söndag 23 september 2012

Privatliv TACK!


Hallåjam *vresigt* det är Frank som jamar idag!

Jag är väldigt upprörd just nu. Jag blev skälld på av lillhusse HELT utan anledning i fredags! Det var så här:


Jam, *host harkel* ni vet ju hur det är när man har känslor för någon, då vill man ju hrm... hrm... gosa lite. Frugan och jag brukar gosa när ingen ser oss, men i fredags blev vi påkomna.



Påkommen!



Just när lillhusse klev in genom ytterdörren höll jag på och hmmm... jam... slickade *host host* har visst fått kattsnuva, tvättade frugan under svansen. När lillhusse med sina baktassar i storlek med en mindre mjaummut klampade in blev vi naturligtvis störda och frugan for iväg till klöstornet med mig efter. Där fortsatte jag hmm... aktiviteten och lillhusse sa med sin barskaste röst: "Frrrrrrrrrrrrrrrrrrank!" Ni kan ju gissa om jag blev skrämd!  :O


Bara för att lillhusse såg skulle frugan spela oskyldig och gav mig en blick av is! *muttrar* örfil... flyga baklänges... *mutter mutter*


Men nu bara MÅSTE jag jama ifrån, frugan och jag har varit gifta i två år och vi är varandras ungkattskärlekar, ska man då inte få mysa lite?!?! Vi är ju för hundan kattererade!


När lillhusse senare jamade om det här till matte sa hon att jag faktiskt inte gjorde nåt fel och tvingade honom att jama förlåt. Men hon har också oppponerat sig tidigare.
På den tiden när vi alla fanns på katthemmet, jag, frugan, matte och tidigare husse, då blev jag påkommen med att hrm *host hårboll harkel* sätta på HÅLLA OM Milva, en silverfärgad riktigt läcker puma trevlig katt.



Milva
En riktig liten läckerbit


Milva sprang jämt omkring på katthemmet med svansen åt sidan och ropade om att någon skulle komma och hrm... *hostar och blir ännu rödare i pälsen* sätta på krama henne och jag är ju en gentlekatt så jag ställde upp för henne (när frugan tittade åt ett annat håll)!

Det här såg min tidigare husse och berättade för matte som absolut inte kunde tro på det, "inte skulle Frank göra såååå, han är ju kattererad!" menade matte. Sen när vi flyttade hem lärde hon sig ju också att jag är en riktig gosenalle och gosenallar gör INTE så enligt matte.


Nu skulle jag verkligen ville sätta ner tassen en gång för alla. Bara för att man är kattererad betyder det inte att man inte har hrm... hrm... känslor!
Och jag vill påjama att jag INTE är en gosenalle bara för att jag tycker om att mysa på mattes bröst.


Jag är en stor, STILIG, viril, orangerandig TIGERhane i min bästa ålder. Jag har ju till och med fått kontrakt med Tugg Tassner i Morrywood, utgivaren av Playcats!


http://prinsessanlinnsen.blogspot.se/2012/03/morrywood.html
http://prinsessanlinnsen.blogspot.se/2012/03/orolig.html



Det kanske matte och lillhusse skulle ta och tänka över och inte behandla mig som att jag bara är en mjuk nallebjörn!





Jag viker ut mig i Morrywood hos Tugg Tassner!




Vad jamar ni andra kattherrar? Är ni stiliga hanar eller är ni gosenallar?? Lite stöd här tack! *stampar*



12 kommentarer:

  1. Jag är en s t i l i g kattherre som a b s o l u t anser att Frank måste få ha ett p r i v a t l i v med sin egen f r u! Man måste få visa varandra k ä r l e k, Frank!

    SvaraRadera
    Svar
    1. BRA JAMAT, Enzo! :D

      Rejäla nosbuffar till dig!

      Radera
  2. Klart att du måste få gosa med frugan! Alla behöver ju gos! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. JUST DET, mer GOS till katterna! *stampar*

      Nosbuffar

      Radera
  3. Gos är en kattig rättighet!!! Så-det-så!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Alltså, fattar människor inte att kattration betyder att man tar bort BOLLARNA inte att man tar bort HJÄRNAN!!??? Man borde ta och katterera hela mänskligheten...
    *fnys
    Maurice & kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu jamas det allvar här! Heja Maurice och Kajsa!

      Nosbuffar

      Radera
  5. Min kattsonliga erfarenhet av hankatter är att det inte hjälper ett dugg att de kattereras - de fortsätter likadant i alla fall! Och vi flickor får aldrig vara ifred för deras klättrande och bitande i nacken och allt vad de hittar på... att tvåbeningarna sedan tycker att killarna är "gostroll" är en annan femma.

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, men... vi GOSAR ju bara lite! *darrar på morrhåren*

      Katten Moses visade bilder på vad han gör med gosedjur och så gör INTE vi!! :O

      Nosbuffar

      Radera
  6. Du har en Award att hämta hos oss.Nosbuff

    SvaraRadera