fredag 18 november 2011

Kallt idag

I morse var jag ute tidigt på balkongen, det hade inte blivit ljust än.
Matte tyckte att det var kallt för mig, men jag har ju uppgraderat pälsen!



Titta vad matte hittade tidigare idag! De är ganska gulliga ihop, va?? ♥

Farbror Frank och Lurrvar



Lurrvar...

Igår kväll var det faktiskt synd om lillfjanten (Lurrvar: "jag heter LURRVAR!"), ja okej Lurrvar då... Matte tycker att han är tosig i pälsen, han är dålig på att tvätta sig, jag vet inte hur vi ska lära honom det...

Matte tog i allafall fram det värsta Frank och jag vet: Furminatorn!!!  :O
Lurrvar kämpade och stred för att komma undan, han både morrade och bet men matte släppte honom inte och till slut var det bara det här kvar av honom...

Nejdå jag skojar bara, Lurrvar finns kvar och han hoppade just in i bokhyllan, det hördes en duns och så ramlade han ner på baksidan... Kattungar alltså! ;)


Här är Frank på gång och ska jaga honom!

 



Flygande Frank!


3 kommentarer:

  1. Min matte säger att den katten dom hade innan mig aldrig lärde sig att tvätta sig ordentligt på dom dryga 17 år han levde.
    Här är det inte så kallt idag men dimmigt , så man ser inte ens tassen framför sig :(

    SvaraRadera
  2. Alice20:33

    Den där furminatorn ser jamarläskig ut tycker jag. Matte har hotat ett par gånger med att hon skall köpa en sån, men det kan jag jama att hon kan glömma att använda den på mig. Då blir jag lika snabb som flygande Frank...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Kjelle:
    Men hur såg den kattens päls ut då? Fick dina tvåbeningar hjälpa honom att tvätta sig? Tänk att inte se tassen framför sig *ryser*

    Alice:
    Vi rekommenderar dig att flytta om matte tar hem en Furminator, den ÄTER päls!!! *ryser ännu mer*
    Buff

    SvaraRadera