torsdag 19 juli 2012

Misse-rabel...


Idag är en dålig dag. När matte vaknade låg jag så här i soffan och bara stirrade framför mig och det kommer ni att förstå när ni har fått höra vad jag har att jama om.



Misse-rabel stackars katt som bara stirrar framför sig...  :(



Det var så att matte och lillhusse kom hem härom dagen efter att ha varit och handlat. Matte sa att hon hade köpt en present och att det var halsband. Genast förstod jag att hon äntligen hade köpt halsbandet som jag som prinsessa förtjänar, nämligen det här gröna!




Mitt nya gröna halsband?




Matte sa att det inte var ett grönt halsband och jag tänkte då på min väninna Kajsa von Fluff som har flera olika pärlor att välja emellan när hon går på kattparty och föreställde mig istället det här! Jam menar, ALLA prinsessor har ju pärlhalsband!




Mitt nya pärlhalsband?




Så tog då matte fram presenterna och jag blev alldeles grå av ledsnad... *snyft snörvel snyft*   



Olyckligaste katten i världen...



Vem kan bli glad av DE HÄR halsbanden????? Som det dessutom står DOGman på... :O




Dumma dumma dumma matte!!!
 


Matte förklarade för oss att vi  fortsättningsvis ska ha halsband på oss löst så att vi vänjer oss vid det. Hon jamade att när vi åker till stickisen eller om vi skulle rymma, då ser tvåbeningar att vi har ett hem och så är det ett kännetecken dessutom. Jag bara stirrade på matte med anklagande blick och så jamade jag: " -Tror du verkligen matte, att om vi rymmer att vi skulle vara så dumma att vi skulle ha halsbanden på oss?!?"
Det tog skruv för matte blev tyst...





" -Titta Prinsessan, jag ska få ett EGET halsband! Jag har aldrig haft något eget förut!"



" - Men matte... De här går ju inte att äta..."




Inte nog med det, lillhusse som åkte på skautläger en vecka utan oss är kär och håller på och mal om "Nadja gjorde det..." och "Nadja sa det...", men det straffar sig att resa ifrån katterna, titta hur lillhusses ben såg ut när han kom hem!   :O




Röda skällis eller myggsvärm?!?   ;)



Matte är också jobbig förutom att hon var dum med halsbanden, henne får jag bota från huvvevärk varannan minut och när hon inte har ont i huvvet då tjatar hon så om Bros Springstinn så att JAG får ont i huvvet!   :O

Man tycker att hon borde visa sin Linnsekatt lite mer tassamhet, det är nämligen tack vare MIG som hon får nya vänner! Matte ska gå på TVÅ konsärer med den där Bros, ena dagen med sin bästis och andra dagen med Söta Marys matte Viktoria och Katten Enzos matte Maria, tvåbeningar som hon aldrig har träffat, men tänk så MODIG hon blir av att ha mig som stöttar hela tiden och skaffar vänner till henne. Ett pärlhalsband vore allt det minsta man kan önska, speciellt som vi tre katter GER matte en av billeterna i födelsedagspresent!! *viskar tyst* Matte vet inte att vi betalar med pengar från hennes sparkonto, det märker hon nog nästa månad!  :D

Idag var det äntligen sol så att vi kunde vara på balkongen och gissa om matte såg snopen ut när hon kom med sin tidning och skulle sätta sig här och läsa... *fnittrar skadeglatt*



Gå in i garderoben och skäms matte!



☼ ☼ ☼

För att pigga upp mig tror jag att jag ska ha en sommartävling
☼ ☼


Ni får gissa vem av oss olyckliga katter som ska ha vilket av de tre fula halsbanden. Den som gissar rätt får en påse av den oemotståndliga maten Four Friends!




Frank och en öppnad påse av den Oemotståndliga maten.




Alternativen är alltså att Linnsen, Frank och Lurrvar ska ha varsitt av de fula blå, svarta och rosa halsbanden, men vem ska ha vilket??

 
Vem ska ha vilket av de fula halsbanden??




Svar skickas till lillagosigabrunatgmail.com (byt ut at mot en ihoprullad katt) senast söndag den 22/7.

Lycka till!  ♥



13 kommentarer:

  1. Alltså - hur mycket får du inte stå ut med, Linnsen. När du nu har botat matte från huvudvärken och allting - och så får du inte något vackert pärlhalsband. Jag tror att du, precis som lillhusse, måste skaffa dig någon som förstår dig bättre. Lillhusse har sin tjej, men du måste ha en prins förstås eftersom du är en prinsessa! Den prinsen kommer nog att ge dig ett vackert pärlhalsband.

    Tass från Sixten, klosterkatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frank är ju min prins, men jag har förstått på Catbook att det finns de som är mer romantiska *viskar* jag är lite hemligt förälskad i Enzo! *fnittrar*

      Nosbuffar

      Radera
  2. Stackars , stackars dig Linnsen *skakr på huvudet*
    Jag ska genast sluta klaga på min matte !
    Min gissning är att du Linnsen ska ha det blåa för det syns bäst på dig och så kommer du att tänka på mina fina blå ögon när du bär det <3 , Lillfjanten Lurrvar ska ha det rosa för han är ju liten och fjollig ;-) , Frank den ende ska ha det svarta för det passar en rikig mankatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, du är DISKAD, du har avgivit dina svar här och det får man INTE göra!

      *viskar* fast jag måste då jama att det var väldigt kloka tankar bakom dina svar och jag tänker inte jama om de är rätt eller inte!!! *fniss*

      Nydiskade nosbuffar

      Radera
    2. *PFFT* Jag är då inte alls nydiskad !
      Jag är då alldeles torr i min fluffiga päls :)

      Radera
  3. Alice23:42

    Jag tror att, oj, blir man diskad om man svarar här? *mutter*
    Får be matte skicka ett sval på mejlen då.....
    Stackars Linnsen, du får verkligen stå ut med mycket du. *trösttasskram*
    Du får jama ifrån ordentligt där hemma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. De lyssnar ju inte, Alice!!! :O

      Jag jamar och jamar, men det är som att de inte HÖR... :/

      Nosbuffar

      Radera
  4. Nu har matte tassat iväg våra bidrag till tävlingen!
    Fina bilder idag med :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam!

      Och vi vet nåt som inte ni vet, hahahaha!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  5. Lilla gumman, du skall inte fästa dig så där vid döda ting... då blir man bara ledsen, för världen är full av döda ting och man kan aldrig någonsin få alltihop och då känner man sig otillfredsställd. Det är ju det som är så fint med att vara katt - allt vi begär är respekt, mat, vatten och skydd undan väder och vind. Ja, och så gos, förstås! *tröstkurrar*

    Hörde av gammelmatte att Sixten redan har svarat på din tävlingsfråga, så då skall jag inte strula till det för honom. Hoppas att han har svarat som jag tror!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men pärlorna och diamanterna är ju så fina...

      Jag hoppas att jag får ett FINT halsband i födelsedagspresent!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Jam nu har jag tassat in mitt tävlingsbidrag. Simba hade sina förslag också men han blev ut.. eh.. bort nej NEDröstad av mig!

    Stackars Kjelle Bus, diskad? Han som brukar bli duschad med jämna mellanrum.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att luddhjärnan blev nedröstad! Han vet ju ingetning, precis som lillfjanten här.

      Diskad eller duschad, det kankse inte gör nån skillnad för Kjelle? ;)

      Nosbuffar

      Radera