söndag 22 april 2012

Besviken...

Igår morse åkte lillhusse på skautläger.

Tvåbeningarna gick upp tidigt tidigt och lillhusse kastade en skautskjorta på sängen innan han gick och åt frukost. Jag förstod genast att det var bråttom och att jag skulle få jobba hårt för att få ett tillfredsställande resultat som lillhusse skulle bli nöjd med.

Jag satte igång att kurra häftigt, riktigt gnugga mig mot tyget för att det skulle få den rätta touchen, jag till och med satte på den STORA kurrililatorn så att det riktigt vibrerade av mig päls.

När jag ansåg att det jobbet var tillräckligt gjorde jag lufthål i hela skjortan, minst en kattiljon stycken, jag menar, jag vill ju inte att min lillhusse ska lukta illa om det kommer fram en trevlig skautflicka till honom. Jag avslutade arbetet med att lossa lite på några av märkena som lillhusse sytt dit, de satt ändå snett så jag hjälpte honom bara att sprätta.

Jag ropade på lillhusse och sa att skjortan var redo, men kan ni tänka er, han ropade att han inte skulle ha skjortan, utan skulle ta en annan. Hur kan man göra så när jag hade jobbat så... :/

18 kommentarer:

  1. Otack är kattens lön :(

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får man verkligen jama! *morrar*

      Tackar för trösten...♥

      Nosbuffar

      Radera
  2. Alice10:46

    Tänk att det är sällan ett hårt kattarbete uppskattas. :(
    Vi förstår hur besviken du är.
    *tröstnosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otacksjama är vad tvåbeningarna är... :/

      Tackar för trösten...♥

      Nosbuffar

      Radera
  3. Dålig stil av lillhusse när du hade jobbat så hårt.Tröstbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligt dålig stil! *stampar*

      Tackar för trösten...♥

      Nosbuffar

      Radera
  4. Alltså, det var något av det taskigaste vi hört. Lillhusse behöver nog skickas på uppfostringsanstalt. *tröstekramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det jamarfräckt!

      Nu har lillhusse kommit hem och jag ska genast skicka iväg honom på anstalt där han får lära sig vanligt katthyfs!

      Tackar för trösten...♥

      Nosbuffar

      Radera
  5. Hm....undrar vad ett ska-ut-läger är för något....*krafsar bakom öronen*...undrar Vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett ska-ut-läger är ett läger för människor som man inte kan ha inomhus. De får ha skjorta med leksaker på och så får de inte gå in på hela tiden. Helst ska det regna. Och så knyter de ihop snören.
      tassen!
      Maurice & Kajsa

      Radera
    2. Här får man verkligen jama att Maurice och Kajsa slog tassen på flugan!! Ni har gett en helt korrekt beskrivning av vad lillhusse gör på de där skautlägren!

      Nosbuffar till både Vännen och M&K

      Radera
    3. Vännen: Svanshonör till Maurice och Kajsa....ni är ju levande uppslagsverk, ju!

      Radera
  6. *chockade. *djupt skakade. Hur kan han bara göra så! Dissa allt ditt jobb, ditt slit, så. *tassar för pannor. Måste nog sova lite. Detta tog luften ur oss. Vilken fräckhet! Vilken arrogans! *lägger sig helt utmattade i gungstolen.
    nosgos å tröstegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det chockerande!!! :O

      Jag blev så slut av allt arbetet att jag fick lov att sova hela dagen (förutom när jag gjorde hyss, enligt matte)

      Tackar för trösten...♥

      Nosbuffar

      Radera
  7. Men fy så otacksamt av din lillhusse att ta en annan skjorta !
    Jag är oxå *djupt skakd* och *chockad* över detta tilltag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt nedrigt gjort! :(

      Nosbuffar

      Radera
  8. Men här måste det föreligga ett missförstånd. Jamade du om för husse vad du hade gjort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte det, men han förklarade att det var finskjortan jag hade gjort i ordning och då kan man ju på ett sett säga att jag gjorde den ÄNNU finare!! :D

      Nosbuffar

      Radera