tisdag 3 april 2012

Jamningar

Först vill jag jama tack för alla kattentarer igår!
Det ironiska är väl katturligtvis att det var fler besökare på bloggen igår än det har varit på nån månad, men man ska sluta när man är på topp!

Och jag tror ni miss-förstod, JAG tycker att det är kul att blogga, däremot tycker jag inte att jag har så mycket nytt att tillföra, det händer ju inte så mycket i livet som innekatt och då är det bättre att jag inte jamar alls, hellre än att tråka ut er med samma gamla jamningar.

Det var väl bara för det som det faktiskt hände nåt nu, både Frank och jag ska till stickisen idag. Jag för att ta det årliga sticket, Frank också egentligen, men är man sjuk ska man inte bli stucken, och han har fått öronflussiflation och har jamaront och måste få meducin. Det rinner onda saker ur örat... :/


Tills jag har mer att jama om så tänker jag sitta i min katterob och klura! Här är så lugnt och skönt och ingen vet var jag är, matte hann bli hysterisk innan hon hittade mig igår! *fnittrar*



Kattgömma



I det sista inlägget för tillfället tänkte jag jama om jam! *fnittrar*


Det är så att jag har tre sorters jam, nämligen "jag har fångat en mus/päls/boll"-jamet (och det håller jag på med tills nån berömmer eller jag ger upp), "jag har just varit på kattlådan och vill tala om var jag är"-jamet (bara ett jam) och så mitt alldeles speciella ljudlösa jam.

Frank pratar ju mest hela tiden och lillfjanten pratar lite då och då, men jag pratar inte så ofta, men när jag väl jamar brukar det oftast bli lek-jamet eller specialen med det ljudlösa.


Här ska ni få höra på mitt lek-jam:





Det matte tycker är så roligt med det är att jag håller på tills nån lyssnar och för var jam jag jamar drar jag ut mer på dem så att det blir mer och mer "mjaO", "mjaOOOO"... Man måste ju få effekt! ;)


Mina tvåbeningar har alltid varit så fascinerade av det där ljudlösa jamet, det brukar jag svara matte med när hon frågar mig på mornarna om jag vill ha lite mjölk (Frank blir lös i magen av det och lillfjanten brukar ta det jag lämnar), när jag tigger vid bordet eller när vi väntar på att maten ska serveras. Då hör man Frank som jamar oavbrutet, lillfjanten som piper (väldigt sött enligt matte) och så mina ljudlösa "mjau"!

I förrgår när vi skulle få den goda maten satte jag mig bredvid matte för att påvisa att jag var intresserad av att hjälpa henne och då jamade jag tyst. Just den här gången hade matte kameran framme och tänkte att "nu katten ska jag filma det där ljudlösa jamet!"

Men som ni vet så gör ju inte alls vi katter vad våra tvåbeningar förväntar sig av oss, jam menar, inte jamar ni på beställning heller?  ;)

Första filmen blev så här:




Jag råkade jama och gäspa samtidigt så att det blev ett litet pip! Matte kunde inte låta bli att skratta...

För övrigt vill jag påpeka att det är min matte som viskar "mjau" i bakgrunden för att få mig att jama, hehe, som att jag skulle gå på det!!  ;)






I det här filmklippet satte matte på kameran samtidigt som jag jamade (hinner ni se det? Precis när filmen sätts på jamar jag) och sen fick hon ett litet tyst jam när jag inte tittade upp och det dög tydligen inte heller...


Men så slutligen blev matte nöjd:





På den här filmsnutten fick hon både med mitt ljudlösa jam, Franks bedjande pipande om mat, samt sina egna viskmjau!! Hon försökte allt få mig att jama fler gånger, men herre min jamare, man är ju ingen skällis som lyder order, ett jam får vara nog!


Nosbuffar och kärlek! ♥

10 kommentarer:

  1. Anonym07:51

    Vilka gulliga jam du har, du låter precis som Tindra när hon vill något. Snuffe var speciallist på att pipa ynkligt. Själv är jag bäst på såna där riktiga Mjaaoooooooooo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! *rodnar*
      Vi gillar skarpt de där rejäla Mjaooooooo också, de låter så kattiga!

      Nosbuff

      Radera
  2. Tycker som Sippo att du har ett väldigt gulligt jam-register !
    Själv jamar jag inte som katter gör mest jag jamar Eeeeh i olika tonlägen beroende på vad jag vill :)
    Ha det så gott i garderoben och klura nu ut en massa som du kan berätta för oss alla !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Jag lovar att klura! Och du jamar ifrån på allvar åt matte att du inte kan ha den där ankdräkten, du är väl ingen skällis som man bara kan styra ut så där! :O

      Nosbuff

      Radera
  3. Vi jamar också väldigt olika här i klostret. Allt från ynkligt pipande till riktiga jam med eftertryck. Nåjam, det var intressant i alla fall, men vi hoppas att du inte blir kvar så länge i garderoben utan kommer fram och skriver några rader då och då. Inte behöver det vara så särskilt spinnande heller - bara rent vardagligt - men först måste du berätta vad som händer med Franks öra. Sådant kan vara ganska illa.

    Tass från Imma, abemissa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är intressant med jam, kanske behövs en kattologisk undersökning! ;)

      Nosbuff

      Radera
  4. Vet du vad, Linnsen... jag tänker på det där med att blogga "utan att ha något att jama om", som du skriver. Men är du säker på det? Jag menar, Hjulia, Smulan och Amanda berättar om sitt vardagsliv och tänker säkert att det är tråkigt och att "sådant här tomgångsprat vill väl ingen läsa" - men vi älskar deras blogg och läser den varenda dag!!! Det som är vardag och tråkigt för en, kan vara väldigt intressant för någon annan... och det är ju i vardagen vi lever, eller hur? Det är sällan livet är särskilt spännande, utan knepet är att se det stora i det lilla, alltså, att uppfatta vad som varit dagens händelser i det vanliga livet. Förstår du hur jag menar? Nu vill jag inte pressa dig att blogga om du inte känner för det, utan bara peka på att du inte alls är så enahanda som du kanske tror dig vara... vi är många som älskar din blogg och läser den varje dag, ja, flera gånger om dagen eftersom du ibland överraskar med flera dagliga inlägg (så där som Wikki också gör)... vill bara att du skall veta det.

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är nästan lika klok som Imma! ;)

      Jo, jam förstår vad du menar, men jag tycker om att ha en rolig blogg och jag tycker inte den har varit tillräckligt rolig på sistone, så därför lägger jag mig i garderoben igen, för ett tag eller för alltid, vi får se!

      Nosbuffar och kramar

      Radera
  5. Vi vill också läsa om "ingenting" Det händer inte så mycket hos oss heller men det går allt att tassa lite ändå. Hoppas att du tassar lite då och då i alla fall! Vi läser alltid din blogg även vi inte kommenterar riktigt varje dag.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni har velat läsa min blogg varje dag, det känns mysigt! ♥

      Nosbuffar

      Radera