhet en som dödssårade min (Maurices) tass: kolla: *håller upp högertassen) och kan konstatera att de flesta vettlösaste vettisar har varit relativt nyutexaminerade. Med ett och annat gammalt vant undantag som borde veta bättre. Man borde sätta upp en vettissökmotor: lista alla vettisar och så får vi skriva vad vi tycker om dem och om vi kan rekommendera dem till andra. (T ex om de ofta sticker meterlånga kanyler i oskyldiga kattungars tassar eller inte!)

    Hoppas att lilltussen mår bättre idag, att han är lite piggare och att han fortfarande har en alldeles sval och fin gosnos!

    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste jama att jag är väldigt stolt över mina kattvänner! Jag tror inte att någon har så bra vänner som vi. ♥

      Lilltussen har tagit ett skutt och hoppat på Frank, så han är nog rätt okej nu, även om jag tycker att han fortfarande går på lådan och dricker för lite.

      Nosbuffar och pussar på Maurices sårade högertass

      Radera
  2. Jag tror inte att de ens begriper HUR illa det som sägs berör ängsliga djurägare!
    Man kan alltid hoppas på vettisens oförstånd, men ryktet om dåliga vettisar går som löpeld i "kattvärlden" och vi hoppas att flera väljer bort sagda vettis och hennes mottagning!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, här verkade de vara mer robotar än tänkande tvåbeningar tyvärr.

      Jag hoppas att kattvärlden sprider hur denna stickis diskattriminerar olika djur! *stampar*
      Alla är fria att göra vad de vill med informationen i inlägget!

      Nosbuffar

      Radera
  3. Anonym19:03

    Jag tycker vi alla skriver ett protestbrev till kliniken och jamar allvar med dem. Så där gör man inte mot vår kompis! *stampar ilsket*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag är en bra idé Sippo! :D

      Jag tänka mig att åtminstone 50 av våra vänner skulle skriva under det.
      Vem tar tass i det tro?

      Lugnande nosbuffar

      Radera
  4. Jam. Att det där med allas lika värde skall vara så svårt? Varför ser man till prislappen både på folk, katter, skällisar och fä?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är konstigt. Vi tycker att ALLA på jorden är lika mycket värda! ♥

      Nosbuffar

      Radera
  5. Alice20:05

    Självklart håller vi ihop för alla katter är lika mycket värda och skall behandlas med respekt och omsorg! Och ger man sig på en kompis till oss så morrar vi högt! Ingen får vara elak mot söt-Lurrvar, eller nån annan kompis heller för den delen. *stampar med tassarna*
    Hoppas de mister många kunder!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så fint att ha så goda vänner som står upp för en! ♥

      Hoppas att de mister ALLA kunder!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Jamar vi oxå, klart vi håller ihop. Vi är med och skriver på, om ngn gör ngn protestlista mot den där dumma veterinären,
    Jamar som Alice, hoppas dom mister många kunder!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, det kanske är dags att ta tag i det där med protasstlista?

      Nosbuffar

      Radera
  7. Vill bara jama om att det inte är vi katter som skiljer på katt och katt! Vi tycker vi är lika mycket värda allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du så klart rätt i! Märkeskatt och Katthemskatt är precis lika fina och värda lika mycket, om än inte till priset. ALLA har vi lika stor rätt att leva! *stampar*

      Nosbuffar

      Radera
  8. *fräser* och *suckar* om vartannat.
    Vissa 2-benta skulle vare sig jobba inom djurvård eller människovård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har du definitivt rätt ! *fräääääääs*

      Nosbuffar

      Radera