fredag 1 juni 2012

Vinnare



Idag kommer lillhusse hem efter att ha varit på klassresa i det där spanska landet som verkar vara så populärt här hemma just nu. Lillfjanten är förstås jamarnervös eftersom han är livrädd för lillhusse som han kallar "den Otäcke", tssssst, fnns väl inget otäckt med vår lillhusse. Det är ju bara att spänna blicken i honom så gör han exakt som man vill!

Faktiskt har lillhusse tällefånat till mig massor av gånger i veckan. Han har laddat hem och tvingat mig att ladda hem ett program till tällefånen som heter Viber vilket gör att man kan tällefåna och skicka meddelanden gratis till andra som har samma program (även i andra länder). Till stor del har det funkat perfekt bortsett från igår när han försökte tällefåna och Mjau II inte tog emot samtalen.



Vi har en verkligt misse-rabel matte här! Hela den här veckan har hon ägnat åt helt oviktiga saker, alltså sånt som INTE har med oss att göra. Inatt kunde hon inte sova och vaknade alldeles för sent och vi blev ju såklart jamarglada att hon överhuvudtaget levde, ett tag funderade vi faktiskt på att tassa och hämta jambulansen. Vi förväntade oss massor av gos när hon då äntligen var vaken men då skulle hon iväg på en gång! Så får man väl ändå inte behandla sina katter????

Frank har varit iväg på en speciell katt-tävling som anordnas i Kattakstan, BUKU (Bäst Utförda Känslomässiga Utpressning). Jag vet inte om ni har hört talas om den, men den går helt enkelt ut på att man ska se så sorgsen ut som möjligt. Ni som har sett bilder på hur Frank såg ut när han förvägrades den beroendeframkallande maten vet ju att det här är en gren som han klarar till fulländning...


Snälla matte, ge mig av den goda maten...




Och naturligtvis hade ingen annan katt en chans, MIN FRANK VANN hela tävlingen!!!  *dansar*



När matte då skulle iväg direkt när hon vaknade idag tog Frank alltså sin mästerskapstitel till hjälp och tittade på henne så här:




Gå inte ifrån mig matte...




När matte dessutom höll på att smälla igen dörren på nosen på mig så veknade hon och vi fick äntligen ett rejält godisregn över oss!!!  :D



Matte hade jamarångest när hon gick sin väg och för att förstärka det ännu lite mer gick jag och satte mig på samma fläck när hon kom hem som jag satt på när hon gick sin väg så att hon skulle tro att jag hade suttit där hela eftermiddagen och väntat! *fnittrar högt*



12 kommentarer:

  1. Hurrjam Hurrjam Hurrjam Hurrjam för Frank!! Mästaren i att se "synd-om"-ig ut!! vi tror att du var rätt bra på att se olycklig ut, du också, när du satt på samma plats när matte kom hem. hehe.
    Så bra att lillhusse kommer hem igen. Säg till honom att lägga sig på golvet och inte röra en fena. Då kommer lilltussetotten att tycka att han är rätt trevlig.
    nosgos å fredagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar att jag såg mycket olycklig ut när hon kom in genom dörren. Hon kunde ju inte veta att jag hade spenderat hela eftermiddagen med att sova i lilhusses säng! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Sambo00:18

    Matte säger att jag utan tvekan skulle bli åtminstone finalist i BUKU-tävlingen! Förstår inte vad hon menar. Jag är ju bara UTSVULTEN!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackare, en katt som inte får någon mat... Ja, då förstår vi att du skulle lyckas bra i tävlingen, vi rekommenderar att du ställer upp nästa gång och hoppas på påfyllning i matskålen tills dess! ♥

      Nosbuffar

      Radera
  3. Grattis till vinsten, Hurrjam, hurrjam, hurrjam HURRJAAAM!!!
    Hoppas att Frank vann nåt fint :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tackjam så mycket! hälsar Frank. Han fick en hel skål med dentisar i pris! :)

      Nosbuffar

      Radera
  4. Alice12:19

    Grattis Frank till vinsten! Med den blicken kan du inte haft mycket konkurrens i tävlingen. M&K hade ett jamarbra förslag till lillhusse tycker vi!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam så väldigt mycket! :D *Frank sträcker stolt på sig*

      Vi får se om lillhusse kan tänka sig att göra det.

      Nosbuffar

      Radera
  5. Vi förstår att de andra var chanslösa mot den blicken! Det är bra att öva så att man får som man vill.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frank har verkligen övat jamarmycket den senaste månaden... ;)

      Nosbuffar

      Radera
  6. Om motståndarna sett bilden på dig hade de aldrig ens ställt upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, du har så rätt Ninja! :D
      Man får verkligen jama att Frank lyckades bra där och ett helt störtregn av godis fick vi ju över oss också igår eftermiddag!

      Nosbuffar

      Radera