torsdag 16 augusti 2012

Mer presenter


I mitt senaste inlägg visade jag vad vi fick för presenter när matte och lillhusse hade varit i det Spanska landet. Nu ska jag fortsätta jama om presenterna som vi har fått när matte och lillhusse har varit på sina andra utlandsresor!


Innan lillhusse föddes hade matte det ganska gott ställt och var ute och flängde ofta, mest till de Ryska och Isländska landen, de är hennes ål tajm fejvåritts!
Nu är ju lillhusse nästan stor och man kan tro att matte försöker smitta honom med någon resbacill, för sedan matte och lillhusse skiljde sig från husse reser de till andra länder hela tiden, åtminstone 10 dagar per år och det är ALLDELES för mycket när man sköts om av katter! Nu frustar matte här bredvid och jamar att det inte ALLS är mycket, men jag bara frågar "Är det hennes eller min blogg?"
Just det, det är min, alltså avgör JAG att de reser för mycket! *stampar*
Eftersom vi är hemma och vaktar huset när de roar sig tycker man ju att det inte är för mycket begärt att man får presenter när de kommer hem.

Innan någon börjar gnälla om att lillfjanten inte får en enda present i det här inlägget så vill jag påjama att han knappt var född och ännu inte hade trängt sig in i mitt revir när dessa presenter utdelades!




Första resan för matte och lillhusse gick till det Engelska landet!
De hade ju inte köpt kattpresenter från ett utländskt land tidigare så vi var tacksamma att vi fick något, även om det inte var några vidare kul saker...



En ynkligt liten påse blötmat till oss båda och så en nalle till Frank.


Ett studsande ägg till mig. Jag har aldrig någonsin lekt med det...




Frank döpte genast sin nalle till "Lalle" eftersom han var från en stad som heter Lånndånn och de sov tillsammans ganska mycket i början. Om det var för att Frank själv ville eller för att matte och lillhusse la upp honom hos Frank förtäljer inte historien.





Andra resan gick också till det Engelska landet!
Detta för att matte på första resan blev sjuk i båda sina baktassar. Hon fick två bakterier som heter staffnånting och streppnånting vilket gjorde att baktassarna och benen var lika stora som Frank och resan slutade hos tvåbeningsstickisen istället för hos oss. Eftersom matte och lillhusse inte kunde se allt de hade tänkt bestämde de sig för att överge oss igen och åka tillbaka.
Den här gången kunde vi haft tur med presenterna, för matte och lillhusse umgicks nämligen tätt ihop med mat!



Förrätt



Huvudrätt och tilltugg bredvid




Efterrätt




Men inte hundan ställde de upp för sina katter och tog hem maten... Nej istället gick de och tittade på kläder åt oss!  :O




Hallåvinklänning till mig *ryser*



Regnrock till Frank




Som ni förstår var vi ganska tacksamma för de två matskålar som de hade köpt åt oss med tanke på att vi hade kunnat få kläder!!!

Jag fick ett alldeles eget garnnystan också, för just då lekte jag mest med två orangea garnbollar som lillhusse hade gjort i skauterna och matte tänkte göra fler garnbollar åt mig vilket hon aldrig har lyckats lika bra med som lillhusse gjorde. Mattes bollar trillar bara isär... *fnittrar*
Nu har jag bara en av mina garnbollar kvar för den andra skickade jag till Sippos kompis Snuffe att leka med när han var så sjuk. Tyvärr hjälpte inte det, men kanske att Tindra leker med min garnboll nu?




Två matskålar och ett fint garnnystan från andra resan





Tredje resan för matte och lillhusse gick till det Italienska landet!
Där har man ju hört jamas att det finns god mat och många musar, men inte fick vi det.



Matskål med Hello Kitty på (matte samlade fortfarande)





Mat som var så äcklig att vi vägrade äta den






Fjärde resan gick till ett Polskt land och matte åkte ensam med en kompis och lillhusse fick stanna hemma!
Här fick matte kämpa för att hitta något bra och vi får faktiskt jama att hon lyckades!  :D



*nomnomonom*






Matte köpte också de här att hänga i julgranen eller påskriset.
Ni ser att de nedre föreställer mig och Frank va?
De övre gav matte till Wikki att ha i ett Tasseri.





Jaham, det var alla resor de gjort sedan vi kom. Ja, lillhusse var ju på klassresa till det Spanska landet två veckor innan matte och han åkte dit, men av honom fick vi så klart ingen present. :(


Ni kanske tittar på bilderna och tycker att vi har fått många presenter vid resorna, men det är nu vi kommer till det där jag jamade om i det förra inlägget, att matte och lillhusse är de allra största snåljåpar som någonsin har haft katt.
Jag förstår om ni totalt kommer att vända er emot våra tvåbeningar, men kom bara ihåg att vi är offer i det hela, vi är de drabbade... Matte och lillhusse fick Frank att se så här ledsen ut när de kom från den andra resan... :/



JAMARBESVIKEN Frank...






Det här är nämligen vad matte och lillhusse hade med sig hem efter den andra resan:



Inte lätt att hitta våra små ynkliga presenter bland allt annat som matte och lillhusse köpte, eller hur?
Nu håller ni väl med om att två matskålar och ett garnnystan var ganska magert, minst TVÅ ekorrar borde de ha kattpenserat oss med för det här sveket!!   :O



När matte och lillhusse ser den här bilden börjar de alltid fnittra och förundras över hur de fick med sig allt i varsin kabinväska, och till sitt försvar vill nu matte jama till er att de hittade en sportaffär som hade rea på nästan allt och därifrån kom mycket saker billigt, men jag tycker ändå inte att det förklarar varför matte fick med sig fyra par skor till sig och lillhusse tre par T-shirtar när vi bara fick ett garnnystan och två matskålar som sprack väldigt fort...



Snåljåpar!




2 kommentarer:

  1. Håller med er = Vilka SNÅLJÅPAR !!!
    Precis som min matte , när hon kom från Rom så hade hon inte med sig en endaste liten present till mig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snåljåpar är ordet.
      Säkert hade din matte OCKSÅ handlat massor av saker till sig och så bara struntade hon i att ge dej något... Fu hundan!

      Nosbuffar

      Radera