onsdag 26 oktober 2011

Lurade matte!

I morse tog jag till ett trix! Tvåbeningarna sov och jag höll på och lekte och när jag har fångat nånting så jamar jag alltid för att berätta det så att alla kan komma och titta på fångsten. Den här gången jamade jag med jättehes röst för då vet jag att matte blir jätteorolig, och nog fick jag effekt! Matte vaknade i ett huj och undrade vem som höll på att kväva hennes katter! *fniss*

Så matte gick upp och insåg att det ändå var dags att gå upp och få liv i lillhusse. Det tog en halvtimme (!) och under den tiden lekte matte och jag med den orangea garnbollen som lillhusse gjorde i scouterna, vi hade jättekul! Men så kom den där dumma minikatten Lurrvar och lade sig i och skulle vara med och leka och sen dumma Frank också! Aldrig får man leka i fred!

Och vet ni vad den dumma minikatten har gjort?!? Han har tuggat sönder Franks bästa leksak, fågelpinnen!!! :O
Det är ju klart att han ska få leka också, även om han är en liten minifjant, men att ha sönder sakerna?! Har han just fått tänder som en kattunge eller?!? Först bet han sönder fjädrarna, men de brukar gå att sätta dit igen, men nu har han tuggat sönder själva anordningen där man sätter fjädrarna... *ledset jamande* Gissa vem som ska hålla undan sina pälsbollar!? På tal om det så har alla pälsbollar som jag hade när han kom hit försvunnit *börjar morra lågt* "Kom hit minikatt! Har du ätit upp alla mina pälsar?????" *sätter iväg i snabb fart för att äta upp Lurrvar*
Dum tuggande minikatt

5 kommentarer:

  1. Anonym15:38

    Jag vet hur det känns. Här hemma är det Tindra som springer runt och tuggar på allting. Underligt beteende det där.

    SvaraRadera
  2. Besvärligt när de har sönder ens saker, leka med dem går väl an. Du får gömma grejerna ordentligt.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Sippo: Visst är det besvärligt med småttingar... Jag är säker på att du och jag aldrig har gjort så!

    Dui och Deco: Ja, nu ska jag börja gömma mina leksaker! :/ Eller så får han lära sig att leka snällt, dumma minikatt!

    SvaraRadera
  4. Men snälla Lurrvar du tuggar väl inte i dig nåt så du får ont i magen?! *ryser*
    Var rädd om leksakerna istället så räcker de längre! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  5. Wikki: Som tur är verkar han bara äta leksaker än så länge... eller vad jamar jag, fy på dumma kattungen att äta upp mina leksaker!

    Matte hade beställt de där fågelleksakerna från England, vi har bara hittat dom där, och hon köpte tre st för säkerhets skull, men nu är två av dom sönder... :(

    SvaraRadera