söndag 12 augusti 2012

Presenter



Nu ska jag jama om presenter för det är ALLTID viktigt att få när ens tvåbeningar har varit bortresta.

 Jag ska börja med att visa vad vi fick för något när matte och lillhusse hade varit i det spanska landet i juni och tills imorgon ska jag leta på vad vi har fått de andra resorna och så ska jag också visa er varför Frank och jag (lillfjanten är ju nykomlingen och har bara varit här under en utlandsresa) anser att matte och lillhusse är de absolut största snåljåparna som någonsin har haft katt! Jag lovar att ni kommer att få en helt ny syn på mina tvåbeningar om ni någonsin har tyckt att de verkar trevliga...


Alla vet ju vad katter tycker om, GODIS, så det borde ju inte vara SÅ svårt att ge sina allra mest älskade små pälsklingar en present eller fyra. Matte tycker dock att det är roligare att ge oss något som vi kan använda och påstår att det var lättare att ge oss presenter tidigare för då lekte jag exempelvis med studsbollar och pinnar, numera leker jag bara med mina egentillverkade pälsbollar.
Lillhusse ska vi knappt jama om, han som är borta på läger minst 8 dagar i veckan. Han menar på att det inte är så lätt att hitta presenter på ett skautläger, pffft säger jag bara, jag vet att han inte ens har försökt!! Vi skulle ju bli jamarglada om han bara grävde upp en rejäl grästuva och tog med hem till oss, det är ju dessutom gratis, så vad har han att skylla på!?!?!

Från det Spanska landet fick vi i allafall presenter och ni ser tydligt på min min vad jag tycker!





Matte: " -Titta Linnsen, du har fått en boll!"




Linnsen: " - Tror du att jag är dum eller?? Det är en illaluktande appullsin!"




Frank: " -Nej matte, jag är inte heller nöjd!"



Men sedan blev det bättre!  :D




Lurrvar: " - Titta matte, det är en Kattong!"





Frank: " - Åhhhh, det här luktar gott!"




Frank: " - Fram med godiset då frugan!"






Vi har aldrig ätit Friskies förut så DET gjorde de riktigt bra! :D



 


*nomnomnomnom*



14 kommentarer:

  1. Ingalill och Smulan22:18

    det var som attan! vad gjorde ni på den här filmen??? Står att "Det här videoklippet är privat" och så ser vi ingenting, Smulan och jag! Då börjar man ju genast fundera vad matte har filmat förnånting ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är KATTPURR Ingalill och Smulan!!!!!! :O

      Men nu är det ändrat så att även ni ska få se den!! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Smulan22:46

    det var en VÄLDIGT glupsk man du har Linnsen, här var han minnsan ingen gentlekatt. Såg mer ut som g e m i g! v i l l h a! n u! Du fick slita och jobba för att få ut gottisarna och sen åt Frank upp dem! Stackars lilla hungriga Linnsen! *torkar liten tår*
    Men jag måste säga att du har en väldigt stor och vacker och tjock svans, den var fin tycker jag. Jag har aldrig lyckats få min så tjock! Måste öva lite på det tror jag.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frank är verkligen ingen gentlekatt när det kommer till mat, han ska ha ALLT! Jag var jamarhungrig efter att Frank hade ätit upp det goda... :(

      Men jag är väldigt glad över att du tycker att min svans är fin! Jag jobbar hårt för att hålla den i bästa skick, jag tvättar och matte borstar den, då blir den så fin! Se om matte kan borsta din svans också så har vi snart lika fina svansar syrran! ♥


      Nosbuffar

      Radera
  3. Alice23:12

    Men Linnsen då, vad ouppfostrad man du har. Han blev ju nästan våldsam på slutet. Matte skrattade så tårarna rann men vi tyckte synd om dig när Frank snodde kattongen hela tiden. Sen undrar vi om inte söt-Lurrvar fick smaka? Han satt ju bara där bakom och tittade på. *sniff*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då, nu har jag verkligen visat upp en av Franks sämsta sidor. Han har ett mycket kraftigt godisberoende och kan göra vad som helst för att få smaka.

      Lillfjanten är inte så oskyldig som han ser ut i den här filmen, det var bara det att det filmades på lillhusses säng och där är lillfjanten inte tillåten att vara för mig och då vågade han sig inte fram. I vanliga fall är han VÄRRE än Frank när det gäller godis, han slåss till sista godisbiten och både Frank och jag backar...


      Nosbuffar

      Radera
  4. Men, applusiner och fytroner kan man väl inte ge till sina katter heller!!! Hua! Fast - FRIIIIISKIIIIIIIIIIIIIIEEEEESSSS!!! Det är gott det!!!!! Ååååhh älskar Friskies *Maurice slickas sig om nosen
    nosgos å Friskies

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är tvåbeningarna korkade!! Men man kan ju säga att det uppvägdes lite av Friskiesarna, de var verkligen jamargoda! *nomnomnom*

      Nosbuffar

      Radera
  5. Men... men... fick inte Lurrvar smaka *slokar med morrisarna*
    Inte visste vi att Frank skulle roffa åt sig kattongen och äta upp ALLA gottisarna han fick tag i.
    Gullig filmsnutt ändå och vi hoppas att matte hjälpte till så Lurrvar fick några gottisar också!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå lillfjanten skor sig minsann även om han inte visade det här, jag tror att jag ska be matte filma när han vevar allt vad han kan med sina små löjliga tassar för att få bort oss, för Frank och jag backar fort... :(

      Nosbuffar

      Radera
  6. Regissören la sig i! Jag såg nog att hon puffade till kartongen så att Linnsen skulle få tillbaka den när Frank hade tagit den... och stackars Lurrvar då, som inte fick någonting! Vi såg nog vad Linnsen sa till honom, lille stackaren...

    Matte hälsar att Friskies nog duger som godis, men absolut inte som torrfoder - det innehåller alldeles för mycket salt. Vi tycker att det är värre med citrusfrukterna... de är läskiga, de!

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså hörde ni vad jag så åt lillfjanten? *fnittrar* Det kunde han gott ha!!

      Nä, de där äckliga bollarna varken leker vi med eller äter och Friskiesar hade vi aldrig ätit förut, de är bara godis!

      Nosbuffar

      Radera
  7. Det är ju tur att dom 2-benta lyckas med sina present inköp nån gång ;-)

    SvaraRadera
  8. Men hörru Frank, det var inte genlekattiskt att sno åt sig allt gottis. Så gör man inte mot en dam!

    SvaraRadera