måndag 24 oktober 2011

Väntan på kvällsmat...

Idag fick vi vänta på kvällsmat, det är alltid förfärligt. Speciellt Frank tycker det, men å andra sidan brukar han passa på att leka i väntan på maten, så ibland låter matte oss vänta lite extra bara för att Frank ska hålla sig uppe ur fåtöljen en stund extra. Han blir ju liksom inte mycket till sällskap till mig annars... :/

Matte och lillhusse fick kvällsmat hos husse. Jag har inte berättat att jag har en husse, men eftersom jag har en "LILLhusse" så borde det ju rimligtvis finnas en husse också och det gör det, bara det att han inte bor med oss längre. Vi och husse skiljdes för några år sedan och nu vet jag inte var husse bor, men det kan inte vara så långt bort för ibland är han här jätteofta och hälsar på oss.
Husse har tre nya katthemskatter som han tar om nu, de heter Strindberg, Siri och Frida.

Sammanlagt har matte, lillhusse och husse nu räddat 11 stycken katter från Örebro Katthem på ett eller annat sätt, men det ska jag berätta mer om en annan dag, för nu ska jag leka med lillhusse, wohoooooooooo!! :D

Sätt gärna ett jam i kattentarerna så jag ser hur många som har sett min blogg!

3 kommentarer:

  1. Hihi det låter ju som om Örebro katthem var ett ställe man måste rädda katter i från, men jag vet ju att du menar att dina duktiga människor hjälpt Örebro katthem med så många katter räddade från olika jobbiga situationer.
    Alla dina människor ska ha en eloge %hearts; för att de dessutom inte tvekat en sekund att hjälpa kissar som varit väldigt rädda och skygga! Toppen!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Nej, tihi, så menade jag ju abselut inte! :O Örebro Katthem är ju ett fantastiskt ställe, även om de/vi, precis som du har jamat, skulle behöva en stor fin bondgård med utegård till katterna istället för den trånga källarlokalen...

    Nej, jag menade ju så klart att vi har tagit oss an sammanlagt 11 katter, varav två tyvärr gått vidare till Skaparkatten. Och de rädda har ju så småningom blivit ganska trygga! ♥

    Buffar
    Linnsen

    SvaraRadera
  3. Vänta på maten är joooobbigt! *suckar* Fast det är ganska skoj att leka, förstås. Kurr och burr.

    SvaraRadera