onsdag 26 oktober 2011

Catbook

Jag har varit medlem på Catbook ganska länge och haft lagom mycket vänner, men så en dag sa lillhusse att jag skulle se till att få fler vänner än husse som har ca 60 stycken. "Okej, fixar jag väl!" tänkte jag och helt plötsligt hade jag gått om husse! Då sa lillhusse, som är väldigt tävlingsinriktad av sig, att jag kunde minsann inte få fler vänner än han som har ca 250 stycken (jag tror inte han vet vilka hälften av dem är...). Jag tänkte då att "jag ska minsann visa honom vem som är katt i huset" och så kallade jag in alla mina vänner från när jag gick på interkattionella universitet, från Grekland och från Arabien och från Kattien hördes mjao på olika språk. Så kul att höra av dem alla igen! Bara för att jag verkligen skulle visa lillhusse att jag hade tagit hans utmaning på allvar så har jag bara blivit vän med katter, ja någon liten skällis, en kamel, en ekorre och några tvåbeningar också... ;) Men till största delen består av bekattskapskretsen av just katter, precis som det ska vara. Och nu till hur många de har hunnit bli!
Ni kanske inte ser vad det står där nere i hörnet, men 646 stycken kattkompisar har jag fått! ☺


När jag hade mina första tjugo vänner kunde jag ju hålla koll på vad de jamade om och jama tillbaka, men med alla vänner som jag har nu är det ju omöjligt! Jag har suttit hela dagen och natten för att hinna försöka jama med alla, ja ni ser här på bilden ovan hur jag sitter (även om jag just här slöar lite och kollar på Cat tube!), jag hinner knappt leka och sova för att det är så många att jama med och de jamar ju på alla möjliga språk, inte bara interkattionell jamiska som jag kan.

Mest intressant är det ju faktiskt att veta vad mina svenska kattkompisar gör och jama med dem och jag vann ju över lillhusse iallafall, så jag tror att jag minskar ner lite på vännerna som jamar konstigast, tihi... ;)☺

6 kommentarer:

  1. Tjenixen !
    Så du har oxå en Catbooksida ?!
    Det har jam oxå :)
    Men inte har jag så många tjompisar som du inte , inte än i alla fall ;-)
    Sen har jag en såndär fan-page också på den där catbooken :)

    SvaraRadera
  2. Kjelle Bus: Jo, jag har Catbbok, men som du ser blev det för mycket kompisar, jag hinner ju inte leka för att jag måste jama med Catbook hela tiden! :(
    Vad är en fan-page?

    SvaraRadera
  3. Oj så många!! Vi har ingen Catbooksida så vi är väldigt glada att ni´finns här! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Dui och Deco: Egentligen är det nog skojigare att ha en blogg, man får ju lixom mer kontakt då! :) Jag är glad att ni vill läsa på min blogg! :D

    SvaraRadera
  5. Jag hinner inte med att tassa med dom kompisar jag har på catbook heller , speciellt INTE sen den däringa designen ändrades :(
    En fan-sida är en sida på facebook som min matte hjälpt mig att starta. En fan-sida går sedan katter o folk in o gillar en :)
    Min sida heter Kjelle Bus en Helig Birma om du söker på det på facebook så kommer du dit och kan kolla hur den ser ut/funkar :)

    SvaraRadera
  6. Kjelle Bus: Nej, det är trassligt sen de ändrade om, det blir så mycket för en liten katt att sätta sig in i... :/ Nu är jag med på din Fan-sida! :) Du är en stilig katt!

    SvaraRadera