söndag 30 oktober 2011

Väntar på lillhusse...

Idag är det lillhusses födelsedag! Han fyller 1 kattår, dvs 15 tvåbeningsår!!! ♥♥♥

Tror ni att han är hemma hos oss och firar sin dag?!? Nej, han har åkt på ännu ett av de där eviga scoutlägrena som han håller på med hela tiden, den här gången i norra landet.


Ser jag ut att uppskatta att bli hållen så här, va?!?
 Jag har ju en present att ge honom, kattmyntagodiset som jag själv fick på min födelsedag, men som ingen av oss katter gillade!! Tror ni inte han kommer att uppskatta min present? Han provade i och för sig en sån godis för några år sedan och tyckte att den var äcklig, men hans smak borde väl ha utvecklats! *tihi*


Frank och lillhusse är bästa buffkompisar ♥


Jag ska berätta lite för er om min lillhusse!
Han är världens snällaste och han är alldeles världsbäst på att leka med oss katter! Matte duger bara till att borsta och gosa och så, hon kan inte alls leka, men man försöker ju vara snäll och leka med henne när hon vill så att hon inte ska bli ledsen när hon i allafall försöker. Men lillhusse han har begåvning när det gäller kattlek! Han borde absolut satsa på att som jobb bli professionell kattlekare, han skulle kunna bli världsberömd! :D
Det är han som kan få Frank att hoppa en meter upp i luften när de leker med fågelpinnen och mig att springa nio varv runt vardagsrumsmattan för att jaga pinnen! :D Men tror ni att han utnyttjar sin begåvning?!? Nej, för han är ju "stor" nu och tycker inte att vi är speciellt kul att leka med... *jamar sorgset med tårarna rinnande nerför nosen* Matte "tvingar" honom att leka med oss iallafall ibland, men vi känner ju så klart att lillhusse inte leker med oss för att HAN tycker att det är roligt. VARFÖR måste han bli stor??


Men jag vill ändå jama att han är världens bästa lillhusse och jag brukar vaka över honom när han sover. Här på bilden ovan är han några år yngre och hade nallar på rullgardinen, det har han inte nu längre, men fortfarande måste han ju tittas till när han sover, jag brukar ligga på kudden intill om jag inte sover hos matte. Jag kan också berätta att fotot på väggen på bilden ovan var väldigt gott att slicka på, det brukade jag göra när inte matte eller lillhusse såg, men här blev jag påkommen...



På promenad med lillhusse
Tyvärr så är ju lillhusse allergenisk, eller vad det heter, mot oss. När matte och husse jobbade på Örebro katthem innan de tog hem oss var lillhusse med ibland och han insåg snart att 40 katter var inget för honom... Men så tänkte familjen att de skulle testa om det gick att ha en eller två katter och det har gått ganska bra för lillhusse, dock har han just inget luktsinne för han är oftast täppt i nosen trots allergimeduciner som han tar, men när matte tar upp det hela säger lillhusse att vi katter absolut inte ska flytta (och matte skulle inte heller klara sig utan oss), dock säger han att matte kanske inte var så smart som tog hem Lurrvar, men det var ju inte tänkt att han skulle stanna...
När matte fick en intresseförfrågan om Lurrvar frågade hon lillhusse vad han tyckte och då sa han klart och tydligt att "Lurrvar är vår katt"! Så matte har inte så dåligt samvete för lillhusses allergi, han vill ju faktiskt själv ha alla oss tre katter och vem skulle inte vilja det?!  ;)

KOM HEM NU DÅ LILLHUSSE!! Vi längtar ju efter dig!! Kurr från din Linnsekatt

Ps: lillhusse har gett mig lov att visa bilderna på honom, dock vet han inte att han skulle få ett helt eget inlägg *tihi* ds

9 kommentarer:

  1. Sicken en! Scouta läger på fölsedan! När man kan vara hemma och klappa katter! Knostigt! Men, han verkar vara en trevlig prick, er lillhusse. Fast - inte ser han så liten ut direkt. Ni får snart börja kalla honom för storhusse. Vi tycker också att foton är goda att slicka på. Det är så sällan vi får möjlighet till det bara. Här låses korten in bakom glas eller i böcker. pfffft

    Hälsa lillhusse så gott från oss i lyan - Hoppas att han får en stor torsktårta att smaska på.fölsedagar är skoj!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder på er och Lillhusse. Tänk vad härligt att ha en EGEN lillhusse att älska och som älskar er!Förstår att ni vill att han ska vara hemma och leka med er. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Alice16:02

    Jamarfina bilder på er och lillhusse! Låter jätteskojsigt att ha en egen lillhusse som är bra på att leka, här har vi bara matte fast hon är faktiskt ganska bra på det. Sen har vi ju lillbrorsorna som man kan busa med, nackdelen med dem är att de inte alltid förstår när det är dags att sluta.... Fast då går jag och lägger mig under täcket så kan de hålla på bäst de vill.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Maurice & Kajsa:
    Nej, lillhusse var mindre förr, nu är han flera meter lång, längre än matte och hon är också massor av meter, iallafall centimeter... ;)
    Vad fräckt att ni inte får slicka på kort heller, det borde vara en kattlig rättighet! Matte tror inte att de är nyttiga att slicka på, jag är säker på att det är jättenyttigt och jag borde ju ändå veta bäst eftersom jag är en prinsessa! :D

    Dui och Deco:
    Våran lillhusse är allra bäst! Vi kurrar honom jättemycket och han oss! På eftermiddagarna när han slutar brukar han lägga sig på sängen och gosa med oss, oftast somnar han och matte får försöka få liv i honom, men han säger att det är för att vi är så kurriga! :)

    Alice:
    Det ÄR jättekul att ha en lillhusse, han skulle bara inte växa så... Och att leka med småbrorsorna är ju också kul, men ändå liksom inte som en lillhusse. Vi tycker att ALLA katter skulle ha en egen lillhusse/matte! :D

    *Nosbuffar tillbaks till er alla*

    SvaraRadera
  5. Grattis till lillhusse. Vilken kille! Såna borde det finnas hur många som helst av. Och säkert kommer han att uppskatta presenten!

    SvaraRadera
  6. Låter jamarmysigt med en lillhusse, synd bara att han blir större och inte tycker det är så roligt att leka med er längre. Ni får nog ta ett jam med honom om det tycker vi.

    Vår matte är också alergenisk eller vad det nu heter, mot katter alltså. Men hon tar meducin och säger att det går jätte bra.

    SvaraRadera
  7. Kattson:
    Vi tycker att det borde stå i kattlagen att alla ska ha en lillhusse/matte, kan man införa det tror du? Jag ska snart ge honom presenten, jag tro han kommer att gilla den skarpt! :)

    Skrutten och Skorpan:
    Jag ska ta och jama allvar med honom om leken! Som tur ät så har han redan lekt lite sedan han kom hem! :)

    Vad bra att er matte mår bra, lillhusse mår nog inte så bra av oss egentligen, men han vill ha oss ändå! :)

    SvaraRadera
  8. Vá RYMMA iväg på sin födelsedag ??!!
    Vilken konstig en !!
    Min husse är oxå ennerlergisk , tur det finns piller :)

    SvaraRadera
  9. Kjelle Bus:
    Jag skulle aldrig åka bort på min födelsedag!! :O Man riskerar ju att missa presenterna! Det är dumt med allergesisar... :(

    SvaraRadera