måndag 28 november 2011

Favoritord!

När matte talade med sin matte om bloggen härom dagen så sa mattes matte att matte (puh, mycket mattar där) ju nästan var en katt! Det var ju en otroligt fin komplimang, den tvåbening som blir sedd som katt har verkligen fått det bästa beröm man kan få! Matte kallas dessutom just Karin Katt av sin bästa väninna (hon som är människostickis och kattallergeniker).
Men nu var det ju i det här fallet ett miss-förstånd, mattes matte trodde nämligen att det var matte som skriver den här bloggen!  :O Hon hade alltså inte förstått att en liten katt kan blogga alldeles själv, men det finns ju en mängd bloggkatter runt om i landet som kan intyga det eller hur! :D

I mitt fall går de till som så att jag lägger mig bekvämt som på bilderna här nedan:


Här skulle man ju lätt kunna tro att jag sover, men i själva verket ligger jag och telekattiserar med matte som får skriva ner ord för ord vad jag jamar. Gör jag ett kortare inlägg tassar jag såklart själv på tangentbordet!
Drömmen vore att ha en sån där tasstrampad resedator som Wikki har! :D

Idag ville jag jama om favoritord hos katt!

Matte tycker att ordet SVANS är det absolut finaste som finns! Hon tycker också att svansen är den finaste kroppsdelen på katten, den är oftast tjock och mysig med mycket päls!



Ett annat ord som matte gillar skarpt är TASS! Och tassar är ju praktiska och rasande söta, både under- och översidan!


Sen tycker matte att ordet MORRHÅRSKUDDE är fint! Det var ett ord som hon lärt sig ganska nyligen, kände era tvåbeningar till det?



Har ni några kattfavoritord?

4 kommentarer:

  1. Morrhårskudde är ett jättegulligt ord, fast tass och svans är inte långt efter heller.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Nos tycker vi är ett jamar fint ord.

    SvaraRadera
  3. Det verkar som om vi jobbar ganska lika du och jag. Fast jag har ju ingen hemmasoffa att ligga och telekattisera i, men en ställning på katthemmet har jag som jag ligger bra i. Fina bilder på dig.

    SvaraRadera
  4. Smulan och Amanda:
    Visst är det fina ord! :)

    Skrutten och Skorpan:
    Nos är verkligen ett jamarfint ord, matte gilla det också massor! :)

    Kattson/Dina:
    Tack snälla för berömmet! *rodnar om nosen*
    Vet du , du skulle ju kunna ha en liten soffa i din bur att ligga och jama i! Frank och jag har en jamarliten soffa som vi brukar ligga i ibland! Fast ligger man skönt i sin klätterställning går ju det lika bra, det märker man ju på din blogg! ♥

    SvaraRadera