torsdag 26 juli 2012

Årets Kattskit!



Nu kommer en liten Lurrvar-uppdatering igen!





Jag såg honom gå på kattlådan flera gånger igår, men idag var jag med och kollade och det kommer bara en liiiiiten liiiiten mängd kiss och för första gången sen Lurrvis kom hit har jag idag sett honom bajsa!! *hurrar och funderar på när han har gjort det under alla månader*
Det kom i allafall en liiiiiten liten klutt som han krafsade över och jag gick iväg, men så tittade jag efter honom och då har på golvet ramlat av ännu en liten klutt som jag gick för att ta upp och då kände jag att den var stenhård, och då menar jag bokstavligt, den gick inte att klämma sönder (ja, djurmänniskor är underliga!) ... :/

Man kan alltså konstatera att han fortfarande kissar dåligt och nog kan kallas förstoppad. Detta måste lösas (!!) på något sätt.
Lurrvar vill också jama att den leversmak som det står att Vetrimoxinet har, den känner han INTE, men han är ändå snäll och tar sin meducin. ♥
Angående kisset kanske det är så att meducinen ännu inte har fått sin fulla verkan? Han har ju bara fått tisdag kväll, onsdag och så en gång idag. Hmmm...
Kattmänniskor, kom med råd! :)



När klockan slog 24 inatt hade 104 stycken varit inne på bloggen under gårdagen och det är det högsta besökarantalet Linnsens blogg har haft någonsin!
Nu när jag tittade in på bloggen har lika många till varit inne redan idag!
Sammanlagt 331 (trehundra trettioen) stycken har läst inlägget om Lurrvars besök hos den empatilösa veterinären, jag säger bara WOW!!  :D
Jag hoppas att ringarna på vattnet kommer att synas i hennes fortsatta besöksstatistik!


Många intressanta saker sägs också i kommentarerna, någon skrev att  "Den här veterinären borde nomineras till utmärkelsen "Årets Kattskit"."



ÅRETS KATTSKIT!


Det fick mig att skratta gott åt benämningen, men det stämmer ju faktiskt perfekt! *stampar*.

Det har också sagts att vi borde skriva ett brev med allas underskrifter och påpeka hur man uppför sig som veterinär. Det är rasande klokt.

Flera har påpekat att vi måste skriva ner dem på olika omdömessidor. För ja, kliniken finns med på både Rejta.se  och Reco.se. Eva har fått både ros och ris och jag misstänker att hennes ris kommer att öka nu.

9 kommentarer:

  1. Alice17:09

    Men Lurrvar då, du får se till att dricka ordentligt och börja kissa lite mer nu så vi slipper vara oroliga för dig.Vi har ju inte catbook så vi ser uppdateringarna där.
    Att vara hård i magen är inget roligt heller. Matte kanske kan blanda vatten i blötfodret så du får i dig mer vätska?
    Utnämningen Årets kattskit tycker vi är jamarbra till den vettisen! *tassarna upp*
    Man kanske skall göra ett fint diplom och skicka till henne. *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst jag ger er en ordentlig uppdatering då Alice!

      Lurrvar har fortsatt dricka dåligt, så idag fick han först extravatten i spruta, därefter en dl vatten i blötmaten och det drack han upp!

      På kvällen nu har Kattvakt Bm varit här och hjälpt oss att ge Lurrvis ett lavemang med vatten och lite olja så att förstoppningen ska släppa. Han var just och kissade lite!

      Nu kommer bloggen vara tyst till måndag eftersom jag ska åka till Göteborg, så Linnsen tar semester tills dess. Lillhusse ska ge meducin i helgen och på lördag kommer tant Bm och hjälper till med ett litet lavemang till! :D

      Hon ska definitivt ha ett diplom med den benämningen!! :(

      Nosbuffar

      Radera
    2. Veterinären alltså, Bm ska ha ett diplom med världens bästa kattkompis! ♥

      Radera
  2. Ett tips som min matte och alla andra som var på föreläsningen med Susanne Holmström Hellman var att man skulle ta lite tonfiskspad och blanda med vatten som man sen fryser in till isbitar. Finns INGEN katt som kan motstå vatten med tonfisksmak påstod hon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag testade det med Frank och Linnsen en gång, men det funkade inte på dem... :/

      Bortskämda katter! :O

      Nosbuffar

      Radera
  3. Jamars exakt som Alice
    **Utnämningen Årets kattskit tycker vi är jamarsbra till den vettisen**
    För så kan man bara inte uttrycka sig, Fyjamars så dåligt gjort!!!
    Den vettisen kan inte vara klok i huvudet, OM hon nu har en sådan, *funderar*


    Tassetass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får helt enkelt göra ett diplom och låta alla katter sätta sina tassavtryck på det! :D

      Nosbuffar

      Radera
  4. Kära Linnsen! Föreslå för matte att hon ger Lurrvar lite rapsolja i blötmaten ungefär var tredje dag. Då kommer han att ha lättare att få ut bajset och då kanske det går lättare för honom att kissa också, tror gammelmatte. Det här prövas av en liten kattflicka som heter Tufsi just nu och det verkar fungera bra på hennes besvär som är ganska lika Lurrvars. Man kan ju pröva. Rapsolja är ju inte skadligt i alla fall och det smörjer ju tarmarna lite.
    Nosbuff från Rafael, klosterkatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Rafael!

      Lurrvar fick olja både i mat och under svans och nu funkar det galant igen! :D

      Nosbuffar

      Radera