fredag 18 november 2011

Filosofie doktor Prinsessan Linnsen av Gosetass!

Ja, här sitter jag nu efter att ha blivit kattmoverad!

Jag är nu filosofie doktor Prinsessan Linnsen av Gosetass!

Jag känner mig mycket stolt efter att ha varit i det ärevördiga Katthuset i Jamlunda och mottagit dessa symboler för mitt hårda arbete. På bilden här intill ser ni mig när jag nyss har fått mitt diplom och min hatt!

Eftersom Frank bara har varit kattistent kunde ju han tyvärr inte motta någon hatt, men han är ju mycket berömvärd ändå som har hjälpt till med detta tunga arbete. Han får ju dessutom vakta min hatt när jag går på kattlådan och så! ;)

Här nedan publicerar jag nu för första gången resultatet av den stora kattistiska undersökningen "Katters doft".



Katters doft


Med i den kattistiska undersökningen var fyrtiofem katter (45), varav tretton (13) var honor och trettiotvå (32) stycken var hanar, en viss överrepresentation där. Fram med fler bloggkattflickor!

Massor av kattsorter representerades: alla varianter av sköldpaddor, katter som är spotted, van, tigré, långhåriga och korthåriga, gråa, röda och svartvita.

En mycket stor del av katterna luktade gräs, friskt, jord och så den vackra beskrivningen sommaräng! Av denna information har jag dragit den logiska slutsatsen att många av katterna som svarat är utekatter.

Den andra stora delen av lukter var just ”parfym”, vilket ju var den doft som drog igång denna mycket viktiga undersökning eftersom just jag, nu nydoktorerade Prinsessan Linnsen, luktade parfym till skillnad från Frank och Lurrvar. Om flera av er andra katter som också luktade parfym använder den nya doften från Kitty Purry framgick inte av svaren. Den kan annars varmt rekommenderas!

I övrigt fanns lukter av bebis, Stora Vattnet, motorolja, koskit och brandrök (det får ni aldrig lukta igen Max och Måns!!). Sörens matte påstår att han luktar ”högfärd”, men se det tror jag inte ett dugg på! Jag tror att lukten snarare är stor kattlig ödmjukhet! ;)

Några katter påstods också lukta ”kattlåda” och då får man ju verkligen fråga sig när matte/husse har valt att lukta på sin katt!!!  :O  Jag föreslår här en ny undersökning där alla katter luktar på sina tvåbeningar när de kommer ut från lådan så får vi se vad den undersökningen ger!! Jag avstår dock gärna från att hålla i den, min nos är alltför känslig för det!

I några av svaren stod att katterna var luktfria, men då får jag nog hänvisa deras tvåbeningar för undersökning på avdelningen Öron, Nos och Tass på sjukhuset, för ingen katt är alldeles luktfri och där kommer vi in på den sista doften som har rapporterats, nämligen doften ”Katt”. Det är en MYCKET utsökt doft och luktar katten det får man vara tacksam!

Min slutsats i denna mycket viktiga kattistiska undersökning om ”Katters doft” är att alla katter luktar JAMARGOTT!





Jag vill tacka alla katter som har varit med i undersökningen! Ni har varit till mycket stor hjälp!

Ödmjukt, eder alldeles egna  filosofie doktor Prinsessan Linnsen av Gosetass!

Jag med hatt och tänkarglasögon!

Nu ska min Frank och jag festa på någon riktigt god mat som jag hoppas att matte ställer fram åt oss, det tycker jag att vi är värda och jag är storsint idag, Lurrvar kan också få vara med på ett hörn!




Blomranka lånad av:
http://tessiluss.blogspot.com/

12 kommentarer:

  1. Tänk att jag känner en riktigt filosofie doktor! Men det hade väl aldrig gått utan de där fina tänkarglasögonen du har?

    SvaraRadera
  2. Gratulerar doktor Prinsessan. Vilket bra jobb du har gjort.

    SvaraRadera
  3. Jamar som Kattson att tänk att man känner en Filosofie Doktor !!
    Ett stort GRATTIS till utmärkelsen Doktor Prinsessan Linnsen !!

    SvaraRadera
  4. Alice20:36

    Jamarstort grattis till den fina utmärkelsen! Nu dröjer det nog inte länge förrens du får ta emot nobelpriset i blå hallen.
    Mjausingen vad skoj det var att läsa om resultatet av undersökningen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Grattis till Dr Linnsen!! Stiligare Dr har man väl aldrig sett tidigare!!!
    nosgos å beundrargottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Fredags garvet. Jo du linnsen det är faktiskt sant. Sören luktar högfärd men just nu mer nybadad utställningsbonnkatt men högfärden luktar ändå lite igenom. Kanske en ny sak att doktorera om? grattis till den vackra hatten o ha en kul helg med maken o Lurrvar.
    Nalle

    SvaraRadera
  7. Grattis till doktorstitlen!!
    Vi lovar att inte lukta brandrök igen, om husse är sams med kaminen och att andra 2beningar inte eldar så mycket på vårkanten. :-)
    Underbar läsning!!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Jama om att vara värd sin doktorshatt! Inte nog med att du har slitit som en katt med undersökningen, sedan blev ju resultatet dessutom helt fantasstiskt bra. Hipp hipp hurrjam för Doktor Linnsen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  9. Anonym06:27

    Vilken fin titel. Fast den förtjänar du efter att ha gjort en sån här fankattisk undersökning.

    SvaraRadera
  10. Kattson:
    Jag är jamarstolt! :D
    Man blir liksom extra klok i mina tänkarglasögon.

    Skrutten och Skorpan:
    Tack snälla! :D *niger ödmjukt*

    Kjelle:
    Visst är det spännande! En riktig doktor! :D

    Alice:
    Tack snälla du! Vad roligt att du tyckte om min undersökning! :D Jag hoppas snart få komma till Stadshuset och få Nobelpriset! :D

    Maurice och Kajsa:
    Tack snälla ni! Visst är jag stilig i hatten! :D *mumsar girigt i mig godiset*

    Nalle:
    Jag tror ändå att ni har fel, kanske ett fall för Öron Nos och Tass? Jag ska ha jamarmysigt med mina kompisar här hemma! :D

    Max och Måns:
    Vad bra! Brandrök tror jag inte är bra alls att lukta för då har man varit nära eld och det är absolut inte bra för svans och päls! Motorolja tror jag också det är bra om ni håller er undan!
    Tack för kattulationen! :D

    Frasse:
    *stolt* Tackar allra ödmjukast! Arbetet har varit tungt, men jag har kommit fram till ett bra resultat. Tänkarglasögonen har hjälpt till mycket! :D

    Sippo:
    Tack så mycket käre Sippo! :D Jag tycker själv att undersökningen blev bra!

    SvaraRadera
  11. Gratulerar till den speciella utmärkelsen! :D *applåderar och bugar*

    SvaraRadera
  12. Kattmamman:
    Jag tackar stolt för din kattulation! :D *niger och knixar med svansen*

    SvaraRadera