söndag 27 november 2011

Trevlig bok! :D

Lillhusse kom just med sin mattebok och titta vad jag fick syn på:


MEN vilken trevlig bok!!

Och titta här vilka trevliga saker att räkna på: 


På frågan "Hur många liter sand finns det i lådan?" har de dock uteslutit det uppenbara svaret:
Antalet liter sand i kattlådan är alltid oviktigt så länge katten är nöjd!  ;)

Jag sa så klart åt lillhusse vad svarsalternativet måste vara, men han trodde inte att hans lärare skulle uppskatta det och det måste ju tyda på att han antingen är trångsynt eller inte har katt! *pffft*

4 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilka coola läroböcker.
    Tazzar in och önskar en God Advent
    Har inte varit här förut.
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  2. Ditt svar var ju det enda rätta! Och som uppgift B kunde man fråga hur mycket sand som ligger utanför lådan, kanske? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. haha
    Du har så rätt, så rätt!
    Bra jamat

    SvaraRadera
  4. Inkan och Ligan:
    Kattligt välkomna till min blogg! :D
    Visst var det en bra bok!
    Vi buffar och önskar en fortsatt god advent tillbaka!

    Findus, Isak och kvittrige Rasmus:
    Konstigt att inte mitt svar stod i boken! Erat svar måste man säga att det var verkligen ännu ett utsökt svar!
    Kurriburr

    Max och Måns:
    Visst var det ett klokt svar! Vi får se om lillhusse vågar säga det till ledarkatten i skolan!

    För övrigt har lillhusse räknat ut att det är 10 liter sand i lådan och det tycker jag är ganska mycket för en så liten katt, men om det är vad den lilla katten önskar så ska det naturligtvis vara så! :D

    SvaraRadera