lördag 26 januari 2013

Jobbigt nu...


Usch, det är tradigt här just nu... :/

Vi slåss, jag biter Frank i öronen och Lillfjanten slår både mig och Frank när vi ska äta kvällsmat. Lillhusse är surare än nånsin eftersom han har så mycket läxor (som han inte gör) och matte har gått ner sig totalt i dyn. De håller på med grävande jårnalistik på kursen just nu, och matte ska ta reda på varför självmorden i Örebro ökar. Hon har jamat med anhöriga och de som blev vittnen till ett självmord förra året. Inte ens fast matte har på sig sin grävarmössa som Skruttens och Skorpans matte har lirkat håller hon humöret uppe, hon blir jamardepriderad av det här. Som tur är är det bara en vecka kvar på det här uppdraget.

Igår kom hon hem och muttrade om att hon "avskyr pålitik och grävande jårnalistik" och att hon skulle börja ägna sig åt "riktig jårnalistik istället" och så kastade hon sig i soffan med den här:







Och så ska jag ju så klart jama om för er att jag kanske inte blir kvar här så länge till.
Igår hörde matte att jag kräktes någonstans, hon tittade på alla de vanliga ställena men hittade inget. Sen gav sig matte iväg och lillhusse skulle ta sig nåt att äta och tänk, HAN hittade min spya! Den låg nämligen mitt på köksbordet där han hade lagt sitt nya telefonladdarskal! När han tog upp skalet märkte han att det var kladdigt och så tittade han närmare och då såg han vad det var... :D

Lillhusse är ju lite känslig, så nu vägrar han äta vid köksbordet. Han blev dessutom inspirerad av Sippos och Neas tvåbeningar som tänkte lägga ut dem på Blocket. Skillnaden var att min lillhusse gjorde det!!!  :O

Titta vad han skrev:


"Söt och snäll åttaårig honkatt skänkes gratis så fort som möjligt!

Kräks aldrig på saker, sover tyst på nätterna och stör aldrig tvåbeningar, tigger inte vid bordet, bajsar aldrig utanför lådan när man inte rensat den och har inga som helst önskemål om pälsvård.

Hämtar du henne idag får du med mat, låda och två hörlurskuddar som hon leker väldigt stillsamt med.

/ Bort med kattjäkeln"

Kattjäkeln




Jag blev ju så ledsen när jag såg det att jag grät så att pälsen blev alldeles blöt och luktade unket!  :(

Som tur jam så såg matte annonsen innan den han ligga uppe särskilt länge och tog bort den. Alla mina kompisar som läste det på Catbook ville genast rädda mig, så nu fundilerar jag på om jag kanske ska bo en vecka i taget hos de som jamade. Vad tror ni om det?  :)







17 kommentarer:

  1. Jaam, kom du sötis! Du får gääärna bo hos mig. Dumma lillhusse, bit han i tårna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till dig Pelle! :D

      Lillhusses tår är så långa att de inte går att få in i munnen! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Du är välkommen hit och jag tror att Majsan och du skulle kunna ha väldigt trevligt tillsammans. Kräks det gör vi ju allihop ibland och det är ju bara att torka bort, men din Lillhusse är i den åldern då allt så'nt är läbbigt och så'nt klarar de inte av, men även det går över med tiden.

    Tass från Jenny, bolis och klosterkatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till er Jenny! :D

      Jag vill leka med TJEJKOMPISAR!

      Nosbuffar

      Radera
  3. Pacha och Corto19:45

    Stackars er allihopa utom lillhusse da forstas(och Viktorias rika vanner) Vi har en ide, du kanske inte skulle komma och bo hos oss utan vi kommer till dig. Alla pa en gang!! Vi tar ju med oss mat och sadant och sedan har vi party!! Da kommer nog lillhusse antingen flytta eller forsta vilken lugn och fin katt han egentligen har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, party!!!!!!!! :D

      Lillhusse kan flytta hemifrån!

      Nosbuffar

      Radera
  4. Låter bra - du får flytta runt hos oss alla :D Vi ska nog hitta på ett bra straff åt lillhusse ska du se! :D
    nosgos å tröstegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till er Maurice och Kajsa! :D

      Lillhusse behöver massor av hårda straff!

      Nosbuffar

      Radera
  5. Näää, stackars dig Linnsen. Du är självklart välkommen hem till oss om du känner att du behöver lite semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till dig Sippo! :D

      Jag behöver massor av semester!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Låter som en strålande idé att du helt enkelt flyttar runt hos oss allihopa :)
    Tycker allt att du kan kräkas lite i lill-husses sko *fniss*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till dig Kjelle! :D

      Lillhusses skor är så långa att både Frank och jag kan gömma oss i dem sjamtidigt!

      Nosbuffar

      Radera
  7. Uppmuntringsbuffar till er alla. Ibland är det tungt. Tror inte lillhusse menade allvar, inte vill ha bli av med dig men förstår att du blev ledsen. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får jag inte flytta till er? :/

      Lillhusse är lurig... och dum!

      Nosbuffar

      Radera
    2. Jo själklart! När du vill! Nosbuffar

      Radera
  8. Alice17:12

    Men stackars Linnsen! Ni får helt enkelt bo en vecka var hos oss alla. Kjelle Bus förslag om att kräkas i lill.j´husses skor tycker vi låter jamarbra.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vill flytta till dig Alice! :D

      Tänk vad vi ska ha kul och leka!

      Nosbuffar

      Radera