tisdag 15 november 2011

Lösenord: Kattmat

Igår var matte borta på ett hjälpuppdrag åt Örebro Katthem. När hon kom hem på kvällen frågade hon om jag hade bloggat något och då fräste jag att hon har ju inte gett mig inloggningsuppgifterna till datorn!!

Sätta på datorn kan jag ju göra själv, det är ju bara att trycka med tassen, men så kom jag till den där rutan där man skulle logga in på lillhusses eller mattes inloggning och jag brukar vara på mattes eftersom det är mest hon som använder den datorn. Jag provade med allehanda viktiga ord som "mat" men det var ju för kort, då skrev jag "kattsvans" men det funkade inte och inte heller "prinsessa", "borsta" eller "borsthandduk". Vid det här laget började jag bli arg och då sa datorn att jag nog var fel person!! Jag startade om den så där som matte gör ibland och försökte med "Frank" (för kort), "älsklingskatt" och "strömming", men inget hjälpte... Ingen blogg för mig alltså... Istället låg jag på min klöspelare och tittade på lillfjanten:




Låg i fönstret i lugn och ro och stirrade återigen på lillfjanten:



Jag tycker att man nog kan tolka det här som att han är överallt! Men jag börjar inse nu att han inte är något större hot, för idag var han som en skällis och låg och rullade sig runt för att dra i sin egen svans! Skällisar tror jag dock inte brukar få tag i svansarna, det fick ju i allafall lillfjanten så det kanske finns lite hopp om honom!

Jag gosade med Frank också! Och när matte kom hem berättade hon lösenordet, men nu har jag ju glömt det igen, men som tur är är matte hemma nu så jag kan blogga ifred medan hon läser tidningen!

6 kommentarer:

  1. Anonym14:58

    Tur att matte äntligen kom hem så du kunde få blogga. Du borde kanske få en egen dator, då slipper du dela med matte.
    Jaga svans har jag nog aldrig gjort, men jag vet att Snuffe gjorde det, Gibbe med och jag är rätt säker på att jag såg Tindra göra det för inte så längesedan.

    SvaraRadera
  2. Jaga svans tycker vi båda är rätt kul - framför allt Maurice! Vi tycker att svansar är himla bra. Det är som en inbyggd leksak. Eller en inbyggd tjompis!

    Går hon ut utan att ge dig lösenordet?? Fy fabian så tarvligt! Du skulle allt hitta på ett eget lösenord så hon inte kunde logga in själv! Kan du inte skapa ett eget konto? Linnsens konto? Med t-o-n-f-i-s-k eller t-o-r-s-k-t-å-r-t-a eller något sånt som lösenord?
    nosgos å gottisar till er alla
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Sippo och Maurice och Kajsa:
    Jag ska genast kräva att få en egen inloggning och fortsätter jag blogga vill jag ha en sån där tasstrampad handdator som Wikki har, det måste man ju får kräva som bloggkatt!
    Torsktårta var ett utsökt *nomnomnom* lösenord!

    Jagar katter också svansen? Det visste jag inte, nä då får jag uppgradera lillfjanten... ;)

    SvaraRadera
  4. Ävenom han är en lillfjant så verkar ni komma lite bättre överrens. Fina bilder.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Lösenord är fåniga! I alla fall sådana där hopplösa som inte går att komma ihåg. Torsktårta undantaget, kanske? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco:
    Tack för berömmet, det kan ju inte bli annat än fina bilder när det är katter med på bilderna! ;)
    Lillfjanten är GANSKA okej nu...

    Findus, Isak och Rasmus:
    Torsktårta verkar vara det enda braiga lösenordet, annars kan man lägga dom i kattlådan... :/

    SvaraRadera