måndag 2 april 2012

Hemflyttelsedag

Tänk igår hade jag en så underjam dröm! *ler så att morrisarna når ända till bakbenen*

Jag drömde att matte hade låtit lillfjanten flytta till ett Zoo och om han inte skötte sig så skulle han bli föda åt kattodillerna! Men så vaknade jag och allt var som vanligt...  :/

Det verkade som att några av er trodde att jag försökte luras med mitt inlägg, t.ex Sippo och Stationskatterna (s matte), för att inte tala om mattes matte som är på nån öde ö där det tydligen finns mycket kanariekotletter, hon mailade och frågade matte om Lurrvar skulle flytta, men tyvärr, han verkar sitta hårdare än en klo i tassen på lillhusse... :(


Om ni minns så skrev jag i fredags att det skulle hända något stort idag, och med det menade jag att vi skulle få extra jamargod mat idag!!

Anledningen till det var inte så viktig, lillfjanten har bott hos oss hela sex månader nu... Det är väl värt beröm att jag har stått ut så länge!!! Tänk så lugnt och skönt det hade varit utan honom... :/


I allafall köpte matte hem extra fin kokt skinka, leverpastej, kalkon och en sån där liten burk som det står gårrmé på och det skulle vi få kalasa på idag, ni fattar att jag såg fram emot den här dagen!




Gårrmétallrik


Gissa om jag satt som ett litet tänt ljus medan matte höll på och la upp maten! 



Skynda då matte, skynda!!!



Matte var så klart alldeles för långsam och hon var snål också och la inte upp så mycket åt oss var, men hon jamar att hon helt enkelt har lärt sig av när hon har trott att vi skulle älska nåt och så har vi inte alls tyckt så mycket om det och så har det fått kastas bort. Hon menade helt enkelt att om vi åt ordentligt skulle vi kunna få påfyllning! Eller kanske lite mer god mat idag! *slickar mig om munnen*



*nomnomnomnom*


*nomnomnomnom*






Sedan ska jag jama en annan sak också. Det är så att jag känner att jag har tappat stinget lite från när jag började blogga i höstas, ungefär så där som när man har fått nyklippta klor. Jag bara jamar på om samma gamla saker hela tiden, har inget nytt att säga, och matte säger att då är det bättre att jag helt enkelt tar en paus ett tag tills jag känner att jag har nåt nytt att jama om. Jag menar, man ska ju inte jama bara för sakens skull, eller hur! ;)

Jag har sagt åt bloggen att jama ut ett inlägg imorgon också, men sedan får vi se när vi tassas igen!

23 kommentarer:

  1. Sambo och Roxy07:23

    Men allra som sötaste Prinsessan. Klart att du ska vila om du behöver, men du ska veta att vi gläds åt att läsa om dina funderingar, stora som små!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ni!

      Vi jamas så småningom.

      Nosbuffar

      Radera
  2. Att blogga ska vara roligt! Ta du den paus du behöver. Vi tittar till dig allt ibland ändå ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ni! ♥

      NOsbuffar

      Radera
  3. Vi instämmer med de andra jamarna, det skall kännas roligt att blogga. Men var inte borta för länge, snälla du, för då blir vi oroliga!

    God mat kan man aldrig få för mycket av, så vi hoppas att er matte fortsätter att dela ut smakbitar av allt det där goda... varje dag är värd att fira för något, det gäller bara att klura ut vad. T.ex. att solen skiner en dag, eller att den inte gör det och man då kan lata sig i sängen hela dagen.

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det nog så att jag tycker att min blogg inte är rolig för ER att läsa, snarare än att JAG inte tycker att det är roligt... Och jag vill att min blogg ska vara rolig och engagerande att läsa.

      Vi har fått mer av den goda maten idag!! :D

      Nosbuff

      Radera
  4. Vila måste man absolut. Vi kommer att längta efter dina blogginlägg.
    Hade för mitt liv inte kommit på något att skriva så som ni gör, så hade jag haft blogg hade det nog varit väldigt få inlägg.
    Nospussar till er och kramisar till Matte o Lillhusse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Nalle! ♥

      Det är väl just det att vi liksom känns färdigjamade... :/

      Nosbuffar och kramar

      Radera
  5. Jag o matte instämmer ox å med dom andra jamarna och talarna !
    Att blogga ska vara kuligt :)
    Ta den paus du behöver , så ses vi snart igen hoppas jag o matte !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan definitivt jama att DIN blogg är kul!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  6. JAg tror ni snart kommer att märka att ni har viktiga saker att berätta igen och då hakar ni bara på bloggen. Till dess hoppas jag ni får många gårrmétallrikar och att ni har det bra på alla sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi hoppas att ALLA katter på katthemmet snart får ett hem, för det är viktigare än alla bloggar!

      Nosbuff

      Radera
  7. Ingalill20:40

    :( vi kommer att sakna dig jättemycket, men det är klart att det måsta vara roligt för dig också. Hoppas vi hörs på fb iallafall. Kramar i massor från mig och nosbuffar från Smulan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ingalill och Smulan! ♥

      Jag TYCKER att det är kul att blogga, men jag tycker inte längre att JAG har så mycket kul att tillföra och därför tar jag tajm aut... :(

      Nosbuffar och kramar

      Radera
  8. Smaskiga smakbitar, det där, men så måste man fira hemflyttelsedagen ordentligt också! Man behöver pausa ibland, men hoppas att ni snart tassar på bloggen igen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kurrig mat igår! Och det bästa var att vi fick mer idag! :D

      Nosbuff

      Radera
  9. Jamars vilka goda tallrikar!
    Hoppas ni snart tassar tillbaka.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalkon *kurr* skinka *kurrrr* leverpastej *kuuuuurrrr*

      Vi får se, man ska sluta när man är på topp! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  10. Tänkte väl att det inte kunde stämma!

    Tyckte ni om er gourmet mat? Såg vääääldigt mumsigt ut!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jamargod mat!! :D
      Vi hade alla våra favoriter, Lurrvar åt mest skinka och grejor, Frank gårrmématen och jag lite av allt. Men naturligtvis tog allt slut, för vi bytte så klart tallrikar med varandra!

      Nosbuffar och kramar

      Radera
  11. Klart det ska kännas skojsigt att blogga. så gör vi oxå, ska ju inte bloggas, för bloggandets skull. Vi bloggar när vi har ngt att jama om, mjau
    Så goda gourmet tallrikar ni hade

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kurrelimumstallrikar! :D

      NOsbuff

      Radera
  12. Vi jamar med övriga jamare - klart det ska vara kul att blogga! Samtidigt tycker vi inte att man ska kräva för mycket av sig själv när man väl bloggar. Vi gillar att läsa om det lilla livet - har faktiskt precis jamat om det i lillies lya :-)
    Kommer att sakna er under pausen, men som jamat - vi blir precis lika glada för några vardagsrader som för ett fullspäckat inlägg :-)
    Åh, höll ju på att glömma - jamarfina filmer och dito bilder! :D
    Kramar och tassklappar från oss

    SvaraRadera