lördag 28 september 2013

KATT-astrofer hotar!


Det är KRIS här hemma, KATT-astrofer kommer en efter en och reviret är HOTAT!!  :O
Jag ska jama för er så förstår ni vad jag menar...


Kan ni tänka er att min lillhusse har en flickvän nu? Jo, det fick han i maj och jag tror att hon är snäll för hon har flera djur. Hade lillhusse kommit dragandes med en tjej som inte hade katt då hade jag fått jama ifrån för det hade varit ett tydligt tecken på att hon inte hade varit bra för honom.

Det som är minst bra är att flickvännen bor i Södra landet och att de inte ses så ofta. Det gör att lillhusse och hans Ajfån sitter ihop än mer än de gjorde tidigare. Kliar han mig - ja då stirrar han på Ajfånen samtidigt, är han på toa - ja då är den förjamade Ajfånen med...  *suckar så att morrhåren fladdrar*

När lillhusse någon gång har råkat släppa Ajfånen en mikrosekund har jag passat på att titta i den och titta vad som finns bilder på!




En jamarstor flygkotlett som bor hos flickvännen!






Lördagsgodis till mig och Frank!
Lillhusse är dock illojal och har vägrat ta med sig godiset hem när han hälsat på i Södra landet... *fnyser*





Men så såg jag den här bilden och det var då den första katt-astrofen inträffade...


Det är M I N lillhusse som är ute och går med en 
S  K  Ä  L  L  I  S!!!!!! :O



Lillhusse har kattopterat en s k ä l l i s!!! 
Han gosar och kliar en skällis nu, vilket S V E K!!!!  





Flickvännen har alltså inte bara katt utan också en skällis som heter Elsa. Lillhusse är jamligtvis rädd för större skällisar men han jamar att Elsa är jamarsnäll. *fnyser så att ett morrhår ramlar av*

Kan ni förstå vilken chock det här var att få se? Här trodde jag att jag hade en trogen lillhusse, men numera tycker han mycket om en skällis o c k s å...  :/

Dessutom, för att göra sveket mot sina mest älskade familjemedlemmar totalt, för några år sedan fick lillhusse en förstoring på mig och Frank i ram. Nu har han frågat matte om det är okej att han tar ut bilden på oss och sätter en bild på sin flickvän där istället! Han jamar att han hellre vill ha henne i ramen... *darrar på hakan*
Nu var matte snäll och köpte en ny ram så att lillhusse kan ha både oss och den fjantiga flickvännen på bild, men bara tanken på att välja bort oss, sina katter...



Nästa katt-astrof är att matte har börjat vara borta mer och mer. I onsdags tog hon en stor väska, jamade hej då till oss och kom inte hem mer... Så kan man väl ändå inte bete sig när man har katt?!
Nu är hon hemma igen och min stackars Frank blev så lycklig när han såg henne komma in att han föll ihop i en hög på dörrmattan så att matte inte kunde gå in och så kvittrade han av lycka för att bli kliad!

Värre än att hon är borta jämt är att när hon kom hem i dag så nosade jag nogsamt på henne och vet ni, hon luktade NY h u s s e!!!!!! Vi ska väl inte ha nån ny husse heller?!?!?! :O

Som ni hör här är alltså både matte och lillhusse otrogna mot sina katter, lillhusse med flickvänner och skällisar och matte med hussar... *torkar en tår*




Och så det sista som gör att man förstår att det är lika bra att packa ihop kattongen.

På golvet ligger min borsthandduk redo. Ni vet ju att bli borstad är det bästa jag vet, men det absolut STÖRSTA sveket av dem alla har hänt.

Matte har nämligen

TAPPAT B  O  R  T MIN B  O  R  S  T  E!!!!!!!!!!!!!!

*gråter så att hela frambenen blir blöta*

Hur kan hon ha tappat bort min borste?????? Matte minns att hon la den nånstans just för att den låg på golvet, och nu kan hon inte komma på var!!!  :O


Jag är depriderad nu...








8 kommentarer:

  1. Men lilla gumman, så många katt-astrofer på samma gång! *skakar på morrisarna* Du har all anledning att gråta, men sedan skall du borsta upp svansen och börja fila på klorna, tycker jag... dags att visa var sandlådan skall stå i ert revir innan både lillhusse och matte får fler dumma idéer för sig! Och du måste jama ifrån ifall ni inte hittar borsten, för i så fall måste vi ordna en ny åt dig... utan borste kan du ju inte vara!

    Tröstbuffar från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam är så glad som har vänner som förstår mig! <3

      Nosbuffar

      Radera
  2. Nä fy vad katt-astrofalt! Att de får göra så mot dig?! Du får strejka! Ja, du får visa att du inte går med på vad som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam lovar Sandra, det ska jag göra! Man beter sig inte hur som helst mot Linnsen och Frank! *stampar med baktassen*

      Nosbuffar

      Radera
  3. Det var verkligen KATTAstrofer! Lillhusse tycker nog vääldigt mycket om díg och Frank i alla fall men när de blir så där kära så gör hjärtat plats för fler. Och då åkte Elsa in där också. Det ska du nog inte oroa dig över. Men ny husse! det måste undersökas noga. Måste ju vara en bra kliare som inte kommer mellan er och matte utan tillför mera gos och gottisar. Nosbuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam ska putta UT Elsa ur lillhusses hjärta!!! Jag ska sova varje natt i hans säng i fortsättningen!!
      Och nån ny husse, det får vi allt se det!!

      Nosbuffar

      Radera
  4. Men vilka hemskheter du har varit med om! *trösttasskramar*
    Hoppas matte har hittat borsten så att du åtminstone kan bli borstad.
    Sen undrar vi hur er matte kan komma hem och lukta husse - har ni fått träffa honom och framför allt kattifiera och godkänna honom innan? Det står minsann i kattlagen att alla nya hussar (och mattar) måste godkännas av berörda katter innan det får gå längre än en första date. *nickar alla tre*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi har inte träffat nån husse, men jag har minsjam hört matte prata om en honom och fått se bilder... Jam har noga förhört mig om det finns några allergenier och så måste det ju kattrolleras om det finns kärlek till katter. Annars är det ingen idé att matte ens försöker att komma dragande med några hussar...

      Det är skönt att veta att man har stöd i Kattlagen, den kan man alltid förlita sig på! :)

      Och BORSTEN ÄR H I T T A D!!!!!! :D

      Nosbuffar

      Radera