fredag 28 oktober 2011

Lurrvar är med i Kattmästerskapen...

Idag ska Lurrvar gå till vettisen och få lämna sitt urinprov. Matte och lillhusse har gett honom hans morgonvetrimoxin blandat med Philadelphiaost, det tycker han är okej, och sen har de tutat i honom vatten med en spruta, det tyckte han INTE var okej... :(


Sen tog matte fram buren och då förstod både Lurrvar och jag vart det barkade så jag smet in under sängen snabbare än en sängmus. Lurrvar däremot hann inte undan utan matte var snabbare, så nu är han instängd i buren med en vattenskål för att han ska dricka och fylla urinblåsan så att veterinären har något att slanga ur... Stackars lilla minikatten, jag ska nog vara snäll mot honom idag... Han beter sig nämligen som att han är med i KM i burkrafsning... Tyvärr är den ju av plast, så det är omöjligt att krafsa sig ur den och varken jag eller Frank kan undsätta honom... :(

Matte har stängt in honom för att han inte ska kunna gå och kissa medan hon går och duschar. Nu går hon iväg och jag ska sätta mig framför buren och kurra lugnande för Lurrvar!
Håll tassarna så att vettisen får ur honom nåt kiss och att han tycker att Lurrvisen ser friskare ut och inte behöver gå till Skaparkatten!

4 kommentarer:

  1. Vi håller alla tassarna för att Lurrvar är bättre! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Anonym12:45

    Stackars Lurrvar, hoppas att vettisbesöket snart är över och att det går bra. *håller tassarna*

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla Lurvar :(
    Håller klorna i kors och hoppas att det gått bra hos vettisen !!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för att ni har hållit tassar och klor för Lurrvar! Det verkar, trots njurfelet, ganska bra med honom, inte så mycket att göra utom att hoppas och be för att det är ett njurfel som man kan leva med. ♥

    SvaraRadera