torsdag 27 oktober 2011

Födelsedag!

Idag är det min födelsedag och jag har mottagit massor av kurrá och kattulationer av matte och lillhusse och så vännerna på Catbook, jättekul! Ni kanske undrar hur vi vet när min födelsedag är? Frank och jag spenderade ju våra första fyra år instängda i det där hemska köket... Jo, det är så att när vi nyss hade flyttat hem så berättade jag för lillhusse att jag MINNS att jag föddes av min mamma den 27 oktober 2004 och det skrev genast lillhusse upp. Jag har alltså två födelsedagar kan man säga och det är ju egentligen inte mer än rätt, jag är ju ändå en prinsessa! :D

För vi firar ju hemflyttelsedagen också. Frank flyttade hit fredagen den 12:e september 2008 och jag kom några dagar senare, den 16:e september. Alltså slår vi ihop det och har den 14:e september varje år som den stora dagen.

Matte säger att vi fick så gräsligt mycket presenter på hemflyttelsedagen i år, så hon är inte säker på att jag får nån present idag, vilken fräckhet, jag fyller ju faktiskt 7 år!!
Vi fick ju bara ett nytt jätteklösigt träd att ha i hallen, en girmus, Frank fick tre fågelpinnar från England (varav Lurrvar har ätit upp en och Frank själv har haft sönder den andra), jag fick en ny borste och så fick vi det goda godiset också från England, det kan man ju inte säga var så mycket presenter... ;) Vi får nog nån god mat ikväll i alla fall och matte har borstat mig. Dessutom pratar hon om att duscha Lurrvar och DET är en verklig present att slippa!! :D
Ge mig en present, nuuuuuuuuuuuuuuu!!
I morse väcte vi matte klockan fem, jag är inte alls säker på att hon uppskattade det. Hon har börjat på en kurs och det gör henne nervös så hon hade jätteont i huvudet när hon lade sig igår och då var det ju av största omtanke om henne som vi väckte henne så hon kunde gå upp och ta ett par huvudvärkstabletter klockan fem så hon skulle slippa ha ont idag! När vi hade väckt henne la vi oss på lillhusses säng, vi ville ju inte störa mattes huvudvärk, men lillhusse är för trist på natten, han märker ingenting, det skulle kunna komma in en vrålande skällis och han skulle ändå sova vidare, till slut förbarmade sig Frank och la sig hos matte och kurrade, gentlekatt som han är. Matte hälsar att hon är något lite bättre idag, dock är hon trött säger hon, pfffft säger jag!

9 kommentarer:

  1. Jam må du leva , jam må du leva , jam må du leva uti hundrade år !
    Hipp Hipp KURRA , KURRA , KURRA , KURRA !!!
    Hoppas verkligen att det blir god middag idag om du nu verkligen inte kommer att få några födelsedags presenter ??!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det fräckt! NÅN present måste jag ju få eller hur?!?

    Åkte inte din matte ifrån dig också till Krakow i början på hösten?

    SvaraRadera
  3. Visst måste du få minst en födelsedagspresent , att du/ni fick många på er inflyttningsdag har ju inte ett ruttet lingon med saken att göra !!

    Jovisst åkte min matte iväg till Krakow i början på hösten och inte hade hon några presenter med sig hem till mig , bara till husse minsann :(

    SvaraRadera
  4. Jam må hon leva, jam må hon leva, jam må hooooon leeeeva uti hundrade år!

    Men det är väl klart att du ska ha presenter på din födelsedag. Att ni fick en massa presentet på inflyttningsdagen har väl inte alls med saken att göra.

    SvaraRadera
  5. Anonym17:56

    Hurrjam för Linnsen! *svansdansar*
    Klart du ska få extra mycket presenter, det får alla prinsessor har jag hört. Tindra håller med.

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Blir det fest? Vi kommer gärna och tar med oss lite gott - dentisar, krongrädde, tonfisk, vitfisk...

    Klart du skall ha födelsedagspresenter också! Och tårta och godis och en massa gos... det är noga med sådant, så det gäller för dina människor att skärpa sig!

    Tass från klosterkatterna, redo för party.

    SvaraRadera
  7. Kjelle Bus: Det var dåligt att matte inte hade presenter med sig! Åker man bort måste man ta med sig förlåtelsepresenter hem. Till oss hade matte med sig två olika burkar Dentisar, de kostade bara 10 kr st där... Hmm, matte kanske kan bli Dentisimportör och sälja billigt till alla bloggkatter?! ;)

    Skrutten och Skorpan: Tack så mycket för kattulationerna! :D Nej, visst hade inte det med saken att göra, man måste ju få presenter på alla sina dagar!!

    Sippo: Tack så mycket! :D *dansar med* Det var verklig tur att matte och lillhusse tog sitt förnuft till fånga, annars hade man ju nästan inte kunnat bo kvar här! :O

    Klosterkatterna: Tack snälla ni för kattulationerna! :D Som tur var fick jag ju massor av presenter, jag har redan invigt pinnen och kvittot och Lurrvar lånade en boll att leka med. Matte och lillhusse förstod att man inte kan låta bli att ge sina katter presenter när det är födelsedag, hur skulle det se ut va om inte jag gav lillhusse nåt på hans dag på söndag?!? Nej, nu har ju jag påsen med catnip-linser att ga honom, jag är säker på att han kommer att gilla dom även om inte vi gjorde det! ;) Jag minns att han smakade en gång när han var mindre och då gillade inte han heller dom, men smaken kanske har utvecklats med åldern!

    Om jag ska ha fest??? Det har jag inte tänkt på... Men det vill jag ju så klart! Jag vill ju se vilka som läser min blogg! Vi tar den imorrn! Hjärtligt välkomna!! ♥

    SvaraRadera
  8. Hjärtliga kattulationer på födelsedagen, vackra prinsessa! Kurraa! Kurraa! Kurraa! Kurraaaa!!

    SvaraRadera
  9. Tack snälla fine svarte Kolfart för kattulationerna! Det blev en bra dag! :)

    SvaraRadera