tisdag 1 november 2011

Lugn dag

Lillhusse kom hem till slut! Fast jag fick vänta ända till det var kväll... Men här på bilden ser ni hur glad han blev över min present, catnipsgodis!

Husse var här och han smakade på godiset men han gav tillbaka det... Vi kanske får ha en utlottning på bloggen om vem som vill ha det så skickar jag det, för här hemma verkar det inte göra succé! :/

Matte hade bakat maränger till lillhusse, det är det bästa han vet! Jag försökte och tassa till, men jag blev så klart nerkörd från bordet... Men de luktade ju så väldigt gott och en liten katt är ju nästan som en maräng!

Lillhusse hade bestämt sagt att på sin födelsedag ville han absolut inte ha något brunt, mjukt och fluffigt! Ni hör ju tydligt vem som stämmer in på den beskrivningen och ni förstår ju hur ledsen jag blev, skulle jag inte få komma på kalaset fast jag är lillhusses katt och dessutom hade en present?! Men han förklarade att MIG ville han ju ha, men inte muffinsar, sockerkakor eller mattes brunisar som hon brukar baka, han tyckte att han borde få bestämma när det var hans födelsedag, så det blev maränger. Sen fick han en stor tårta också, en Frankefärgad!
Stackars Frank själv fick en rosett, det är matte som håller på med sånt där, men han brydde sig inte nämnvärt utan la ner huvudet och sov vidare! ;)

Idag har jag varit på balkongen mycket, man måste ju suga ur det sista ur hösten innan det otäckt kalla vita kommer. Frank och Lurrvar har lekt. Har försökt lägga upp en film, men det går inte... :/


9 kommentarer:

  1. Vilken tur att er Lillhusse kom hem till sist :)
    Vilken konstig typ som inte gillar Kattmynta godis , ja ni med för den delen ;-)

    SvaraRadera
  2. Anonym15:28

    Puhjam, vi var oroliga att husse inte ville veta av dig, men så var det ju inte. *gladsvans* Både du och Frank ser jättesöta ut, tycker både Tindra och jag. Husse funderar nästan på att kattnappa er, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Det var ju tråkigt att inte lillhusse tyckte om godiset du gav honom. Men även om tvåbeningarna är snälla kan de vara lite oförutsägbara.

    SvaraRadera
  4. Skönt att lillhusse förklarade att det var KAKOR han inte ville ha! Tror nog att han blev glad över godiset ändå för det är ju tanken som räknas sen att lillhusse kanske har lite fel på smaklökarna kan ju inte du hjälpa.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Puh! Vi trodde ett tag att lillhusse inte ville ha dig längre. Skönt att höra att det var kakorna han menade.
    Vi måste jama att vi inte heller tycker om kattmynta godis.

    SvaraRadera
  6. KJelle Bus: Visst var det tur! :) Vi är nog lite konstiga, speciellt Frank och Lurrvar! ;)

    Sippo: Jag blev också jätteorolig, det stämde ju precis in på mig, fluffig, brun och mjuk. Hade han dessutom lagt in "söt", så hade jag packat mina kattleksaker och gått, då kunde det ju inte ha handlat om nåt annat än mig... :/
    Nu blir jag lite rädd, tänk om din husse kommer och tar oss!! :O Det är bättre att han kommer och hälsar på oss tycker jag! Då kan lillhusse bjuda honom på catnipgodiset!! :D

    Kattson: Jag tycker ändå det var konstigt att lillhusse inte gillade det, jag menar NÅGON måste ju tycka om det!! Annars skulle de väl inte tillverka det?? Om du ger mig adressen så ska jag skicka det till ert katthem, där finns det ju massor av katter och då borde ju rimligtvis någon tycka om det och bli glad :D

    Dui och Deco: Lillhusse hälsar att han blev glad för godiset, men jag är inte säker på att jag ska tro honom eftersom han inte ville smaka... Otacksamma tvåbening!

    SvaraRadera
  7. Skrutten och Skorpan: Visst var det otäckt det han sa! Känns skönt att veta att det finns fler katter som inte gillar det godiset! :)

    SvaraRadera
  8. Det var ju för väl att stora lillhusse kom hem tillslut så han kunde få sin present! Fast, han ser rätt glad ut över presenten. Eller också var han bara glad över att äntligen få krama sin kissekatt! Det där gottiset har vi också prövat. Till slut fick vi ge det till sophinken.

    Stackars Frank - rosefett om halsen... Rosefetter skall man ju leka med!!! Eller så skall Kjelle få det när han står ute på stan och blir champinjon.

    nosgos å firargotter
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  9. Maurice och Kajsa:
    Jag tror han var gladast över att få vara hos sina katter och matte! :) Konstigt nog såg inte Frank ut att lida så mycket, han kanske också vill bli en champinjon?? ;)

    Gosigos

    SvaraRadera